Gå til innhold

Statens Vegvesen vurderer å forby ungdommer å kjøre bil på natterstid og i helger

Anbefalte innlegg

Tja, litt påståelig det der syns jeg.

Men, vi burde absolutt hatt strengere regler mot grisekjøring. Sitter å titter ut vinduet på en av de lokale 19-åringene i sin rustne Ford Sierra mens han spinner rundt i sirkler på grusplassen ved bensinstasjonen. Sånne folk skjønner man at råkjører (etter at de er lei av å kjøre i sirkler), og politiet burde kunne straffe de hardere enn man kan i dag. Det blir virkelig forebyggende virksomhet. For det Mr. idiot i den rustne Forden har gått over til å gjøre mens jeg skriver er å sette avgårde i full fart ut av sentrum.

Etter min mening bør politiet kunne beslaglegge biler i større grad enn de har hjemmel til i dag. Dette bør både gjelde for 18åringer med noen rustholker av volvo 240er og rike, middelaldrende menn som kjører Land Rover (selv om de aldri kjører utenfor asfaltgropa i Oslo. Hvis disse folka trenger så stor plass kunne de heller kjøpt seg en Hiace :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vi trenger er:

- Strengere straffer for grisekjøring, særlig hos biler og større kjøretøy.

- Mer forståelse og tøyelighet dersom det kun er små overtredelser det er snakk om (0.5 i promille, 10 km/h over fartsgrensen osv.).

- Lavere fartsgrenser for biler enn for MC siden det er større sannsynlighet for å gjøre skade med biler.

- Senke aldersgrense på tung MC til 18 år.

- Bedre veier. Ikke nødvendigvis 4-felts motorvei overalt, men god asfalt med 1 felt i hver retning og midtstripe overalt. Gjerne svingete veier.

Kommer ikke på flere ting i farta.

Lenke til kommentar

Når er natterstid?

er det etter klokken XX, eller etter mørkets frembrudd?

Har jeg sol hele døgnet skal jeg få kjøre hele døgnet da?

Om vinteren så er det ivverfall her mørkt om morgenen og ettermiddagen. Når det er lyst, så er folk på jobb/skole. Man vil bruke bil til dette. også fritidsaktiviterer. Hva faen er vitsen med å gi folk lappen hvis man ikke får brukt den?

Lenke til kommentar

Men jeg lurer på hvorfor i allverden ungdommen nå til dags er så interesset i å ligge nærmest det dobbelte av fartsgrensen? Greit nok, jeg er ungdom selv, og synes det kan være greit å ligge fort (hvis nødvendig, dvs. hvis man har det travelt etc.), men jeg ser enkelte ungdommer som kun klarer å holde fartsgrensa ut innkjørselen til mor og far.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...