Gå til innhold

Eksamen i 2bi

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt muntlig eksamen i 2bi før?

Jeg skal ta den som privatist om 9 dager, og lurer veldig på hvordan det foregår. Eller jeg vet jo egentlig hvordan det foregår, men det hadde vært fint å høre om andres erfaringer, spesiellt hvilke oppgaver dere fikk osv.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det før jul. Temaet jeg fikk var respirasjon, og noe med balanse, husker ikke nøyaktig men dreide seg om ulike dyrs mekanismer for balanse (utskillelse/opptak) av salt, vann, ekskresjon, sånne ting. Begynte med å fortelle om respirasjon hos ulike dyr; lunger, gjeller, de rørsystemene i fugler og insekter (glemt hva det heter allerede :!: ), og snakket litt i vei om balansegreiene etterpå. F.eks om salt og hvordan fugler som lever nære havet tilpasser seg, ferskvanns- kontra saltvannsfisk, osv.

Snakket også litt om hormoner, husker sensoren spurte konkret om forskjellen på steroidevirkende hormoner og "de andre", hva nå enn de het igjen. Husker ikke helt hvordan eller hvorfor det kom på toppen av de andre temaene men...

Praktisk oppgave var en modell av et hjerte man kunne plukke fra hverandre, skulle bare forklare alle delene av hjertet og hvordand det funka, var ganske greit. Priser meg lykkelig at jeg slapp å dissekere en sild eller noe, men man kunne få både ulike fiskedisseksjoner, plantedisseksjon og andre anatomiske modeller (bl.a. oppblåste modeller av ulike deler av nyrene).

Synes ikke kravene var så utrolig strenge egentlig, gikk veldig greit. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det noen her som har hatt muntlig eksamen i 2bi før?

Jeg skal ta den som privatist om 9 dager, og lurer veldig på hvordan det foregår. Eller jeg vet jo egentlig hvordan det foregår, men det hadde vært fint å høre om andres erfaringer, spesiellt hvilke oppgaver dere fikk osv.. :)

Fikk om evolusjons samt noen dyreeksempler hvor jeg skulle forklare at rovfuglen hadde øynene sentralt plassert for godt jaktsyn, mens de snille fuglene har øynene plassert på siden for 360graders syn for bedre flukt-mulighet.

Babla litt om nebbet, jævlig logisk at rovdyr har skarpe nebb, mens anda har flatt.

Det er relativt lett å få en 6er her, jeg regner med du skal inn på medisin?

Endret av Reipar
Lenke til kommentar

Foressten, er det slik at man får et et gitt tema, også får man litt forberedelsetid der man kan bruke bøker, også skal man snakke om temaet i 15 minutt? Hvis jeg får en eller annen praktisk oppgave i tillegg, hører den den da med under det temaet jeg hadde om, eller kan det være hva som helst fra pensum?

Jeg tror egentlig det skal gå bra. Det eneste jeg er bekymret for er jo de praktiske greiene. Siden jeg har tatt det som privatist har jeg ikke fått gjort så mange forsøk og sånt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...