Tetanus Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Min Crucial C300 SSD tok for noen ukers tid siden kvelden, er helt død. Den er akkurat bikket 2 år, men fikk innvilget RMA på reklamasjon. SELVFØLGELIG ligger disken på postkontoret i Sandefjord, og jeg tipper Netshop nå hverken kommer til å hente ut disken eller sende meg en ny en. Regner med at pakken kommer i retur når de ikke henter den, men hva skal jeg med en disk som ikke virker. Mildt sagt irriterende... -T Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Ja, ett hovedkort, og en CPU senere har jeg FREMDELES problemer med at busspeeden faller Har også fått problemer med at maskina bare fryser helt random. Når dette skjer er det som regel ikke mulig å få start på den igjen før etter et par timer... Nå er det vel bare å gi opp og kjøpe ny maskin? Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Finnes forholdsvis billige hovedkort å få kjøpt på Ebay.. Har kjøpt ny LED skjerm til den da det røyk, og et hovedkort som jeg har liggende i reserve.. Er bare vanvittig fornøyd med denne maskinen,.. Og etter å ha pella maskinen fra hverandre et par ganger etter at reklamasjonen har gått ut, så har jeg blitt ganske så god på det.. Ligger jo en idiotforklarende "how to" video på youtube, for den som er litt tvilende... Så ikke gi opp. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Er veldig fornøyd med maskina jeg også, men at det skal være samme feil på to HK tviler jeg litt på... det eneste som er fellesnevneren nå som ikke er testet ut et RAMen, skal ta å teste det en dag jeg får tid! Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg ser det er noe som ligner på noe slags små brytere på hovedkortet som skal ligge enn mot palmresten, hva er disse til? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Enten begynner det burgunderrøde vidunderet å dra på åra, eller så er det noe galt med min. Den klarer ikke vise filmer eller serier på netflix i HD uten å begynne å hakke, enten umiddelbart eller etter en liten stund (noen minutter), koblet til TV med HDMI. Testet med Opera, Chrome og Win 8 appen. Fungerer finfint i SD. Husker ikke hvilken prosessor jeg har (vet at det ikke er t9400 eller hva nå den kraftigste het, muligens hakket under) 4 gb ram, SSD og windows 8 32 bit. Er jeg alene om dette, eller er M1330 rett og slett ikke kraftig nok for netflix i HD? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Funker fint på min. Har du sjekket temperaturene? Kan være støv som har hopet seg opp i kjøleren. Har renset min med jevne mellomrom og det hjelper veldig på temperaturen og viftehastigheten. Første gang jeg åpnet kjøleren trodde jeg først jeg plukket ut et filter, men skjønte raskt at det ikke var det mtp. at disse nok ikke lages av hundehår... 1 Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg renser den ved jevne mellomrom med trykkluft på boks (som forøvrig er merkelig dyrt...). Temperaturen ligger vel rundt 70-80 grader ved avspilling, så ikke farlig høyt ville jeg tro? 1 Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Enten begynner det burgunderrøde vidunderet å dra på åra, eller så er det noe galt med min. Den klarer ikke vise filmer eller serier på netflix i HD uten å begynne å hakke, enten umiddelbart eller etter en liten stund (noen minutter), koblet til TV med HDMI. Testet med Opera, Chrome og Win 8 appen. Fungerer finfint i SD. Husker ikke hvilken prosessor jeg har (vet at det ikke er t9400 eller hva nå den kraftigste het, muligens hakket under) 4 gb ram, SSD og windows 8 32 bit. Er jeg alene om dette, eller er M1330 rett og slett ikke kraftig nok for netflix i HD? Hej PapaDon Jeg vil råde dig til at prøve at opdatere BIOS & Chipset driveren, da dette nogen gange kan hjælpe rigtig meget på perfomance. Du finder de nyeste drivers her: http://www.dell.com/support/drivers/no/no/nodhs1/DriversHome/ShowProductSelector?fkey=Drivers_PS Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de seneste drivers til din maskine. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Upek 2012 software link.(win7-8) Eksporter alle registreringer først, da disse vil bli slettet under installasjonen.. Vær også sikker på at du husker passordet du har for selve leseren(Upek). Så kan du importere de etterpå.. Protector Suite 2012 5.9.8 7279 Endret 31. oktober 2013 av troutmaster Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Stor bursdagshilsen til min XPS m1330 på 6 års dagen sin!! 2 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 noen som kan fortelle meg hvor de to små måneskruene skal på dell-maskinen ?løsnet en del skruer under tastaturdelen, men har to blanke måneskruer som enten skal til touchlisten eller et sted blant tastaturskruene, men finner ikke ut av det. Ellers lurer jeg på hvilken hovedkortversjon som har det beste grafikk-kortet. Skal nemlig oppgradere en som har et 0D057F-kort, og lurte på om det finnes noen bedre. Sist men ikke minst, så etterlyser jeg noen bilder av skjermer som har problemer med grafikk-kortet. Jeg ønsker å sammenligne med det jeg har opplevd, for å se om det faktisk er grafikk-kortet som feiler. Håper noen kan hjelpe til Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Når grafikkortet mitt begynte på sin død, startet det med at skjermkortdriveren krasjet, noe som oftere og oftere resulterte i blåskjerm. Til slutt var skjermen helt svart ved oppstart, mens den nede fra høyre hjørne gikk over til å bli hvit. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Jeg fikk en masse artifacts først, ofte akkompagnert av blåskjerm, og til slutt ble skjermen svart med en del fargerike "blaff" ved oppstart. Lenke til kommentar
Register_Director Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hei, håper noen kan hjelpe med noe som i utgangspunktet virker som et enkelt problem å fikse. Har på en eller annen måte klart å "mute" mikrofonen på m1330'n. Har vært inne i device manager og reinstallert drivere både for webcam og lyd, uten hell. Bruker microphone array som default og har skrudd lyden opp uten at det skjer noe som helst når jeg er i skype. Har også kjørt troubleshooter og den finner ikke noe galt. Som sagt mulig løsningen er såre enkel, men ikke noe jeg finner ut av selv. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei, håper noen kan hjelpe med noe som i utgangspunktet virker som et enkelt problem å fikse. Har på en eller annen måte klart å "mute" mikrofonen på m1330'n. Har vært inne i device manager og reinstallert drivere både for webcam og lyd, uten hell. Bruker microphone array som default og har skrudd lyden opp uten at det skjer noe som helst når jeg er i skype. Har også kjørt troubleshooter og den finner ikke noe galt. Som sagt mulig løsningen er såre enkel, men ikke noe jeg finner ut av selv. Noen som kan hjelpe? Hej Register_Director Reagerer mikrofonen i lyd-menuen? Du kommer til lyd-menu ved at højreklikke på højtaleren i "task bar". Vælg herefter "recordings". Hvis mikrofonen virker her, viser det at den skulle fungere. Du kan også teste en ekstern mikrofon. Hvis heller ikke dette virker, er det næsten sikkert en softwarefejl - eventuelt settings i Skype. Hvis intet af ovenstående virker, anbefaler jeg en re-installering af maskinen, eller en recovery til en known-good dato. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Register_Director Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Hei, har 3 m1330 maskiner hvor to uten Nvidia grafikkort funker fint. Den tredje er det ikke godt å si hva som feiler. Da laderen settes i pc'n slukker lyset til laderen, som jeg antar betyr at det er en kortslutning et eller annet sted. Vil det enkleste være å bytte hovedkortet? Noen som har erfaring med dette? Har sett litt etter hovedkort på Ebay, men det er stort sett Nvidia hovedkort og erfaringene til brukere på dette forumet samt andre nettforum tilsier at det vil ta kvelden før eller siden. Har ennå ikke hatt noe problemer med de to m1330 jeg har som er uten Nvidia. Ideelt sett ville jeg derfor kjøpt et slikt et. 1 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Har du prøvd å sette et batteri i fra en av de to andre maskinene som fungerer? Min oppførte seg slik en gang, og da var det batteriet som hadde tatt kvelden...(btw nærmer meg 4 år med nvidia-kort. Har byttet ut kjølepadden med en kobberskive over selve gpu'n, og er super nøye med å holde vifta ren for støv. Den idler på 48-50 og maxer på rundt 75 grader. Noe den med mitt bruk gjør sjeldent..) Det er forresten superenkelt å skifte hovedkortet selv, bare følg oppskriften nøye; http://www.youtube.com/watch?v=vJF4VR9k7D8 Endret 26. desember 2013 av troutmaster Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Noen som har kjøpt/testet den nye XPS 13 med Haswell(tror modell er 9333)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå