Puke Nukem Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Mulig det er et varmeproblem? Jeg har 66 grader på CPU med stort sett bare en youtubevideo som last. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Tja.. høres mer ut som et laderproblem, men min ligger mellom 35 - 40 DegC sånn ved normal surf og kontorjobbing. Det er forøvrig 5år og 5mnd siden jeg fikk min XPS m1330 ..og den står slettes ikke tilbake for det som er i salg av billigere bærbare nå for tiden, tipper den duger sånn ytelsesmessig i 2,5år til om jeg ikke får noen "uhell", da har den vært i daglig drift i 8år, slå den dere!! Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Ja, jeg veit ikke.. Jeg har jo samme problemet på to ladere... Og problemet er jo aldri tilstede ved fult batteri. Det skal også sies at det kan ta alt fra 5 sekkunder til flere minutter før BUS og SPU-speed detter etter at jeg har satt i laderen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har noen erfaringer med erstatningsbatteri fra Altitec.no ? Jeg tenker spesielt på 9-cellersbatteriet, men 6-celler kan også være aktuelt. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Hva må til for å få fjernkontrollen til å fungere? Noen som har link til driver/programvare? Kjører W7 64-bit Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Hva må til for å få fjernkontrollen til å fungere? Noen som har link til driver/programvare? Kjører W7 64-bit Fjernkontrollen fungerer helt fint i W7 64bit, du må legge inn QuickSet fra dell for at den skal virke, og hvis det er lenge siden du har brukt den bør du sjekke batteriet Blar du deg bakover i tråden finner du link til siste quickset i en av postene mine Endret 26. januar 2013 av Re-Offender Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er QuickSet bare en bakgrunnsprosess? Skal den fungere uten videre når det er installert? Får ingen reaksjon når jeg trykker på knappene, det lyser svak fra IR senderen på kontrollen. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er QuickSet bare en bakgrunnsprosess? Skal den fungere uten videre når det er installert? Får ingen reaksjon når jeg trykker på knappene, det lyser svak fra IR senderen på kontrollen. Skal fikse alt: http://ftp.dell.com/app/Dell_QuickSet_A07_R272666.exe Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Får kjøpe et nytt batteri å se om det ordner seg da. Hva må til for å få "hjem-knappen" til å fungere? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Får kjøpe et nytt batteri å se om det ordner seg da. Hva må til for å få "hjem-knappen" til å fungere? Hjem knapper er bare tull, men om du vil at den skal fungere må du legge inn dell media direct Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hei! Under oppstart av pcen i dag fikk jeg beskjed om at min lader(60W) ikke var riktig for min pc og at ytelsen derfor ville bli dårligere hvis jeg brukte den. Jeg har i det siste gjort noen modifiseringer, mer minne, ssd og bedre cpu. Vil tippe at dette er grunnen. Det sto i hvert fall at jeg burde bruke et 90W adapter. Har noen her tips til et 90W ac adapter som passer denne modellen og som ikke er så dyrt? På forhånd, takk Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hei! Under oppstart av pcen i dag fikk jeg beskjed om at min lader(60W) ikke var riktig for min pc og at ytelsen derfor ville bli dårligere hvis jeg brukte den. Jeg har i det siste gjort noen modifiseringer, mer minne, ssd og bedre cpu. Vil tippe at dette er grunnen. Det sto i hvert fall at jeg burde bruke et 90W adapter. Har noen her tips til et 90W ac adapter som passer denne modellen og som ikke er så dyrt? På forhånd, takk Du har problemer med sense-pinnen i enten ladepluggen eller i selve PC'en. Mest sannsynlig i selve ladepluggen. Ingenting av det andre du nevner har noen betydning i denne sammenhengen, det ligger masse gode svar i denne tråden på problemet du har Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Hvis du absolutt vil prøve med en ny lader; her er en mulighet.. Endret 2. mars 2013 av troutmaster Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Fant ut at jeg ville ha noe nytt og det ble en ny Dell XPS på meg, denne har 12,5" med full HD og har fått knall reviews alle steder, kjøpte den råeste versjonen med den nye i7 prosessoren på 2,0GHz/3,1GHz turbo og GMA grafikk på 1,2GHz, er på tilbud fram til 13/3 (10%) og som vanlig får du enda bedre pris hos Dell om du ringer dem, klarte å få den nedsatt med 400kr. i tillegg til de 10 %, totalt 10900kr.inkl.frakt http://www.lydogbilde.no/test/dell-xps-12 Denne jeg kjøpte (den til 11330kr): http://www.dell.com/p/xps-12-l221x/pd?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&~ck=mn Men min snart 6 år gamle Dell XPS m1330 lever enda i beste velgående og er overtatt av min datter på 8år, og er sikker på at denne vil kunne gi respektabel ytelse minst 3år til med sin Intel Core 2 Duo T9300 (2,5GHz og 6MB L2) Endret 11. mars 2013 av Re-Offender Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Andre her som har dårlig DVD-brenner? Jeg plukket min ut da den ikke virker lengre og bare opptar vekt i maskinen, den veier 160gram og din XPS m1330 vil da bare veie 1,65kg med 6-cellers batteri etterpå Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Min fungerer heller ikke. Har vurdert å sette inn en ny jeg har liggende, men behovet har ikke vært der. Blir ikke kabinettet veldig "mykt" der stasjonen har sittet? Fare for at plasten knekker om du er uheldig? Endret 13. mars 2013 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Har ikke merket at den blir "myk" etter amputasjoen, ellers så er jo m1330 ganske grei å skru på, så ikke stor fare for å knekke noe Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Andre her som har dårlig DVD-brenner? Jeg plukket min ut da den ikke virker lengre og bare opptar vekt i maskinen, den veier 160gram og din XPS m1330 vil da bare veie 1,65kg med 6-cellers batteri etterpå Jepp, min er også kaputt, så blir å ta den ut snart.... Over til noe helt annet: Det problemet jeg har hatt med at BUS-speed detter ned, som igjen fører til at hastigheten på cpu og faller begynner å bli irriterende. Problemet er der med to forskjellig ladere. Noen ideer om hva det være som gjør dette? Forundrer meg litt at bus-speed faller langt ned, oft til bare 50Mhz. EDIT: glemte å nevne at alt blir normalt med en gang jeg napper ut laderen. Det virker også som om at problemet er nesten helt borte, når batteriet er fulladet. Endret 24. mars 2013 av Puke Nukem Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Hva skal bus-speed egentlig ligge på? Sliter selv med at prosessorbruken ligger svært høyt. Har en T7500. Endret 24. mars 2013 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Den skal ligge på 200 MHz. Ser ut til at problemet ble mye mindre etter at jeg plukka maskina i biter, tok ut det optiske drevet, og satt alt sammen igjen. Hadde løst hovedkortet for å få sett skikkelig på ladekontakten. Så fin ut den. EDIT: Nå ser det ut til at bus-speed faller når jeg drar ut laderen... Endret 24. mars 2013 av Puke Nukem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå