Gå til innhold

DENON AVR-1508, verdt å kjøpe som "entry level" reciever?

Anbefalte innlegg

Jeg og romkammeraten min har tenkt nå i det siste å spleise på en reciever, og et par høytalere(begynnelsen på et surroundanlegg), og vi har tenkt å gjøre realitet av det i løpet av mai. Vi har kikket litt rundt og fant ut at DENON AVR-1508 så greit ut. Prisen er overkommelig og den har HDMI switch innebygd, noe som er et kriterie vi satte opp.

Er det et bra valg, eller burde vi gå for noe dyrere? Vi har satt av et budsjett på 6000 kroner for reciever+to høytalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal visst være bedre fargedybde også, samt støtte for DolbyTrueHD. Ikke at noen av de recieverne støtter TrueHD.

Uansett, så var Cambridgen ufattelig stilig, og det er ikke slik at HDMI 1.3a er en nødvendighet. Men prisen på Denonen frister.

Lenke til kommentar

Nå satser Cambridge mer på lydkvalitet og god effektdel, fremfor ørten ekstrafunksjoner og fjas.

Er litt annerldes for meg, da jeg ikke har behov HDMI-switching, siden jeg bruker PC som signalkilde. Jeg spiller på pcen, og ser knapt på TV, så har i grunn bare en bildekilde.

Nå har jeg en Cambridge Azur 340r, som jeg er svært fornøyd med, men drømmer om en 640r.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

HDMI switch er ikke en nødvendighet, men hadde vært kjekt med både DVD spiller og evt. en PS3 koblet opp mot en og samme enhet, slik at jeg slipper å bytte kabel/bruke en ekstern switch.

Har goså sett på et par Harman/Kardon(HK3380 og 3480) receivere på Hi-Fi center kjeden til under 4000(uten switch) Tror du de er noe å satse på?

Lenke til kommentar
Ser at den kun støtter HDMI 1.1, mens Denonen støtter 1.3. Hva er fordelen med 1.3 når du kobler på f.eks PS3(ja, TV'en min støtter 1.3)?

HDMI V1.3 bringer egentlig ikke mange nyheter på bordet, du får støtte for de nye høyoppløste lydformatene og deep colour som gir mulighet til opptil 48bits fargedybde. Samt automatisk Lip-Sync korreksjon. Poenget mitt er at Deep color funksjonen trenger du ikke da Blu-Ray (og HD-DVD) støtter ikke mer en 24bit (RGB, 8 bit per farge) og det er ingen kilder eller fremvisere som støtter dette heller. Du kan få MPCM fra HDMI version 1.1. Vær ops på dette med HDMI og videosvitsjingsfunksjonen. Anbefaler deg å lese denne guiden etter hva du bør se etter ved kjøp av ny reciver:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=945098

Lenke til kommentar

Takk for linken til guiden din, Actionchicken. Kom til nytte.

Ser ut som at Cambridgen støtter lyd via HDMI, og det er jo en stor fordel, med tanke på kabelrot(denonen støtter kun bilde via HDMI) Hmmm. Må diskutere dette nærmere med romkammeraten min.

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...