Gå til innhold

28-32" LCD - Hjelp

Anbefalte innlegg

Har målt TVen min, og funnet ut at den blir alt for liten. Er til tider vanskelig og spille GTA, pga alt er så latterlig smått. Har funnet ut at jeg kanskje bør vurdere å investere i en ny TV. Det som gjør det vanskelig, er hvor mye jeg har lyst å legge i dette. Man får jo både Samsung og LG TVer til 4000, men man får også TVer som for en uvitende person som meg, ser relative like ut til papiret til det dobbelte av prisen.

Bruksområdet er hovedsaklig på "gutterommet," dvs til fotball, film og ikke minst (mest) spilling (PS3). Rommet er relativt lite, så noe større enn 32 vil ikke være nødvendig.

Har for tiden IP-TV, men dessverre ikke no HD-mottaker, men håper at det kommer i hus snart. Er viktig at bildet holder høy kvalitet selvom det ikke er HD-signal.

Somsagt, har alt fra 4-8000 å bruke på dette, men hva gir mest valuta for pengene?

Endret av cptZiggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en sånn Tatung V32MCAK, og jeg bruker den bare til å se TV og se DVD, og gir den gjerne fem på en skala fra en til seks. 5+ for kvaliteten på DVD, både med SCART og HDMI, og 5- for analog TV. Ja, man ser støy i bildet bedre på en 32" LCD enn på 20" bilderørsTV som jeg hadde før. Men den har rimelig OK bilde selv med innendørs bordantenne.

Lenke til kommentar

LG-en er nok det beste kjøpet - den er en femhundrelapp billigere. ;)

Samsung har etterhvert fått et sterkt merkenavn, men det finnes endel som mener at det er LG som lager Koreas beste TV-er. Men dette er synsining og spekulasjoner. Ta deg en tur til Expert - der vil de gjerne selge deg Samsung, og en tur til Elkjøp, der pusher de LG. Og se med dine egne øyne om du synes du ser noen forskjell. Kanskje har du også et Sony-senter i nærheten, samt en Datakjeden-butikk som selger Tatung?

Lenke til kommentar

Samsungen er jo ikke ny nå den heller, men er sant at de fleste butikker rydder unna til å få plass til nye modeller.. deriblant Sony sine! Jeg kikka på S3000 for 3 måneder siden, da kostet den rundt 9000kr hos Siba.. jeg endte opp med en Philips til 6k.. Philips'en havna på service, og jeg endte opp med å få en S3000 som erstatning pga ankomsten av nye modeller.. Når man kan gjøre en god deal, så er det vel samme om det er en utgående modell?

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å gå såpass langt som 6999,- Hva er cutting edge innenfor denne prisen?

Somsagt skal brukes til TV (digital) og PS3.

Var på Elkjøp og fikk iaffal utelukket LG. Ble svært lite imponert.

Likte bildet på både Sony og Elkjøp, dessverre er jeg usikker akkurat hvilke

modeller jeg så på. Vet bare at det var en Samsung R8x, og Sony en x3000.

Begge 32".

Endret av cptZiggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...