Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Har en gammel T9300 m/dualcore@ 2,5GHz og 6MB L2, snart 2 år siden jeg oppgraderte fra T5450 til denne :)

Ser forøvrig at du får den enda raskere T9500 på ebay for under 1200kr.inkl.frakt, T9500 er det raskeste m1330 takler

http://cgi.ebay.com/Intel-Core-2-Duo-T9500-ES-CPU-2-60GHz-Q4GG-Socket-P-/280589089190?pt=CPUs&hash=item415469b9a6

Av minne bruker jeg 4GB DDR667 (CAS 5 5 5 15), ikke noe fancy greier

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ettertanke..

Dette er min 3år gamle maskin, gå på elkjøp å finn noe som har mer og bedre utstyr nå :blush:

Innebygget 3G og GPS, biometrisk leser, HDMI, LED-skjerm, 450Mbit N-nettverk, webcam , innebygget fjernkontroll, SSD, vekt på 1,8kg m/optisk drev +++ og som appåtil klarer å få følgende Win7 rating (se bilde)

Jeg :love: min XPS, beste datakjøpet jeg noen gang har gjort, og den står seg lett 2-3år til uten å bli for gammeldags :) Andre som er enig?

Hva med den nye XPS da ? Har akkurat kommet til norge, vurderer å kjøpe denne. Høytallerne på den er noe av det beste på bærbare i dag.''

http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-b%C3%A6rbare-PC-er/xps-15/pd.aspx?refid=xps-15&s=dhs&cs=nodhs1&ref=lthp

Lenke til kommentar

Kan en skifte bare viften på denne, eller må en skifte hele heatsinken?  Etter snart 3 års bruk regner jeg med at den er klar for pensjonisttilværelsen snart.

Tenkte jeg skulle investere i en SSD, støtter denne AHCI? Mulig jeg er helt blind, men jeg klarte ikke finne alternativet i BIOS.

-T

Edit: leif was here

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat kjøpt meg en Rework Hot Air Soldering Station, dette betyr at jeg enklere og mye sikrere kan reparere defekte 8400 GS chipper m.m. Den siste chippen jeg fikset ble reparert med en vanlig varmluftpistol uten samme varme/effekt kontrollen som spesialutstyr (se bakover i tråden)

Har lenge ønsket meg en slik loddestasjon, da jeg har mer og mer reparasjoner som involverer lodding av SMD komponenter :)

Jeg er forøvrig ikke ille i pris på rep. og har også "No cure, No pay" garanti/policy

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hei. har prøvd å finne svar på dette på forumet, men har ikke klart å finne noe. Har dell xps pc, men har hardisk problemer, dette er tredje gangen det skjer og jeg ønsker å heve kjøpet. Vet noen hvordan dell er å ha med å gjøre når det kommer til norsk forbrukerkjøpslov?

Har utvidet garanti og får sikkert ny hardisk med en gang, men det er begrenset hvor mange ganger jeg ønsker å bytte hardisk!

Noen som har noen erfaringer?

MVH

fortvilet student som prøver å lese til eksamen

Lenke til kommentar

Hva er denne kobber modden?

Dvs si, jeg forstår at man bytter ut varme/skumplata med en kobberplate. Hvor bestiller man den?

Er det andre sånne mods man kan gjøre for å senke temperatur og tyne mer ut av maskinen? Er SSD bedre enn ny prosessor? Mitt primære mål er videoredigering. Noe mod for å senke temp på grafikkkortet?

Lenke til kommentar

Dvs si, jeg forstår at man bytter ut varme/skumplata med en kobberplate. Hvor bestiller man den?

Er det andre sånne mods man kan gjøre for å senke temperatur og tyne mer ut av maskinen? Er SSD bedre enn ny prosessor? Mitt primære mål er videoredigering. Noe mod for å senke temp på grafikkkortet?

Fatter ikke at jeg ikke så at det sto noen få meldingen opp hvor man får tak i kobberplata.

Men ang. grafikk kortet så gjelder fortsatt spørsmålet.

Lenke til kommentar

Fatter ikke at jeg ikke så at det sto noen få meldingen opp hvor man får tak i kobberplata.

Men ang. grafikk kortet så gjelder fortsatt spørsmålet.

Plate får du for 12kr.inkl.frakt her:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130463801547&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

OBS! Den der plata troutmaster linka til lengre bakover i tråden kostet over 100kr.inkl.frakt, det er 9ggr. dyrere ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Heisann, er ny her og har kjøpte meg en brukt (2.5år) XPS M1330 med T9300 2.5GHz, 4 Gb RAM. Innstallerte Win7 Pro(64bit), rengjorde den for støv, oppdaterte bios osv............. ser ikke ut til å ha nevneverdig problemer med temp...... Men det er en ting jeg IKKE forstår, etter å ha vært avslått feks over natten så trykker jeg powerknappen og det skjer absolutt ingenting..... dvs kan høre vifte starte svakt...... men svart skjerm. Står den slik en stund så kommer det frem striper på skjermen.

Kan gjenta dette noen ganger så helt plutselig starter den som normalt.....

Er i utgangspunket meget godt fornøyd med denne og dekker hele mitt behov for en bærbar, men ønsker selvsagt og få rettet oppstartsproblemenene............ men dette ser ut til å komme etter at pc har vært avslått en stund....... første jeg tenker på er batteriet til BIOS......(CMOS heter det kanskje?)

Er også inne på tanken og innstallere en SSD.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...