konduktans Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg vil gjerne ha den ene harddisken min slik at jeg må skrive passord for å "åpne" den, altså lese eller skrive, som jeg må skrive på nytt etter 10 min(f.eks) med inaktivitet. ATM har jeg TrueCrypt på den, men ser ingen settings som lar meg gjøre det. Noen forslag til løsninger? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Om det ikke går, kan du jo sette passordbeskyttet skjermsparer som kommer på etter 10min inaktivitet. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Om det ikke går, kan du jo sette passordbeskyttet skjermsparer som kommer på etter 10min inaktivitet. Det blir litt for mye jobb, for da blir hele PC-en sperra hver gang. jeg vil heller at kun en partisjon blir sperra=) Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 På hvilken måte er ikke truecrypt tilstrekkelig her? Hvis du setter "Auto-dismount volume after no data has been read/written to it for" til 10 minutter så burde det vel fungere slik du vil? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 På hvilken måte er ikke truecrypt tilstrekkelig her? Hvis du setter "Auto-dismount volume after no data has been read/written to it for" til 10 minutter så burde det vel fungere slik du vil? Nope. For det første kommer ikke disken opp i min datamaskin sånn at jeg kan skrive passord når jeg trykker på den. For det andre må jeg inn i TrueCrypt for å mounte. Jeg vil at det skal være akkurat som det er originalt i windows, men at hvis jeg skal inn på disken kommer det opp password-screen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå