Gå til innhold

Skal anskaffe ny bærbar maskin, men litt usikker på hva jeg skal velge.

Anbefalte innlegg

Har nå innen 1-2mnd tid tenkt til å anskaffe meg en ny bærbar maskin.

Hvorfor? Rett og slett fordi jeg for øyeblikket ikke har noen bærbar maskin i det hele tatt, for det andre er det praktisk med tanke på skole til høsten..

Men så var det, hvilken skal jeg velge?

Det er jo et massivt utvalg av bærbare maskiner idag, så det er jo ikke så lett å velge.

Kan jo først starte med det som kanskje er det vesentligste, nemlig bruksområdet.

Er egentlig litt usikker på hva jeg skal bruke den til, men alle mine tidligere erfaringer tilsier at det ikke blir mye spilling på den, av to enkle årsaker. 1#: Jeg har alt min kraftige stasjonære som blir brukt til spilling (personlig liker jeg best stasjonær til spilling uansett), 2#: Hver gang jeg har en bærbar, så spiller jeg veldig sjeldent på den. Uansett hvor kraftig den er, så er ikke spilling på en bærbar noe som faller meg naturlig inn..

En annen ting er jo det at du fort må ut med veldig mye penger om du skal ha en bærbar som i det hele tatt egner seg til spilling, og da blir de gjerne så store og tunge, med elendig batteri levetid at jeg knapt vil se på den som en bærbar lengre i det hele store.

Så hva skal den faktisk bli brukt til?

Nei, for det meste så blir det jo litt skolearbeid da, altså Office og liggende (ikke at det krever allverden).

Det blir naturligvis også endel MSN Chating, cam, surfing, se på filmer og litt sånt..

Det blir gjerne også noen spill på den, noe jeg veldig ofte spiller på bærbar er spill som Football Manager, og kanskje litt Warcraft3. Altså ikke de mest grafikk krevende spillene.

Kobler gjerne også maskinen til vår HD-TV for å spille av HD-materiale på TV-en.

Det var litt om bruksområdet, nå over til hva jeg ser i en bærbar.

Er det noe jeg har erfart med å ha hatt en bærbar-PC i 2005-2007, så er det at jeg føler den gjerne kan være litt liten og kompakt. Jeg ser ikke helt poenget med 17" skjerm osv.. Den siste jeg hadde var en 14" widescreen tror jeg, og den var mer enn stor nok.

Det er jo også greit at den ikke dør iløpet av 30minutter, jeg trenger ikke batteri levetid på mange timer heller, men det er jo greit at det ikke blir for snaut.

Så jeg ser for meg en grei, kompakt og rask bærbar, uten at det trengs noe heidundranes skjermkort.

God byggekvalitet er jo heller ikke å forakte..

Når det gjelder prisklasse, så tenkte jeg meg noe mellom 8'000 - 12'000 :)

Så det er bare å komme med anbefalinger og argumenter for de maskinene dere mener er det beste valget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt råd er å vente til august.

Da vil du mest sansynlig få mest for pengene.

Men om du absolutt ønsker en laptop nå, så kjøp en maskin som ikke blir "gammel" med det første.

Sats på Inte core2duo, helst med 2ghz eller mer.

Og velg et grafikkort som klarer de spillene du vil ha, og kanskje litt til:

Ikke bry deg altfor mye om ram. Det er oftest billigere å oppgradere selv senere.

Hvis du kommer med noen aktuelle valg, så kan du be om råd om de...

Men kan du vente, så vent...

Lenke til kommentar

Han mente vel at om du ikke må ha maskin nå, så burde du vente. Om det er du vil ha maskin, så kjøper man nå. Ny hardware kan man alltid vente på, strømmen med nye godsaker slutter jo aldri.

Forslag: Dell 1330

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Så litt på Dell XPS M1330 ja :)

Men etter å ha lest litt i M1330 tråden her på forumet får jeg litt inntrykk av at byggekvaliteten og litt sånt på den ikke er helt optimal? Men nå er det jo gjerne slik at om du ikke har problemer med noe, så gidder du jo heller ikke å poste. Så derfor gir jo generelt slike tråder et litt dårlig inntrykk..

Så også litt på:

Compal JFT00

Multicom Z37S

Noen Lenovo modeller

MacBook

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...