Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter på lapp i posten jeg også, eller telefon om at de kommer og henter den. Skjerm/hovedkortet mitt som har tatt kvelden. Først begynte skjermkortet å tulle, noe som førte til at skjermdriveren krasja og noen ganger blåskjerm dersom driveren ikke kunne gjenopprettes etter å ha stoppet å fungere. Nå er skjermen bare svart når jeg skrur den på..

Lenke til kommentar

Service mannen skifta hovedkortet mitt i dag.

Han ringte meg i dag tidlig og lurte på kor han kunne komme å skru...

Men sida eg ikkje skulle være heime + farte litt rundt om kring sa eg at eg kunne levere pc'n inn på kontoret deira, henta den ca 1 time etterpå.

Digg med sånn service, reparert nesten innen 24 timer etter man ringte å sa i fra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg trenger skjerm og deksler, siden jeg har mistet den i bakken. Men selve pc-en funger uten problemer hvis jeg kobler den til en ekstern skjerm. Jeg fikk tilbud fra dell på rep, det skulle de ha 4500 for!!! Er skjermen din fysisk ødelagt, eller er det bare striper i selve bildet? Er det led versjonen forresten?

Lenke til kommentar

Jeg trenger skjerm og deksler, siden jeg har mistet den i bakken. Men selve pc-en funger uten problemer hvis jeg kobler den til en ekstern skjerm. Jeg fikk tilbud fra dell på rep, det skulle de ha 4500 for!!! Er skjermen din fysisk ødelagt, eller er det bare striper i selve bildet? Er det led versjonen forresten?

Åkei, det høres ut som vi har mye av det samme problemet. Skjermen min fungerer men det er kraftige striper i skjermen. Stripene er på "innsiden" slik at det ikke er mulig å kjenne stripene ved å føle med fingeren over, men om du f.eks trykker litt på skjermen så vokser stripene.

4500?? Det er jo helt sykt dyrt. Da røk nok planene mine om å reparere skjermen. Da kjøper jeg meg heller en ny kraftig notebook.

Husker ikke helt hvilken versjon det er av skjermen, men husker jeg betalte ekstra for å få den beste skjermen så jeg antar det var led versjonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Venter maskinen tilbake for 3 gang. Antar at også denne gangen er det hovedkortet som blir skiftet. De to første gangene jeg fikk maskinen hjem etter hovedkort bytte, varte maskinen knapt et par timer før den gikk i stykker. Har holdt på med å sende maskinen frem og tilbake siden begynnelsen av juni. Novo tar seg god tid, og virker veldig slurvete. Leverer maskinen tilbake med ødelagte deksler, manglende skruer, og "skitten". Gir Dell/Novo dette 3 forsøket før jeg blir lynforbanna.. Er det ikke noe med at man kan heve kjøpet etter at de har fått 3 forsøk på å raparere?

Lenke til kommentar

Såfremt det er samme feil ja. Hvordan de tolker dette kan jo diskuteres, men det kan jo være at du får en ny maskin. Jeg leverte min i midten av juni pga defekt skjermkort, sendt på en lørdag og hentet på postkontoret lørdagen etter. Pussa skjermen min hadde de gjort også, så jeg klager ikke. Hvem som behandler maskina har nok mye å si.

Lenke til kommentar

Har hatt maskinen min i snart 2 år uten problemer, men i går kveld begynte det. Nesten hver gang jeg starter opp nå blir skjermen ofte helt hvit og fryser før jeg kommer meg til innloggingen. Noen få ganger kommer jeg meg inn i sikkermodus, å da fungerer pcen greit. Fikk feilmelding i går kveld om at skjermdriveren kræsjet og ble gjenopprettet, så tenker det kan være noe med skjermkortet. Prøvde derfor å ta en oppdatering av driveren på dette i sikkermodus, men det hjalp dessverre ikke.

Noen som har hatt lignende problemer?

Jeg får vel nesten ta kontakt med Dell.

Endret av jin_X
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må bare si at jeg er dødsfornøyd med maskinen min nå etter 3års drift.. har hatt et hovedkortbytte pga GPU for 2 år siden, modifiserte kjølinga like etter dette med liten kobberplate og den er stillegående og fin..

Et lite tips.. bytt også tastatur om du har en av de første som ble levert, tastaturene som senere kom og som også ble brukt i Vostro er myye deiligere å skrive på :)) Kjøpte slikt på ebay for 200kr.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Samme her. Byttet HK for ca. ett år siden, men utover dette har maskinen vært knall. Er faktisk så fornøyd at jeg heller satser på en oppgradering med mer RAM og SSD, og kanskje CPU hvis jeg finner en billig, nå til høsten enn å anskaffe ny maskin.

Eneste jeg merker er at batteriet begynner å slitent, men noe annet kan man vel egentlig ikke forvente etter nesten 3 år med daglig bruk.

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg er dødsfornøyd med maskinen min nå etter 3års drift.. har hatt et hovedkortbytte pga GPU for 2 år siden, modifiserte kjølinga like etter dette med liten kobberplate og den er stillegående og fin..

Et lite tips.. bytt også tastatur om du har en av de første som ble levert, tastaturene som senere kom og som også ble brukt i Vostro er myye deiligere å skrive på :)) Kjøpte slikt på ebay for 200kr.

Når var dette byttet da?

Min maskin er 2,5 år gammel, så da regner jeg med at jeg har de gamle knappene da.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt min siden mars 2009. (Har 3 års XPS Premium Warranty Support)

Og i det siste har en del ting skjedd. La meg vise dere noen bilder :p

th_491d3029.jpg

th_DSC_0658.jpg

th_a469e4f8.jpg

th_d215beb8.jpg

Eneste måten jeg kan komme meg inn på dataen er å holde inne fn knappen når jeg starter, gå gjennom psa testene (?), restarte og gå i sikkerhetsmodus. Har nå ført over alle filene jeg trenger til min stasjonære.

Skal jeg bare ringe XPS-support og si at jeg får den 0142 koden + at skjermen min stadig blir helt vill? :p

Lenke til kommentar

Når var dette byttet da?

Min maskin er 2,5 år gammel, så da regner jeg med at jeg har de gamle knappene da.

Kan nesten helt sikkert si at du har det gamle slappe tastaturet, det nye er litt stivere i knappene og mer "snappy"

Gammeltypen har modellnummer: NSK-D9A0N (..og suger) Har ikke kasta det i søppla enda, for tenkte å ha det liggende om jeg plutselig bestemte meg for å spandere Cola på det nye ;)

Kjøpte mitt nye her:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200364989599

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...