Gå til innhold

trent i 3 mnd nå, men føler ikke at kroppen min har endret seg.

Anbefalte innlegg

Har nå trent i ca 3 mnd, siden februar, og jeg merker jeg har blitt sterkerere, men jeg føler ikke at jeg har blitt tynnere eller mistet det ekstra fettet jeg har på kroppen.

Kostholdet mitt ser greit ut til 16år-ing å være (har ingen planer om å bli helsefreak).

2 skiver brød til frokost med skinke o.l, samme til lunsj, en yoghurt som mellom måltid, middag i form av kjøtt, fisk og annen mat som er vanlig i norske hjem (er da ikke spesielt glad i Grandiosa og annen JunkFood så blir lite av det. Er alltid grønt til hvert måltid.) og havregrøt eller knekkebrød til kvelds.

Trener nå etter et program som en fyr på stutioet har satt opp for meg og trener 2-3 ganger i uken. Trener veldig lite løping og sykling da jeg syntes det er kjedelig og jeg kun bruker tredemølla til oppvarming. Det går da selvsagt mest i styrke.

Føler bare ikke at kroppen min har endret seg noe særlig, men har blitt mye sterkere. Har lyst på en mer "markert" kropp.

Så mitt spørsmål er da, bør jeg endre måten jeg trener på evt spiser på (selv om jeg ikke kommer til å gå innkjøp av noe form for kosttilskudd osv)? er åpen for alle svar og råd.

Best wishes,

Kristian

Endret av TypN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trener nå etter et program som en fyr på stutioet har satt opp for meg og trener 2-3 ganger i uken. Trener veldig lite løping og sykling da jeg syntes det er kjedelig og jeg kun bruker tredemølla til oppvarming. Det går da selvsagt mest i styrke.

Føler bare ikke at kroppen min har endret seg noe særlig, men har blitt mye sterkere. Har lyst på en mer "markert" kropp.

Der ligger problemet. Du kan ikke forvente å gå mye ned i fettprosent kun ved å trene vekter. Du er nødt til å trene fettforbrenning. Hvis du sykler 45 minutter med 60-70% av makspuls etter vekttreningen, minimum 3 ganger i uken, vil du nok oppnå bedre resultater på 3 måneder. Spis proteinrik mat (evt. tilskudd) for å beholde muskulaturen.

Lenke til kommentar

ca 187 høy veier 87 kg.

kjører nå et splitt prog som en fyr på Studioet ga meg.

Dag 1:

Benpress 12 x 3

Knebøy 12 x 3

Skråbenk 12 x 3

Benkpress 12 x 3

Pushdown 12 x 3

Franskpress 12 x 3

Mage så mye jeg orker

Dag 2:

Pulldown(bak) 12 x3

Sittende roing 12 x 3

Også kom jeg til er apperat jeg ikke husker :S men det var rygg det også 12 x 3

Skulderpress 12 x 3

Sånn kabel greie hvor jeg trekker "stanga" opp til haka 12 x 3

Scottcurl 12 x 3

Bicepscurl 12 x3

Rygghev 15+ x 3

Mage Så mye jeg orker

Beklager at jeg ikke vet helt hva alt heter, men jeg lærer

Endret av TypN
Lenke til kommentar

Der ligger problemet. Du kan ikke forvente å gå mye ned i fettprosent kun ved å trene vekter. Du er nødt til å trene fettforbrenning. Hvis du sykler 45 minutter med 60-70% av makspuls etter vekttreningen, minimum 3 ganger i uken, vil du nok oppnå bedre resultater på 3 måneder. Spis proteinrik mat (evt. tilskudd) for å beholde muskulaturen.

Ok, dette skal testes !

Lenke til kommentar

Tydelig at det er en eller annen teit instruktør på et dårlig treningsstudio som har satt opp det programmet til deg. Tren knebøy, markløft, benkpress, roing, chins, dips og militærpress, og det er alt du trenger. Sats også på færre reps enn du gjør nå.

Til sammen 108 repetisjoner på biceps på en dag er jo helt latterlig.

Tren enten knebøy, markløft, benkpress, roing, chins, dips og militærpress hver dag, eller del det opp i to. Anbefaler www.stronglifts.com sitt nybegynnerprogram.

Forøvrig, for å gå ned i vekt må du enten forbrenne mer eller spise mindre. Det mest effektiive for å forbrenne mer er styrketrening kombinert med intervalltrening. Søk på 4*4 intervall på google og se hva du finner.

Lenke til kommentar
Tydelig at det er en eller annen teit instruktør på et dårlig treningsstudio som har satt opp det programmet til deg. Tren knebøy, markløft, benkpress, roing, chins, dips og militærpress, og det er alt du trenger. Sats også på færre reps enn du gjør nå.

Til sammen 108 repetisjoner på biceps på en dag er jo helt latterlig.

Tren enten knebøy, markløft, benkpress, roing, chins, dips og militærpress hver dag, eller del det opp i to. Anbefaler www.stronglifts.com sitt nybegynnerprogram.

Forøvrig, for å gå ned i vekt må du enten forbrenne mer eller spise mindre. Det mest effektiive for å forbrenne mer er styrketrening kombinert med intervalltrening. Søk på 4*4 intervall på google og se hva du finner.

jøss, man skulle da tro man fikk "ekspert-hjelp" når man spør etter trenings veiledning og ønsker et program for å komme i bedre form. Får vel legge fra meg programmet han fyren har gitt meg å gjøre som du sier, men bør jeg løpe intervaller eller sykle? og hvor ofte bør jeg trene?(spiller ingen rolle hvor ofte det er, har nok av fritid).

Lenke til kommentar
Ikke bli overrasket, jeg har også opplevd instruktører som gir helt feil veiledning. Det første programmet jeg fikk bestod av kun isolasjonsøvelser.

Les alt som står på Stronglifts.com. Du trener programmet 3 ganger i uken.

OK, men hva med intervall/sykkling? etter styrketrening? eller skal jeg legge på en ekstra dag i uka hvor jeg bare løper/sykler?

Lenke til kommentar

Tren styrke mandag, onsdag og fredag, så løper/sykler/ror/svømmer du intervaller på lørdag. Da får du orden på restitusjonen, samtidig som du får trent nok. Om du gjør programmet ordentlig tror jeg ikke du kommer til å klare å ta intervaller etter styrketreningen :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok trent kardio 3 ganger i uken rett etter styrkeøktene, men hvis du spør på forumet til Stronglifts er du garantert et bra svar siden mannen bak programmet styrer siden og er aktiv på forumet selv. Mye avhenger av hvordan du selv ønsker å strukturere dagene dine. Hvis 6 økter (3 styrke, 3 kardio) passer bedre for deg enn 3 lengre økter (styrke og kardio samme dag) så fungerer sikkert det også.

Lenke til kommentar

Det går ikke ann og få si det nok. Uten et sunt kosthold, med mye proteiner og karbohydrater, og minst mulig brus og annet snop med mye sukker i så vil du ikke røre flekken av deg, uansett hvor mye du trener.

Lenke til kommentar

det programmet der var ikke noe særlig nei. har utrolig dårlig erfaring med personlige trenere selv. har totalt trent på 4 studioer og fått 4 programmer. 2 av de sugde big game, og det ene er det mest elendige programmet jeg har sett. det rare var att de 3 som satt opp dårlige programmet var oppegående veltrente typer med lang utannelse bak seg.

mens siste mann var en fet-sterk kar på 150 kg som ikke hadde noen form for utdannelse, hadde vil fremgang med det programmet.

Problemet med mange personlige trenere er att de rett og slett ikke kan nok om øvelser. jeg mener att svært få er kvalifiserte til å hjelpe folk som virkerlig vil bygge.

husker når jeg var 15 og ville ha ett skikkelig hardt styrke program. han mente rygghev var bedre en markløft. mente brystpress var bedre en benk. og beinpress bedre en knebøy.

Uansett stronglift er ett veldig bra program anbefaler deg å prøve det.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Her er feilene du gjør:

- Spiser for lite proteiner og for mye junk

- Trener hver muskelgruppe bare en gang i uken

- Trener ikke kardio, det er mulig å miste fett bare med kcal underskudd, men kardio fremskyver effekten.

Det du burde gjøre:

- Spise mye proteiner og lite junk

- Trene hver muskel flere ganger i uken, et fullkropp program 3 ganger i uken er supert

- Tren kardio, kan være alt mulig fra jogge, løpe, syke og til og med svømming. Finn noe som er moro hvis du ikke er noe fan av å jogge.

Ville satset på å trene kardio 20-30 minutter 4-5 ganger i uken og trent et fullkropp program 3 ganger i uken, som f.eks Release Your Potential fra www.tn.no (veldig bra program) og spise mye proteiner og ligge i et kcal underskudd og ikke spise junk.

Selv er jeg på deff nå og løper 45-60 minutter 5-6 ganger i uken og spiser mye proteiner og ligger i et kcal underskudd og har gått ned en del og ser snart six packen :)

Lenke til kommentar

Enig med dna.

Kjør grunnprogrammet i RYP en gang og spis nok minimum 36 kcal pr kg krppsvekt hvor av minimum 2g pr kg kroppsvekt er proteiner.

Om man skal opp eller ned i vekt så er det bare små endringer i kosten og treningen er tilnermet lik, så spiser du ikke nok og rett så blir det heller ingen fremgang.

Endret av War
Lenke til kommentar

Løping og sykling må du gjøre, det kan også bli en hyggelig opplevelse.

En gang syklet jeg først ned en vei langs et jorde og deretter rundt ett vann og til slutt opp en bakketopp der jeg hadde utsikt over flere kilometer med skog og innsjøen jeg syklet langs, samtidig var det solnedgang.

Det er noe av det vakreste jeg har opplevd, og har du ikke disse forutsettningene så kan du alltids ha musikk på øret.

Belønning i form av frukt, er veldig bra for treningen og det smaker også godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...