Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du trenger hjelp til å koble rette antenner til kortet kan jeg sikkert hjelpe deg! Den blå skal bl.a. alltid stå ubrukt, men de fire andre skal brukes på wifi og 3g kort, kan gi deg rette fargene som skal til de forskjellige pluggene, viktig da de operer på forskjellige frekvenser

Jeg har en hvit og en svart koblet til Wlan, så har jeg en hvit/grå, en svart/grå og en blå som ikke er tilkoblet noe.

]Kjøp for gud skyld kortet på ebay, for prisene hos dell var jo astronomiske

5520 @ ebay for 155 kroner :)

Endret av Puke Nukem
Lenke til kommentar

EDIT:

Hvis du trenger hjelp til å koble rette antenner til kortet kan jeg sikkert hjelpe deg! Den blå skal bl.a. alltid stå ubrukt, men de fire andre skal brukes på wifi og 3g kort, kan gi deg rette fargene som skal til de forskjellige pluggene, viktig da de operer på forskjellige frekvenser

Jeg har en hvit og en svart koblet til Wlan, så har jeg en hvit/grå, en svart/grå og en blå som ikke er tilkoblet noe.

Da er det riktig så langt, når du får 3G/GPS kortet kobler du grå/hvit til "main" (sort trekant) og sort/grå til "DIV" (Hvit trekant)
Lenke til kommentar

Siden mine loddekunnskaper er ikke-eksisterende, så blir det nok alternativ 2. Men takk uansett, nå vet jeg i hvert fall hvor feilen sitter :)

Mest sansynlig ligger den der, men vil anbefale deg å feilsøke litt med å f.eks. dytte kabeldelen mot selve pluggen (og holde imot)for å se om du får kontakt. Du kan verifisere dette med å kjøre en youtube video i HD mens du har oppe cpuid for å se om trottlinga slutter.

Litt kjipt å ha kjøpt ny psu hvis ikke feilen ligger der

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jess, det funka å dytte inn kabelen. Throttlingen ga seg, men merker at det er lite bevegelse med ledningen som skal til før den kommer tilbake. Igjen, takk :)

Trenger for øvrig nytt batteri også. Noen som har et godt tips?

Bare glad for å kunne hjelpe!

Det er vel ikke så mange igjen i klubben vår, så liker å holde liv i de få som enda er igjen, hehe

Billige uoriginale batterier på ebay måtte bli tipset mitt

Nytt 6-celler til 140kr.inkl frakt

http://www.ebay.com/itm/6-Cell-laptop-Battery-For-Inspiron-1318-XPS-M1330-M1350-series-312-0567-312-0566-/280886211759?pt=Laptop_Batteries&hash=item41661f74af#ht_2524wt_1185

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Aha, sånn å forstå :p Har enda T7500 :)

Tja, 300MHz og 2MB L2 cache extra skulle jo så absolutt være en merkbar oppgradering ;)

...og SSE4 instruskjonsett og høyere flotingpoint ytelse, noe som skulle tilsi at din T7500 måtte kjøre på 2800MHZ for å matche T9300.

T9300 står ikke noe særlig tilbake for det av dualcore som er i salg nå for tiden, faktisk vil jeg si det er helt på høyde med noe av de billigere bærbarene i markedet nå :) Så fremst det ikke skjer noe alvorlig galt med maskinen min tror jeg at den enda skal holde ytelsesmessig i minst 3år til. Da har den tjenestegjort i 8år og kan få lov å pensjonere seg, respekt!!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Fikk installert det nye wifi-kortet, måtte lage meg en liten "dings" for å klare å feste det nye kortet som er i miniformat og m1330 har standard lengde mini-PCIe slotten.

Forøvrig blir det ingen BT 4.0 på meg da det viste seg at BT delen i det nye kortet går over USB delen i mini-PCIe pluggen og m1330 har ikke denne tilkoblet elektrisk i slotten :(

Men men, gjør ikke så mye da jeg fikk kortet gratis og det er noe av det raskeste av wifi du kan putte inn i en m1330. Har jo uansett BT 2.1 fra før av internt via dell 360 modulen :)

post-15715-0-07778900-1343346067_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

PS! Hyggelige saker på vei i posten til deg :)

Hyggelig sak mottatt og montert :green:

Hva har du til tempraturer idle?

Bra å høre :)

Føles ikke maskinen mer "snappy" og "crisp"? hehe

Her er temperaturene idle etter ca.15minutters bruk (se bilde) nå i dag. Nå skal det sies at jeg bruker kobber pad både på chipset og GPU samt at jeg bruker kjølepasta i alle skjøtene på kjøler/heatpipe.

post-15715-0-75164800-1343741550_thumb.png

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Fikk tempen ned ytterligere ved å gjøre følgende.

Ingen SSD enda? da har du isåfall stort potensiale, kan jo anbefale intel 330 eller 320, trenger ikke sandforce SSD eller lignende, da maskinen ikke støtter SATA 6GB/sec. Har en 160GB intel 320 selv

post-15715-0-16379000-1343742898_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...