Henriko2 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Jeg hadde konfirmasjon for litt siden og er da ute etter ny telefon, har lyst på en smartphone med mange muligheter til å legge inn spill/programmer. Har kommet ned til to alternativer: Nokia N95 8gb eller Samsung SGH-i780 Nokia kjører symbian som jeg har inntrykk av støtter mange programmer(applications), den har i tillegg bra kamera, men den mangler touchscreen. Samsung kjører mobile windows og jeg vet bare at den har fått strålende kritikker, den har i tillegg touch screen. Her er denne malen jeg så: Bruksområde: Pris: *Rundt 5000 tenker jeg Abonnement: Ja/Nei Kunne godt tenkt meg med telenor abo. slik at jeg kunne beholde mitt gamle nummer, går fint uten abo. og Merke: Er godt vant med Sony Ericsson. Men de to som tidligere er nevnt vriker bra Form: *Format - Samme for meg *Vekt - Samme for meg Skjerm: *Størrelse Ganske stor *Oppløsning Samme det *Trykkskjerm Ja gjerne Andre funksjoner: *EDGE Ja *UTMS (3G) Ja *HSDPA (Super-3G) Hadde vært fint *Wi-Fi (WLAN) Ja *Infrarød Samme det *Bluetooth Ja *GPS Er ikke SÅ viktig *Radio Har ingenting å si *Minnekortstøtte JA Batteritid *Noe Viktig Lenke til kommentar
µT. Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Heisann! Hmm.. Dette blir ikke lett Altså, vi kan jo begynne med; Er du vant med avanserte telefoner eller dingser? Kommer da helt an på om du trenger en smarttelefon eller ei. Symbian er vel det som er det enkleste å skjønne seg på, og navigere rundt i, mens Windows Mobile er klart det mest avanserte, mens mest knotete. Personlig ville jeg nok gått for i780 pga. jeg har ca. hatt 70-80 mobiler gjennom årene, og de jeg likte/liker best er Nokia E61 som har QWERTY (fulltastatur) og stor skjerm. Men jeg ble lei Symbian rimelig raskt, og kjøpte derfor en HTC Touch med Windows Mobile. Personlig, så liker jeg WM best. Man har flere muligheter med WM enn Symbian. Så, siden jeg er glad i QWERTY, stor skjerm og WM, så ville jeg personlig gått for i780. Men, nå er det ikke jeg som skal ha ny mobil, så da er vel spørsmålet, hva kunne du tenkt deg å ha, og hva skal du bruke mobilen mest til? Samsungen har vel all teknologien N95 har pluss QWERTY. Lenke til kommentar
Henriko2 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Skal nok bruke det til musikk, ringe, sms, surfe på nettet, få fart på dødtid ved hjelp av programmer, spill, film etc. Er ganske god til å sette meg inn i nye ting. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Da ville jeg gått for i780 Har mest muligheter med WM. Dette gjelder da både prøgrammer, modding og hacking. Du kan jo ta den en titt på programmene som finnes ved å søke på "Windows mobile apps" på Google. Og bare for at du skal kunne se hvor mye man kan gjøre med WM, anbefaler jeg deg å lese litt på www.forum.xda-developers.com Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg ville gått for en iPhone. Så lenge du ikke trenger activesync støtte så er den superb. Jeg har aldri "slått ihjæl" så mye dødtid med en mobil før. (video) podcaster, serier, offline youtube videoer, spill der du får brukt touchskjerm og bevegelsesensoren, og ikkeminst at telefonen med normalbruk og wlan og BT på konstant nesten holder i 2 arbeidsdager! Websurfingen på denne telefonen er jo bare SÅ langt foran de andre. Her får du ikke bare operas "tilpassnings" websider men du får fulle websider der du med 2 fingre navigerer lett mellom artiklene. Om jeg måtte velge av de 2 du nevner vil jeg gå for Nokia'n. Har den selv og den har "alt du trenger". Den er bare langt mer tungvindt å bruke en iPhone. Det som stinker på iPhone er manglende A2DP støtte.... Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Rart at Iphone dukker opp i alle settinger enten folk skriver de vil ha den eller ikke. Jeg sier, STYR unna Iphone inntill de er verdt kjøpe/kan kjøpes i Norge(kraftig oppgradert) Når det gjelder Samsung sin i780 så er egentlig jeg også interesert i den. Men det var dette med VM da.......mulig det bare er en vanesak å lære det, men er det andre musikkspillere enn windows media player?(jeg hater den som pesten) Så mangler den radio og har et dårlig kamera....det er det som stopper meg.... Så leser jeg i siste nr av mobilen at det ikke går ann å kjøre "hard resett". At dette er en kjempetabbe av samsung. Telefonen må leveres inn på verksted for å fikse dette. Husker fra min tytn at den knappen ofte var i bruk... Endret 19. mai 2008 av Andynator Lenke til kommentar
µT. Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Rart at Iphone dukker opp i alle settinger enten folk skriver de vil ha den eller ikke.Jeg sier, STYR unna Iphone inntill de er verdt kjøpe/kan kjøpes i Norge(kraftig oppgradert) Når det gjelder Samsung sin i780 så er egentlig jeg også interesert i den. Men det var dette med VM da.......mulig det bare er en vanesak å lære det, men er det andre musikkspillere enn windows media player?(jeg hater den som pesten) Så mangler den radio og har et dårlig kamera....det er det som stopper meg.... Så leser jeg i siste nr av mobilen at det ikke går ann å kjøre "hard resett". At dette er en kjempetabbe av samsung. Telefonen må leveres inn på verksted for å fikse dette. Husker fra min tytn at den knappen ofte var i bruk... Personlig så liker jeg Windows Mobile veldig godt pga alle mulighetene det bringer med seg. Du sier at du hater Media Player. Hvem gjør vel ikke det? Hehe.. Siden Windows Mobile er en Smartphone som bla. Symbian, så kan du selvfølgelig installere en annen spiller. Selv foretrekker jeg CorePlayer. Men dette koster møney, så for de som ikke har lyst å bruke penger, kan laste ned betaen av CorePlayer som fungerer ypperlig. Dette heter TCPMP (The Core Pocket Media Player). Ang. hard-reset knappen på i780, så synes jeg at jeg leste at dette skulle fikses. Jeg er dog ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Rart at Iphone dukker opp i alle settinger enten folk skriver de vil ha den eller ikke.Jeg sier, STYR unna Iphone inntill de er verdt kjøpe/kan kjøpes i Norge(kraftig oppgradert) Jeg tror ikke du kan ha prøvd en iPhone som kommer med en slik kommentar. Jeg har både en N95, tøttntei og iPhone. Jeg er ikke i tvil. iPhone har sine mangler men det har også WM i form av brukervennlighet f.eks. Hva mener du iPhone mangler? siden den må oppgraderes sånn? Endret 23. mai 2008 av tdipower Lenke til kommentar
µT. Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Trådstarter vet nok godt hva han selv er ut etter. Og han har sikkert tenkt på iPhone også. Men i dette tilfellet, så er han interessert i i780 og N95! Lenke til kommentar
Richard89 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hva med å ta en kikk på den nye SE telefonen som kommer, Xperia? http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...cc=no&lc=no Endret 24. mai 2008 av Richard89 Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Trådstarter vet nok godt hva han selv er ut etter. Og han har sikkert tenkt på iPhone også. Men i dette tilfellet, så er han interessert i i780 og N95! det er vel derfor teksten på artikkelen er "Skal skaffe smartphone, Nokia N95, Samsung SGH-i780 eller en annen?" eller hva tror du? "eller en annen" er iPhone og er den telefonen som kommer nærmest trådstarters ønsker. Endret 25. mai 2008 av tdipower Lenke til kommentar
µT. Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Trådstarter vet nok godt hva han selv er ut etter. Og han har sikkert tenkt på iPhone også. Men i dette tilfellet, så er han interessert i i780 og N95! det er vel derfor teksten på artikkelen er "Skal skaffe smartphone, Nokia N95, Samsung SGH-i780 eller en annen?" eller hva tror du? "eller en annen" er iPhone og er den telefonen som kommer nærmest trådstarters ønsker. har lyst på en smartphone med mange muligheter til å legge inn spill/programmer. Selv om du kommer til å si "iPhone kan legge til hundrevis av tredjeparts programmer", så kan det ikke sammenlignes med Symbian og Windows Mobile. Og jeg har fått inntrykket av at programmene som finnes til iPhone er langt fra gode. Det er mest "la oss spille gitar og piano, eller bare riste skjermen slik at vi kan se fargene renne fra den ene siden til den andre".. Men men.. Trådstarter har helt sikkert kjøpt ny telefon nå. Hvilken han valgte vet vi ikke enda. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 har lyst på en smartphone med mange muligheter til å legge inn spill/programmer. Selv om du kommer til å si "iPhone kan legge til hundrevis av tredjeparts programmer", så kan det ikke sammenlignes med Symbian og Windows Mobile. Og jeg har fått inntrykket av at programmene som finnes til iPhone er langt fra gode. Det er mest "la oss spille gitar og piano, eller bare riste skjermen slik at vi kan se fargene renne fra den ene siden til den andre".. og da sier jeg som har hatt både symbian, windows mobile og apple telefon at programmene på iPhone i stor grad overgår de som finnes på de andre platformene. Det finnes en god del 3dje parts programmer som ikke er allverden, men f.eks. labyrintspillet som tar ibruk sensoren i telefonen og biljardspillet er jo helt supert. I tillegg får du jo både nes, sega, psx og scumm. Så istede for at trådstarter bare får input fra synsere som mener å ha hørt at iPhone bare er en hype (noe jeg også mente for 3 mnd siden.) så kan jeg fortelle at det er den beste telefonen jeg har hatt. Nr.2 er Nokia N95 nr.3 er nok SE T68i (da såklart etter datidens standard). Lenke til kommentar
µT. Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 har lyst på en smartphone med mange muligheter til å legge inn spill/programmer. Selv om du kommer til å si "iPhone kan legge til hundrevis av tredjeparts programmer", så kan det ikke sammenlignes med Symbian og Windows Mobile. Og jeg har fått inntrykket av at programmene som finnes til iPhone er langt fra gode. Det er mest "la oss spille gitar og piano, eller bare riste skjermen slik at vi kan se fargene renne fra den ene siden til den andre".. og da sier jeg som har hatt både symbian, windows mobile og apple telefon at programmene på iPhone i stor grad overgår de som finnes på de andre platformene. Det finnes en god del 3dje parts programmer som ikke er allverden, men f.eks. labyrintspillet som tar ibruk sensoren i telefonen og biljardspillet er jo helt supert. I tillegg får du jo både nes, sega, psx og scumm. Så istede for at trådstarter bare får input fra synsere som mener å ha hørt at iPhone bare er en hype (noe jeg også mente for 3 mnd siden.) så kan jeg fortelle at det er den beste telefonen jeg har hatt. Nr.2 er Nokia N95 nr.3 er nok SE T68i (da såklart etter datidens standard). Jeg har mange venner som har iPhone, så jeg mener ikke å ha hørt, men jeg snakker da om eget inntrykk. Og du nevner ett labyrintspill, noe som støtter det jeg skrev tidligere da jeg sa at programmene til iPhone er "gitar og piano, eller bare riste skjermen slik at vi kan se fargene renne fra den ene siden til den andre". I mine øyne er iPhone for det meste en gøy gadget som jeg aldri kunne ha brukt som proffmobil. Men ikke tro at jeg er en såkalt anti-Apple-iPhone person. Jeg er faktisk en eplegutt som eier alt fra iMac til iPod. Og jeg skal ha meg en iPhone, men ikke før det har kommet en modell jeg føler passer for meg. Så det kan bli spennende nå i Juni (?) når Apple skal lansere ny iPhone. Igjen, så tror jeg at trådstarter har kjøpt seg ny telefon, og jeg er litt nysjerrig på hva han valgte. Så kan du (trådstarter) komme deg inn her? Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Men jeg er fremdeles spent på å høre hva som faktisk er så dårlig med iPhonen. og labyrint spille er et sånt program? Hva har windows mobile og symbian som er i nærheten? Ja iPhone er en "gitar og piano" telefon men også en proff telefon. Hvorfor kan ikke du bruke den som en proff telefon? Jeg bruker den på jobb vær dag. leser og sender mail. feilsøker litt nett, sjekker etter trådløse nettverk etter kanaler etc... Spent å høre hvilke punkter iPhone ikke kan... mot deg er jeg egentlig en anti mac fyr som har fått en kjempebra telefon. mac os er helt ok men... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Men jeg er fremdeles spent på å høre hva som faktisk er så dårlig med iPhonen. og labyrint spille er et sånt program? Hva har windows mobile og symbian som er i nærheten? Ja iPhone er en "gitar og piano" telefon men også en proff telefon. Hvorfor kan ikke du bruke den som en proff telefon? Jeg bruker den på jobb vær dag. leser og sender mail. feilsøker litt nett, sjekker etter trådløse nettverk etter kanaler etc... Spent å høre hvilke punkter iPhone ikke kan... mot deg er jeg egentlig en anti mac fyr som har fått en kjempebra telefon. mac os er helt ok men... Jeg har ikke sagt at det er noe dårlig med iPhone (eller?). Jeg kom på nå at piano programmet finnes til Windows Mobile også. Jeg kan kun snakke for meg selv, og personlig kunne jeg aldri brukt iPhone som profftelefon pga. bla den mangler skikkelig multitasking. Med skikkelig mener jeg slik WM og Symbian har, og det å kunne kjøre mp3-spilleren i bakgrunnen mens du gjør noe annet kan ikke kalles full multitasking. Dette kan jo forsåvidt en 4 år gammel Motorola også gjøre. Men som jeg sa isted, så er jeg spent på 2 gen. iPhone og 2.0 "oppgraderingen". Hva "Mac OS er helt Ok men"?!! Hehe.. Nei, jeg gidder ikke å dra den veien, for da blir dette en never ending story Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå