Puke Nukem Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Kortet er aktiver i Bios, og bryteren er på... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hmm... ser det står Toshiba der, ikke bra! Da må du nok flashe ny firmware inn på kortet om du vel at det skal virke med dell drivere. Sjekk også hvilken maksinvareid kortet har innebygget (se bilde) Alternativt kan du kanskje prøve å bruke Toshiba drivere Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Maskinvare IDer her er: USB\VID_0930&PID_1302&REV_0000&MI_00 USB\VID_0930&PID_1302&MI_00 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jepp, der problemet ligger.. i firmwaren på selve kortet! Hva med å flashe det om til Dell 5520? http://blog.marc-seeger.de/2009/02/15/dell-wwan-5520-windows-7-and-hsdpa/ Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 kan prøve Linken til firmvare funker ikke... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) *Snipp* Endret 9. august 2012 av ArcticOC Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Kortet var jo nesten gratis, så hvorfor ikke.... Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Nå dukket kortet opp som NOVATEL i enhetsbehandling, men fremdeles ingen suksess med programvare... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Ok, se om du finner generiske novatel drivere, eller noe sånt... EDIT: Og hva står maskinvareid'en til nå? EDIT 2: ..og kan jo sjekke om jeg har en annen firmwarefil fra da jeg flashet, dypt nede i backupen min et sted Men har ikke de diskene tilgjengelig akkurat her Endret 8. august 2012 av ArcticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Prøv å legge inn generisk driver fra Novatel http://www.nvtl.com/...2.02.37.011.zip Om de fungerer flasher jeg kanskje til samme firmware som deg, har en fetisj for generiske drivere og de der fungerer ikke nå som enheten min er fra Dell Etter innstalasjon kan du jo prøve å legge inn drivere manuelt i mappen som opprettes ved install c:\programfiler(x86)/Novatel/drivers Testet de generiske, men får ikke lagt inn driveren da Novatel kortet mitt står som Dell, legger ved screenshot Endret 9. august 2012 av ArcticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hehe, da tror jeg at jeg muligens har løsningen til problemet ditt, fant en Dell firmwareoppgradering som er den samme som jeg brukte på mitt kort da jeg oppgraderte, firmware 10.9 http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/DriverDetails/DriverFileFormats/Product/vostro-1500?DriverId=R169813&FileId=2731119239&urlProductCode=False ...men før du flasher til denne hadde du gidda å sjekke for meg om de generiske driverene jeg linka til fungerer på den firmwaren du har nå? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Ok, se om du finner generiske novatel drivere, eller noe sånt... EDIT: Og hva står maskinvareid'en til nå? USB\VID_1410&PID_2420&REV_0000&MI_00 USB\VID_1410&PID_2420&MI_00 EDIT 2: ..og kan jo sjekke om jeg har en annen firmwarefil fra da jeg flashet, dypt nede i backupen min et sted Men har ikke de diskene tilgjengelig akkurat her Prøv å legge inn generisk driver fra Novatel http://www.nvtl.com/...2.02.37.011.zip Om de fungerer flasher jeg kanskje til samme firmware som deg, har en fetisj for generiske drivere og de der fungerer ikke nå som enheten min er fra Dell Faktisk, denne programvaren finner kortet, MEN finner ikke SIMkortet. Før jeg la inn denne firmvaren, så dukket kortet opp som 4 enheter i enhetsbehandling, men nå er det bare 2. Etter innstalasjon kan du jo prøve å legge inn drivere manuelt i mappen som opprettes ved install c:\programfiler(x86)/Novatel/drivers Testet de generiske, men får ikke lagt inn driveren da Novatel kortet mitt står som Dell, legger ved screenshot Hehe, da tror jeg at jeg muligens har løsningen til problemet ditt, fant en Dell firmwareoppgradering som er den samme som jeg brukte på mitt kort da jeg oppgraderte, firmware 10.9 http://www.dell.com/...oductCode=False Denne firmvaren gjør ingenting med beskrivelsen av kort, eller maskinvare-ID... ...men før du flasher til denne hadde du gidda å sjekke for meg om de generiske driverene jeg linka til fungerer på den firmwaren du har nå? Se lengre opp. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Fant 3 nyere firmwareoppdateringer på nett: http://www.xps-forum...=12942&pageNo=1 Versjon 101.9 her: ftp://ftpuser:Gast@h..._5520_101_9.exe Versjon 103.5 her: ftp://ftpuser:Gast@h..._5520_103_5.exe Versjon 103.7 her: ftp://ftpuser:Gast@h..._5520_103_7.exe Jeg hadde nok prøvd versjon 101.9 først! ..OG SOM ALLTID, PÅ EGET ANSVAR!!! (ikke bruk om kortet ditt fungerer fint) Endret 9. august 2012 av ArcticOC Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 ENDELIG! 101.9 funker Denne posten er skrevet og postet ved hjelp av kortet Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ENDELIG! 101.9 funker Denne posten er skrevet og postet ved hjelp av kortet Og hvem har svart belte i googlesøk? ;-) Testa GPS delen? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Nja, jeg har funnet plassen i registret, men selve nøkkelen er ikke der, og om jeg prøver å lage en ny en, forteller regedit at det allerede finnes en.... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Mulig det er der selv om du ikke får sett GPS'en i programvaren, hos meg går GPS ut som NMEA data på COM 5. Kan isåfall bekreftes med GPSdiag Endret 9. august 2012 av ArcticOC Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Hmm, jeg har kun den som heter "status port", som du har som COM4. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) snip Endret 10. august 2012 av Tafsen Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Da har man bøyd seg så godt som man klarer, og dette er resultatet: Dette er tempraturene rett etter at vifta har slått seg av. vifta slår seg på når cpu har ca 45 grader. Ja det der kan man jo fint leve med Men ser at jeg har latterlig lave temp på min etter viftestopp, screenshot fra maskinen etter en times bruk, helt sykt. Når putter du SSD i den? ;-) Da har man bøyd seg så godt som man klarer, og dette er resultatet: Dette er tempraturene rett etter at vifta har slått seg av. vifta slår seg på når cpu har ca 45 grader. Ja det der kan man jo fint leve med Men ser at jeg har latterlig lave temp på min etter viftestopp, screenshot fra maskinen etter en times bruk, helt sykt. Når putter du SSD i den? ;-) Kva for drivera bruka du til skjermkortet? Tempen på min 8400 ligg nesten 20c høgare ved vanleg surfing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå