Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Det merkes godt på overflatetempraturen på saken, nå kan jeg jo ha den på barmagen uten problemer :)

Samt at palmresten er rimelig kjøling....

Hvorfor venta jeg så lenge med å gjøre dette? :ermm:

Nå er det bare en ting igjen, trådløskortet produserer en del varme, og maskina blir gaaanske varm akkurat der trådløskortet sitter...

Endret av Puke Nukem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temp. på min M1330 er egentlig ikke blitt noe særlig lavere etter at jeg installerte kopper-mod'en. Den forskjellen jeg merker er at temp. går fortere ned når vifta går i gang, mao. så går vifta mindre = mindre støy :) Temp.messig merket jeg mer ved overgangen til SSD siden palmrest'en nå blir langt fra like varm som tidligere, og det virket også som at hele systemet ble kjøligere når varmen fra HDD'en forsvant.

Lenke til kommentar

For min del, så er palmresten MYE kaldere etter kobbermod!

Scrybe så forresten nice ut! :D

Jupp, har brukt de nye driverne to dager nå og begynner å bli litt småavhengig ;)

Når det gjelder de nye driverne liker jeg spesielt godt 2-finger scroll og 3-finger autostart av apps. (jeg har konfigurert autostart for iexplore) :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk 2-finger scroll på maskina i den tida jeg kjørte Ubuntu, så er ikke noe nytt :p

Da har man testen nye driveren og scrybe!

Driveren var brukbar, men jeg ser ikke hel vitsen med scrybe...

Det reagerer for treigt syns jeg.

Endret av Puke Nukem
Lenke til kommentar

Får en tak i n-standard kort til denne? Jeg kjøpte et på eBay for et par år siden, men dette kortet fikk jeg ikke brukt siden jeg fikk bsod hele tiden når det sto i. Nå har jeg gått over til Win7, men jeg finner ikke kortet. Noen som har skiftet og har ett å anbefale?

Mener å huske at det kortet jeg hadde bugget med noe WiMax greier, så det tenkte jeg at jeg skulle holde meg unna denne gangen. Er det Intel Pro Wireless 4965AGN kort som gjelder eller er det noe annet å anbefale?

-T

Edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Får en tak i n-standard kort til denne? Jeg kjøpte et på eBay for et par år siden, men dette kortet fikk jeg ikke brukt siden jeg fikk bsod hele tiden når det sto i. Nå har jeg gått over til Win7, men jeg finner ikke kortet. Noen som har skiftet og har ett å anbefale?

Mener å huske at det kortet jeg hadde bugget med noe WiMax greier, så det tenkte jeg at jeg skulle holde meg unna denne gangen. Er det Intel Pro Wireless 4965AGN kort som gjelder eller er det noe annet å anbefale?

-T

Dette kortet, er kjekt, særlig hvis du også har et 3G-kort. Da fungerer kortet også som en router, så andre kan koble seg til deg og dele din tilkobling...

Lenke til kommentar

Har ikke 3G kort i maskinen, så da blir det et 4965AGN kort.

Fant tilfeldigvis det andre kortet jeg kjøpte i en skuff i dag, dette er merket 533ANX MMW. Gidder ikke sette det i, husker jeg bare var irritert over plagsomme WiMax feilmeldinger hele tiden.

-T

Lenke til kommentar

Har ikke 3G kort i maskinen, så da blir det et 4965AGN kort.

Fant tilfeldigvis det andre kortet jeg kjøpte i en skuff i dag, dette er merket 533ANX MMW. Gidder ikke sette det i, husker jeg bare var irritert over plagsomme WiMax feilmeldinger hele tiden.

-T

Det er ikke noe feil med 533ANX MMW kortet ditt, saken er så enkel som at PCIe slot'en på XPS m1330 ikke har aktiv USB del.

Hvis du ikke vil ha WiMax feilmeldinger lar du bare være å legge inn WiMax driveren. Ser ikke helt poenget med å legge inn en driver til en enhet som ikke eksisterer ;)

WiFi-delen i kortet har ingenting med WiMax-delen i kortet å gjøre, det er to helt separate systemer internt i kortet.

Sett inn 533ANX MMW kortet og innstaller siste Intel® PROSet

Endret av ArcticOC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmz.... 533ANX kortet har tatt kvelden. Er helt dødt. Finner det verken i BIOS eller win. Så det var det. Søpla neste.

Oppdaget dessuten at det var et 4965AGN kort som sto i maskinen. Dette var jeg ikke klar over, så bra jeg fikk sjekket dette.

Får ta en nærmere titt på Intel 5300, for hastigheten på mitt nåværende kort er bare trist.

-T

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg har et problem med min Dell xps m1330 etter jeg fikk den formatert. Lyden på høytalerne virker ikke, mens mini- jack utgangen på høyre side fungerer, dog ikke på høyre. Har funnet driver til lydkort på dell sine sider, men når jeg laster ned får jeg denne beskjeden, "Kan ikke late ned programmet. Programmet mangler nødvendige filer. Kontakt leverandøren av programmet for hjelp". Tror lydkortet heter noe som, SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio. Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en m1330 som starter, men den går i svart etter at Dell logoen har lastet inn bios. Kommer ikke inn i bios. Har heller ikke mulighet til å kjøre diagnose med fn+power. Står at den skal laste inn diagnose test , men etter at Dell logoen forsvinner skjer det ikke noe...

Ting som er prøvd:

- minne reseated

- cpu reseated

- wifi kort reseated

- cmos reseated

- fn+ power

Forslag??:)

Jon

Endret av biozide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...