Hugo_Hardnuts Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 etter win 7 oppdatering virker verken webcam eller mic. jeg har installert vista driverene fra dell sine sider iom at det ikke finnes noen tilsvarende drivere for win 7. noen som sliter med det samme, evt har fikset det? Prøvde du å la Win 7 finne og installere drivere automatisk selv via Win Update først? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Retten til reklamasjon gjelder jo enda, så det skal ikke koste noe som helst, men de vil ikke hente/reparere den neste arbeidsdag, slik tilfellet er under garantitiden. Skjermkortet mitt har tatt kvelden, ser det ut til.. (8400 GS) For mer info, har jeg skrevet om det i denne tråden. Noen som vet hvor mye dette koster å skifte, etter litt over to år, når garantien er utløpt? Lenke til kommentar
VanOrton Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har de siste dagene hatt problemer med maskinen min. Maskinen går plutselig i heng og det er helt umulig å restarte den uten å holde inne power knappen. Når jeg så får startet den begynner skjermen å fylle seg opp med fargete striper. Har lagt ved bilde av det. For å få dette bort må jeg igjen bruke power knappen. Gjerne flere ganger før maskinen endelig starter. Da fungerer den som oftest fint i ett par timer og så skjer det samme igjen. har lagt inn nyeste driver på skjermkort uten at det hjalp Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det der ser ut som en klassisk "case" av skjermkortopphetning. Ta kontakt med Dells XPS kundeservice Lenke til kommentar
VanOrton Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det der ser ut som en klassisk "case" av skjermkortopphetning. Ta kontakt med Dells XPS kundeservice Hva vil det si? Kan det være noe sammenheng med windows 7 som jeg installerte for en stund tilbake? Har fungert fint i ett par måneder etter det.. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) grafikkortet er sannsynligvis ødelagt, så da må hovedkortet byttes. Ring til Dell, så sender de en reparatør:) Endret 13. mars 2010 av PapaDon Lenke til kommentar
nybegynner2 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har nettopp bestillt denne SSD disken til min 1330: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=129733 Tenkte å kjøre OS (vista) og de mest brukte programmene mine på den. Trenger jeg noe mer enn denne disken? Og er det bare å bytte, og legge inn vista på ny? Første gang jeg gjør dette, så er litt grønn:) Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har nettopp bestillt denne SSD disken til min 1330: http://www.netshop.n...spx?plid=129733 Tenkte å kjøre OS (vista) og de mest brukte programmene mine på den. Trenger jeg noe mer enn denne disken? Og er det bare å bytte, og legge inn vista på ny? Første gang jeg gjør dette, så er litt grønn:) Nei, her er det bare å sette i gang. Lenke til kommentar
nybegynner2 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Flott!! Takk for raskt svar Er det noen som kan anbefale meg et bra og gratis program som måler tempen i maskina? Endret 14. mars 2010 av nybegynner2 Lenke til kommentar
nybegynner2 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Takk:) Da er det i bruk. Ser at skjermkortet mitt ligger på mellom 80 til 85 grader uten belastning. Er det høyt? Det er etter jeg har bytta det. Mitt første røyk i sommer, så nå har jeg fått ekstra plate som skal kjøle. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Takk:) Da er det i bruk. Ser at skjermkortet mitt ligger på mellom 80 til 85 grader uten belastning. Er det høyt? Det er etter jeg har bytta det. Mitt første røyk i sommer, så nå har jeg fått ekstra plate som skal kjøle. Du kan prøve å se om det hjelper å gjøre dette. Lenke til kommentar
sp3c Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) nvm... Beklager har misforstått litt Trodde dette var det samme som studio XPS. Endret 16. mars 2010 av sp3c Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) ...... Endret 5. mai 2010 av troutmaster Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Noken som har hekta denne maskina på ein Dlink DIR-655 router? Kva fart får der når dere kopierer filer fra lanet? Skal jo få 130mbit, men det er den jo veldig langt i fra. faktisk får eg meir fart når eg har kobla til min wrt54gl router enn når eg er kobla til Dlinken! Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Min M1330 nærmer seg 2,5 år nå. Hadde egentlig begynt å se etter ny maskin...men etter litt frem og tilbake har jeg funnet ut at jeg egentlig fortsatt er strålende fornøyd med maskinen. Tenker derfor å oppgradere den i stedet. Utenom SSD (Intel X25-M, I suppose), hva vil være de mest fornuftige oppgraderingene? Specs nå: XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM 160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive 8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module Endret 17. mars 2010 av Peppep Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Prosessor og RAM? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Formulerte meg gjerne dårlig, men tenkte mer på konkrete oppdateringer. For å se totalkostnadene ved å f.eks. bytte til 2x2 GB RAM med bedre ytelse + CPU + SSD mot å kjøpe ny maskin. Er lite oppdatert på hardware, er litt kjipt å kjøpe f.eks. kjøpe nye minnebrikker, og så viser det seg at de blir klokket ned fordi chipsetet ikke har støtte for hastigheten el.l. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hvis du skal kjøpe nye komponenter(prosessor ram) er det lite å hente i pris/ytelse for ditt nåværende oppsett. SSD med trim, som du selv nevner, er der du får mest ytelse. Lenke til kommentar
nybegynner2 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg har nå byttet til SSD disk, og er veldig fornøyd med ytelsen. Min gamle hdd har jeg satt i et eksternt kabinett, men får ikke kontakt med disken igjennom min USB hub, bare dersom jeg kobler den direkte til pc'en. Er det noen grunn til det er sånn, eller er det muligens noe feil med disk/hub? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå