Gå til innhold

Hvor får man tak i fleksible S-ata-kabler?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter fleksible sata-kabler, det vil si kabler som ganske lett kan bøyes langs begge akser, i motsetning til "vanlige" kabler som er vansklig å bøye "sidelengs". Her er et bilde som likner litt på det jeg er ute etter:

 

http://www.satacables.com/assets/images/ex...a-3gb-cable.jpg

 

Legg merke til at kablen ser ut til å være delt i "to", det har jeg også sett i en HP-maskin, bare med interne kalber, disse var meget fleksible og gode. Kablen på bilde er sikkert grei men jeg trenger en kabel som er intern, som er vinklet på begge sider, og som helst har "metall-knepper" for å låse de fast til disken. Utenlandske butikker går helt greit, da de ikke er alt for dyre per stykk. (dvs de bør ihvertfall ikke være det). Alle tips mottaes med takk.

 

Som en liten sidesak er jeg også intressert i tips på greie molex til 4-sata-kabler i fin kvalitet, dvs ikke alt for tynne ledere, forhåpentligvis litt fleksible, og gjerne kortere mellom hver plugg enn det vanlige (skal fore 4 disker rett under hverandre, vanlige slike strømkabler har ofte for mye kabel mellom hver plugg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tolker jeg deg riktig når du er på utkikk etter en rund kabel?

 

*PUSH**PUSH 2*

 

-Tet

 

Jeg er forsåvidt ute etter en fleksibel kabel, om den er rund, trekantet eller flat er ikke så nøye sålenge den kan bøyes lett og ikke er alt for stor. Har du prøvd kablene du lenker til? De virker litt tjukke for meg. Og dermed kanskje litt lite fleksible?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, men jeg vurderer å bestille de. Jeg er enig med deg i at de ser litt tykke ut, men i mitt kabinett vil det ikke ha så mye å si. Jeg fortrekker ofte runde kabler da de ikke vrir seg slik flate kabler gjør. Nå er dette rent estetisk for min del, ikke fordi det er noe spesielt bruksområde.

 

Er det så trangt der du skal trekke kabelen da?

 

Prisen var jo heller ikke så ille, men det kommer jo an på hvordan det blir med frakten.

 

-Tet

Lenke til kommentar
Nei, men jeg vurderer å bestille de. Jeg er enig med deg i at de ser litt tykke ut, men i mitt kabinett vil det ikke ha så mye å si. Jeg fortrekker ofte runde kabler da de ikke vrir seg slik flate kabler gjør. Nå er dette rent estetisk for min del, ikke fordi det er noe spesielt bruksområde.

 

Er det så trangt der du skal trekke kabelen da?

 

Prisen var jo heller ikke så ille, men det kommer jo an på hvordan det blir med frakten.

 

-Tet

 

Det er snakk om å trekke 30+ kabler, så forferdlig trangt i seg selv er det ikke, der er vikigere at de er vinklet og fleksible, så de kan vris på endel og ikke stikker lagt ut fra drevet (selv om det ikke gjør noe om kablen er liten heller). I så måte virket de sata-kablene jeg fant i en HP-maskin perfekte rent kabelmessige. Skal se om jeg klarer å finne et bilde av de, selve kabeldelen liknet mye på kablen jeg avbildet lenger opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...