LoKe2k Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Tja, godt poeng. Har hatt samme feilen gjennom utallige windows-installasjoner og driveroppdateringer. Jeg får vel ringe de når jeg kommer hjem til Norge. Som er om 5 måneder :-| Lenke til kommentar
Kenzo88 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei! Jeg har ingen peiling på pcer, så rådfører meg her på forumet. Jeg har en ca. 2 år gammel M1330, som jeg ønsker å oppgradere. Hovedsaklig slik at COD 6 kjører bra;) Hvilke råd kan dere komme med? Spesifikasjoner på M1330 som jeg har nå: Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU T7250 @ 2.00GHz 2.00 GHZ Minne (RAM): 2.00 GP Systemtype: 32-biters operativsystem Tja, jeg har oppgradert min egen etterhvert og akkurat nå har jeg: - T9500 (dual core på 2,5GHz og 6MB L2) - Intel X25-M SSD på 80GB - 4GB DDR800 - Intel 5300 WI-FI (a/b/g/n) 450Mbit - Dell 5520 3G kort m/GPS - Windows 7 Maskinen står ikke noe tilbake for det som er i salg nå for tiden, tvert imot er den nok heftigere enn det meste man får kjøpt nå Akkurat for din del er det nok mest aktuelt å bytte CPU og kanskje slenge inn mer minne. Dessuten kan jeg varmt anbefale deg å kjøpe en SSD, maskinen laster programmer og OS lynraskt med denne (X25-M). Jeg er dødsfornøyd med min m1330 og det selv om den er over 2,5år gammel Så da bør jeg kjøpe f. eks. dette? Crucial DDR2 SO-DIMM PC6400 4GB CL6 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354470 Intel® X25-M SSD 80GB 2,5" http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485983 Hvilken prossesor anbefaler dere? Hvordan kan jeg finne ut om jeg har dedikert skjermkort? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Vil nok være vanskelig å få COD6 til å kjøre bra på en M1330 uansett hva man gjør. I spill er det GPUen som har mest (så og si alt) å si for ytelsen og den får man desverre ikke byttet. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Tja, godt poeng. Har hatt samme feilen gjennom utallige windows-installasjoner og driveroppdateringer. Jeg får vel ringe de når jeg kommer hjem til Norge. Som er om 5 måneder :-|Sist jeg sjekket skal Dell ha en internasjonal service. Prøv å ring Dell-Norge via Skype og hør hva de sier Jegern: Sleng inn RAM, SSD og det under: -Intel 5300 WI-FI (a/b/g/n) 450Mbit - Dell 5520 3G kort m/GPS - Windows 7 Prosessor er ikke vits å oppgradere, men resten gir deg en flott ytelsesboost. Endret 25. januar 2010 av SpecialForce Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har faktisk kjørt Crysis på min M1330 Så ser ikke helt hvorfor CoD6 ikke skylle gå! Eller, det går jo, men blir jo ikke bra! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har også spilt litt Modern Warfare på min M1330, og jeg måtte ned på low for at det skulle være spillbart. Dette er ikke hva jeg betegner som at et spill: "kjører bra", for å sitere ønsket til Jeger07. De oppgraderingene som listes opp vil helt sikkert gjøre systemet raskere og forlenge levetiden på det, men da stort sett ift. andre oppgaver enn spilling. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Noen som spiller WoW på denne? Hvordan er ytelsen, går det på max? Lenke til kommentar
Kirkbakk Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Fikk for 5 min siden et stort problem! PCen ramla i golvet slik at det ble ripe i skjermen oppe i venstre skjermbilde. Det kan virke som om "ripen" er innvendig da det er umulig å føle ripen. Det jeg lurer på er om garantien min med dell vil holde i dette tilfellet? Og eventuelt hvor mye en ny skjerm vil koste. Tenkte jeg skulle forhøre meg med dere før jeg ringer Dell slik at jeg har noe å "slå i bordet med"! Lenke til kommentar
Doff3n Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg fikk igjen da bunnen(plasten under cdrom, slimdrive eller hva det heter) ble ødelagt etter at jeg hadde hatt den i sekken. Det synes jeg er for dårlig for en bærbar, så jeg klagde og fikk gratis reparasjon av Dell. Dell m1330 skjermen er ganske tynn, så det er mulig du kan klage på dårlig kvalitet. Hvis du fortsatt har en sånn super garanti("next day service" eller hva det heter) så går det sikkert fint. Men det er viktig at du legger vekt på at det er reklamasjon. Men sånn egentlig hvis du har mistet den i gulvet så er det jo din feil.. Du kan også få det på forsikring hvis du har en forsikring som dekker skade på gjenstander. Jeg har selv ved ett uhell klart å søle på min m1330 nå, og har ikke garanti på m1330en lengre. Jeg har heldigvis PC forsikring. I den forbindelse lurer jeg litt på hva m1330'en faktisk er verdt i dag? Jeg ser at den har jo gått ut av produksjon, så det er vanskelig å avgjøre hva den er verdt. Men jeg føler jo at den fortsatt har veldig bra specs. Jeg har: core2duo t9300, 4 gb ram 667 MHz(to kanals), White led m/ truelife, 230 sata 5400 rpm, 6 celler batteri, 128 mb geforce 8400m gs og ellers standardting. Lenke til kommentar
Kirkbakk Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja, jeg får vektlegge at skjermen er veldig tynn og at den tross alt falt fra veldig kort høyde. Ja, jeg også er en veldig bra utstyrt data. Føler den har manga år igjen. Å skifte skjerm blir sikkert 2-3 tusen og det er en utgift en fattig student virkelig ikke trenger.. Skal ringe Dell imorgen å høre. Bare å krysse fingrene Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Hei jeg trenger litt informasjon om det er enkelt å skiftet selve skjermkortet i 1330'en hvis en er litt fingernem selv ? Har en del pc kunskaper og bygget mange maskiner men har ikke hatt denne oppe og sett enda. Jeg har en i dag som har tull med å koble seg på internett hvis ikke singalet er sterkt nok, nå den først er koblet til så holder den nettet. Derfor lurte jeg på og kjøpe enn annen som har defekt skjermkort. (nVidia 8400M og antar dette er seperat kort ?) Noen erfaringer her ? Mvh Griffin Endret 28. januar 2010 av griffin95 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Er nok ikke så enkelt nei. GPUen sitter loddet til hovedkortet og er vel i praksis umulig å bytte ut selv. Da GPUen min tok kvelden og jeg fikk tekniker på besøk, byttet han hele hovedkortet. Men jeg skjønner ikke helt problemet ditt? Det høres jo ut som om det er nettverkskortet ditt det er noe krøll med, ikke GPUen... Edit: Men er det noen her som har byttet CPU selv? Og sitter noen i såfall på en liste over hvilke CPUer man kan benytte? Nå som M1330'en min begynner å dra på årene, og det ikke er så farlig om den tar kvelden, kunne jeg hatt lyst til å "modde" den litt for å få ned strømforbruket - da i første rekke med en SSD og en CPU med lav TDP, samt "copper-mod" for å forbedre kjølingen. Endret 28. januar 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Doff3n Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ja, jeg får vektlegge at skjermen er veldig tynn og at den tross alt falt fra veldig kort høyde. Ja, jeg også er en veldig bra utstyrt data. Føler den har manga år igjen. Å skifte skjerm blir sikkert 2-3 tusen og det er en utgift en fattig student virkelig ikke trenger.. Skal ringe Dell imorgen å høre. Bare å krysse fingrene Jeg tror det er noen firmaer som er veldig strenge på det med garanti når det gjelder skjermer. Så du bør kanskje sjekke opp det først. Hvis det ikke skulle gå så er det mulig min PC er lost case. Har sendt deg en PM. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Edit: Men er det noen her som har byttet CPU selv? Og sitter noen i såfall på en liste over hvilke CPUer man kan benytte? Nå som M1330'en min begynner å dra på årene, og det ikke er så farlig om den tar kvelden, kunne jeg hatt lyst til å "modde" den litt for å få ned strømforbruket - da i første rekke med en SSD og en CPU med lav TDP, samt "copper-mod" for å forbedre kjølingen. Skrudd masse på min Den knuser faktisk enda 90% av det som selges nå for tiden i ytelse. Ikke dårlig for en 3 år gammel maskin Byttet cpu selv for lenge siden, du bør helt klart velge en T9300, 45nm og 6MB L2. Jeg har også byttet rådøstkort flere ganger bl.a til Intel 5350 og 5300 med "my WIFI" støtte, Har også instalert GPS og 3G kort (dell 5520). Da jeg byttet til SSD merka jeg virkelig forskjell, satte inn en intel X25-M 80GB. Coppermodden er fin, fjernet mye viftestøy hos meg, forlenger også forventet levetid. Ellers så har man jo satt inn 4GB RAM og selfølgelig installert Windows 7. Kjøpte også nytt orginalt norsk tastatur på ebay for 280kr.inkl.frakt da mitt gamle var ganske slitt.. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ok, takk. Noe forslag til hvor man kan få tak i kobberplater til modden? Driver selv og vurderer en Intel Core 2 Duo P8*** som CPU pga lav TDP. Burde funke det? Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Kan kjøpes her bla. Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tja, godt poeng. Har hatt samme feilen gjennom utallige windows-installasjoner og driveroppdateringer. Jeg får vel ringe de når jeg kommer hjem til Norge. Som er om 5 måneder :-|Sist jeg sjekket skal Dell ha en internasjonal service. Prøv å ring Dell-Norge via Skype og hør hva de sier Jegern: Sleng inn RAM, SSD og det under: -Intel 5300 WI-FI (a/b/g/n) 450Mbit - Dell 5520 3G kort m/GPS - Windows 7 Prosessor er ikke vits å oppgradere, men resten gir deg en flott ytelsesboost. Tja, de (kundeservice Dell, Norge) sier det er bare i Norge at man har over 1 års garanti, så de nekter å hjelpe meg her nede. Nektet ihvertfall det sist. Har problem med DVD-ROMen også, den leser bare av og til. Funket ikke med driver-reset. Kan noen anbefale meg en SSD-disk med 120 gb som er billig og passer til XPS 1330en min? Takk! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Fikk en PM fra en i tråden her om 1330`en er låst til SATA-150 på sørbroen (IHC8M) Kjørte akkurat en test på min Intel X25-M Gen1 (uten) TRIM og man kan vel si at svaret er nei Kom lett opp i over 255MB/Sec Disken har vært brukt i over et halvår og er god og full, men greie resultater selv om den ikke støtter TRIM Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 etter win 7 oppdatering virker verken webcam eller mic. jeg har installert vista driverene fra dell sine sider iom at det ikke finnes noen tilsvarende drivere for win 7. noen som sliter med det samme, evt har fikset det? Lenke til kommentar
heismann Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Skjermkortet mitt har tatt kvelden, ser det ut til.. (8400 GS) For mer info, har jeg skrevet om det i denne tråden. Noen som vet hvor mye dette koster å skifte, etter litt over to år, når garantien er utløpt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå