Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. høres mer ut som et laderproblem, men min ligger mellom 35 - 40 DegC sånn ved normal surf og kontorjobbing.

 

Det er forøvrig 5år og 5mnd siden jeg fikk min XPS m1330 :) ..og den står slettes ikke tilbake for det som er i salg av billigere bærbare nå for tiden, tipper den duger sånn ytelsesmessig i 2,5år til om jeg ikke får noen "uhell", da har den vært i daglig drift i 8år, slå den dere!! :)

Lenke til kommentar

Hva må til for å få fjernkontrollen til å fungere?

 

Noen som har link til driver/programvare?

 

Kjører W7 64-bit

 

Fjernkontrollen fungerer helt fint i W7 64bit, du må legge inn QuickSet fra dell for at den skal virke, og hvis det er lenge siden du har brukt den bør du sjekke batteriet

 

Blar du deg bakover i tråden finner du link til siste quickset i en av postene mine

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Under oppstart av pcen i dag fikk jeg beskjed om at min lader(60W) ikke var riktig for min pc og at ytelsen derfor ville bli dårligere hvis jeg brukte den.

Jeg har i det siste gjort noen modifiseringer, mer minne, ssd og bedre cpu. Vil tippe at dette er grunnen.

Det sto i hvert fall at jeg burde bruke et 90W adapter. Har noen her tips til et 90W ac adapter som passer denne modellen og som ikke er så dyrt?

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar

Hei!

Under oppstart av pcen i dag fikk jeg beskjed om at min lader(60W) ikke var riktig for min pc og at ytelsen derfor ville bli dårligere hvis jeg brukte den.

Jeg har i det siste gjort noen modifiseringer, mer minne, ssd og bedre cpu. Vil tippe at dette er grunnen.

Det sto i hvert fall at jeg burde bruke et 90W adapter. Har noen her tips til et 90W ac adapter som passer denne modellen og som ikke er så dyrt?

På forhånd, takk :)

 

Du har problemer med sense-pinnen i enten ladepluggen eller i selve PC'en. Mest sannsynlig i selve ladepluggen.

 

Ingenting av det andre du nevner har noen betydning i denne sammenhengen, det ligger masse gode svar i denne tråden på problemet du har

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant ut at jeg ville ha noe nytt og det ble en ny Dell XPS på meg, denne har 12,5" med full HD og har fått knall reviews alle steder, kjøpte den råeste versjonen med den nye i7 prosessoren på 2,0GHz/3,1GHz turbo og GMA grafikk på 1,2GHz, er på tilbud fram til 13/3 (10%) og som vanlig får du enda bedre pris hos Dell om du ringer dem, klarte å få den nedsatt med 400kr. i tillegg til de 10 %, totalt 10900kr.inkl.frakt :)

 

http://www.lydogbilde.no/test/dell-xps-12

 

Denne jeg kjøpte (den til 11330kr): http://www.dell.com/p/xps-12-l221x/pd?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&~ck=mn

 

Men min snart 6 år gamle Dell XPS m1330 lever enda i beste velgående og er overtatt av min datter på 8år, og er sikker på at denne vil kunne gi respektabel ytelse minst 3år til med sin Intel Core 2 Duo T9300 (2,5GHz og 6MB L2)

 

xps12_131058445580_640x360.jpg

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andre her som har dårlig DVD-brenner?

 

Jeg plukket min ut da den ikke virker lengre og bare opptar vekt i maskinen, den veier 160gram og din XPS m1330 vil da bare veie 1,65kg med 6-cellers batteri etterpå :)

 

 

Jepp, min er også kaputt, så blir å ta den ut snart....

 

 

 

 

 

Over til noe helt annet:

Det problemet jeg har hatt med at BUS-speed detter ned, som igjen fører til at hastigheten på cpu og faller begynner å bli irriterende. Problemet er der med to forskjellig ladere. Noen ideer om hva det være som gjør dette? Forundrer meg litt at bus-speed faller langt ned, oft til bare 50Mhz.

 

 

EDIT: glemte å nevne at alt blir normalt med en gang jeg napper ut laderen. Det virker også som om at problemet er nesten helt borte, når batteriet er fulladet.

Endret av Puke Nukem
Lenke til kommentar

Den skal ligge på 200 MHz. Ser ut til at problemet ble mye mindre etter at jeg plukka maskina i biter, tok ut det optiske drevet, og satt alt sammen igjen. Hadde løst hovedkortet for å få sett skikkelig på ladekontakten. Så fin ut den.

 

 

 

 

 

EDIT: Nå ser det ut til at bus-speed faller når jeg drar ut laderen...

Endret av Puke Nukem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...