toretang5 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Tenkte at jeg skulle bidra med noe, for en gangs skyld. Har kanskje blitt postet før. Vet ikke. Uansett: Har et SD kort som har fungert fint i lang tid. Bruker en 4-1 card reader USB for å koble det til maskinen. I går sluttet det å fungere. Insisterte på at det kun var mulig å lese, ikke skrive til kortet. På kortet er det en liten "switch" som regulerer read/write tilgang. Den sto der den skulle, men totalt umulig å bruke kortet. Etter et søk på diverse forum, fant jeg ut at de to mest plausible mulighetene for å ordne problemet var: 1. Sett en tape bit over switchen på kortet (samme gode gamle måten man ordnet write tilgang på kassetter) 2. Reparer den delen av readeren som berører switchen Jeg prøvde med en tape bit, men det fungerte ikke. Dette hadde heller ikke fungert for mange andre. Dog: Jeg tok av den vanlige tapen, og satte på maskeringstape. Jeg satte på så mange tapestykker at jeg så vidt fikk presset kortet inn i readeren. Nå fungerer det glimrende igjen. Tydeligvis for svak kontakt mellom switchen og readeren. Endret 5. mai 2008 av toretang5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå