Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Olje mange strøk på terassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare vanlig Jotun terrasseolje. Gylden.

 

Har hatt et strøk til nå, altså 2 til sammen. Ble mye penere og så mer lakkert ut (glansfullt). Men det virker litt seigt når jeg går på det med bare føtter. Akkurat som det ikke er tørket (selv om det er det).

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Butinox sin terrasseolje.

Har ikke oljet flere ganger jeg da ettersom det fremgår på boksen at man bør olje "vått i vått". Tolker dette som at det kan bli problematisk å olje en gang til når første strøk har dratt seg inn i treverket....vi får nå sjå, satser på en ny oljing utover i sesongen.

 

Håper terrassen din bedrer seg etterhvert så du ikke må løpe rundt med kliss under sokkene i lang tid fremover!

 

Da jeg startet oling av platting i år...etter et par øl....så fant jeg ut etter å ha oljet 1/3 av plattingen at jeg oljet med teak oljen til møblene mine...bommert! Men men, nå skal ihvertfall jeg ha stolen min på den "eksklusive" delen av plattingen...he he. God sommer! :cool:

Lenke til kommentar
Bare vanlig Jotun terrasseolje. Gylden.

 

Har hatt et strøk til nå, altså 2 til sammen. Ble mye penere og så mer lakkert ut (glansfullt). Men det virker litt seigt når jeg går på det med bare føtter. Akkurat som det ikke er tørket (selv om det er det).

 

Ved flere strøk skal det oljes vått-i-vått (dvs ikke flere strøk etter at det har tørket), og overflaten skal tørkes med en fille e.l. slik at det ikke ligger igjen en film av olje, mao skal oljen trekke ned i treverket mens den er våt.

 

Grunnen til at det er "klissete" er at du ikke har tørket bort filmen. Det kommer nok til å forbli klissete i lang tid, og det vil nok komme en del riper osv fra møbler som flyttes. Jeg gjorde samme feilen selv, og skal passe på dette neste gang. På rekkverket gjorde jeg det riktig, og det ble mye finere. Men, terassen tar ingen skade, bare greit å huske neste gang du renser/pusser og skal olje på nytt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...