Puke Nukem Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Det merkes godt på overflatetempraturen på saken, nå kan jeg jo ha den på barmagen uten problemer Samt at palmresten er rimelig kjøling.... Hvorfor venta jeg så lenge med å gjøre dette? Nå er det bare en ting igjen, trådløskortet produserer en del varme, og maskina blir gaaanske varm akkurat der trådløskortet sitter... Endret 8. januar 2011 av Puke Nukem Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Multitouch og Scrybe™ til din XPS m1330 Siste 64 og 32bit drivere til m1330: http://www.synaptics.com/support/drivers Scrybe™ http://www.uscrybe.com/download.php For de som ikke vet hva Scrybe™ er: http://www.uscrybe.com/learn.php og Endret 10. januar 2011 av ArcticOC Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Temp. på min M1330 er egentlig ikke blitt noe særlig lavere etter at jeg installerte kopper-mod'en. Den forskjellen jeg merker er at temp. går fortere ned når vifta går i gang, mao. så går vifta mindre = mindre støy Temp.messig merket jeg mer ved overgangen til SSD siden palmrest'en nå blir langt fra like varm som tidligere, og det virket også som at hele systemet ble kjøligere når varmen fra HDD'en forsvant. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 For min del, så er palmresten MYE kaldere etter kobbermod! Scrybe så forresten nice ut! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) For min del, så er palmresten MYE kaldere etter kobbermod! Scrybe så forresten nice ut! Jupp, har brukt de nye driverne to dager nå og begynner å bli litt småavhengig Når det gjelder de nye driverne liker jeg spesielt godt 2-finger scroll og 3-finger autostart av apps. (jeg har konfigurert autostart for iexplore) Endret 10. januar 2011 av ArcticOC Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Jeg hadde faktisk 2-finger scroll på maskina i den tida jeg kjørte Ubuntu, så er ikke noe nytt Da har man testen nye driveren og scrybe! Driveren var brukbar, men jeg ser ikke hel vitsen med scrybe... Det reagerer for treigt syns jeg. Endret 11. januar 2011 av Puke Nukem Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Får en tak i n-standard kort til denne? Jeg kjøpte et på eBay for et par år siden, men dette kortet fikk jeg ikke brukt siden jeg fikk bsod hele tiden når det sto i. Nå har jeg gått over til Win7, men jeg finner ikke kortet. Noen som har skiftet og har ett å anbefale? Mener å huske at det kortet jeg hadde bugget med noe WiMax greier, så det tenkte jeg at jeg skulle holde meg unna denne gangen. Er det Intel Pro Wireless 4965AGN kort som gjelder eller er det noe annet å anbefale? -T Edit: tekst Endret 13. januar 2011 av Tetanus Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Får en tak i n-standard kort til denne? Jeg kjøpte et på eBay for et par år siden, men dette kortet fikk jeg ikke brukt siden jeg fikk bsod hele tiden når det sto i. Nå har jeg gått over til Win7, men jeg finner ikke kortet. Noen som har skiftet og har ett å anbefale? Mener å huske at det kortet jeg hadde bugget med noe WiMax greier, så det tenkte jeg at jeg skulle holde meg unna denne gangen. Er det Intel Pro Wireless 4965AGN kort som gjelder eller er det noe annet å anbefale? -T Dette kortet, er kjekt, særlig hvis du også har et 3G-kort. Da fungerer kortet også som en router, så andre kan koble seg til deg og dele din tilkobling... Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Har ikke 3G kort i maskinen, så da blir det et 4965AGN kort. Fant tilfeldigvis det andre kortet jeg kjøpte i en skuff i dag, dette er merket 533ANX MMW. Gidder ikke sette det i, husker jeg bare var irritert over plagsomme WiMax feilmeldinger hele tiden. -T Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) 4965AGN er det maskinen min ble levert med fra Dell iallefall. Så da er det vel N-draft, og ikke 802.11N-standarden. Endret 14. januar 2011 av >Jonas< Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Har ikke 3G kort i maskinen, så da blir det et 4965AGN kort. Fant tilfeldigvis det andre kortet jeg kjøpte i en skuff i dag, dette er merket 533ANX MMW. Gidder ikke sette det i, husker jeg bare var irritert over plagsomme WiMax feilmeldinger hele tiden. -T Det er ikke noe feil med 533ANX MMW kortet ditt, saken er så enkel som at PCIe slot'en på XPS m1330 ikke har aktiv USB del. Hvis du ikke vil ha WiMax feilmeldinger lar du bare være å legge inn WiMax driveren. Ser ikke helt poenget med å legge inn en driver til en enhet som ikke eksisterer WiFi-delen i kortet har ingenting med WiMax-delen i kortet å gjøre, det er to helt separate systemer internt i kortet. Sett inn 533ANX MMW kortet og innstaller siste Intel® PROSet Endret 14. januar 2011 av ArcticOC 1 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Finnes det en skjerm med større oppløsning å få tak i til maskina? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hmz.... 533ANX kortet har tatt kvelden. Er helt dødt. Finner det verken i BIOS eller win. Så det var det. Søpla neste. Oppdaget dessuten at det var et 4965AGN kort som sto i maskinen. Dette var jeg ikke klar over, så bra jeg fikk sjekket dette. Får ta en nærmere titt på Intel 5300, for hastigheten på mitt nåværende kort er bare trist. -T Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Sånn for sikkerhets skyld... ...har du huska å slå på wifi-bryteren? Kjører selv 5300 nå, kjempefornøyd og har AP funksjon Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 I dag har jeg idletemp på GPU som er 47 grader Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hehehe, ja wifi var aktivert..... men takk for tipset! -T Lenke til kommentar
kkristian Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hei! Jeg har et problem med min Dell xps m1330 etter jeg fikk den formatert. Lyden på høytalerne virker ikke, mens mini- jack utgangen på høyre side fungerer, dog ikke på høyre. Har funnet driver til lydkort på dell sine sider, men når jeg laster ned får jeg denne beskjeden, "Kan ikke late ned programmet. Programmet mangler nødvendige filer. Kontakt leverandøren av programmet for hjelp". Tror lydkortet heter noe som, SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hva er det for et OS du har lagt inn? Her lydkortdriver for Vista 32-bit Endret 27. januar 2011 av troutmaster Lenke til kommentar
kkristian Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Da har jeg lyd! Takk til troutmaster Lenke til kommentar
biozide Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Hei! Jeg har en m1330 som starter, men den går i svart etter at Dell logoen har lastet inn bios. Kommer ikke inn i bios. Har heller ikke mulighet til å kjøre diagnose med fn+power. Står at den skal laste inn diagnose test , men etter at Dell logoen forsvinner skjer det ikke noe... Ting som er prøvd: - minne reseated - cpu reseated - wifi kort reseated - cmos reseated - fn+ power Forslag?? Jon Endret 30. januar 2011 av biozide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå