Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei Jeg skal formatere en PC for en kamerat. Han har en PC med Vista som er ca 1 år gammel, og som har stoppet å boote. Kommer ingen konkret feilmelding, men står bare at man skal sette inn Vista-CDen og kjøre en systemreperasjon. Han vil at jeg skal formatere PCen, og legge inn XP. Selve problemet er at etter jeg har endret boot device prioriteringene i bios så får jeg aldri noe spørsmål om å trykke på en knapp for å starte opp fra CD. Det funket hverken med XP eller Vista-CDen... Har noen vært borte i et lignende problem? Jeg lurer litt på om det kanskje kan være en hw-feil, siden i noen av stegene i oppstarten så er det skrivefeil i noen ord (controller blir conproller, feks). Det er også noen fargerike "prikker" (ikke døde piksler, men kan ligne, bare større) i noen av stegene i oppstarten. Håper at noen har en aning om hva som kan være galt Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har vert borti dette probleme, jeg bare endret oppstartdisken. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Sjekk at cd-rom står riktig koblet i, om dere har mulighet; koble til en annen cd-rom og koble fra den andre. Edit: Hvis det er en S-ATA cd-rom så kanskje dere trenger en nyere bios for at hk skal registrere den uten driverhjelp av Windows. Endret 7. mai 2008 av roy_nor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg hører at CD-romen spinner opp, men kan jo kanskje prøve med en annen... takk for tipset. Har som sagt endret oppstartdisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå