Amberlamps Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Nå har problemene begynt igjen på min pc... Begynte med at skjermen av og til konket ut og ble svart uten noen grunn. Var da nødt til å plugge i strømmen et par ganger før lyset kom tilbake. Så kontakta jeg dell via epost ,men fikk ikke svar. Sendte en ny mail og fikk beskjed at de har vært underbemannet. Så fikk jeg en mail om at jeg skulle innstallere ny bios, som jeg hadde fra før av. Men det som har hendt nå er at maskinen ikke engang vil gå på. Får av og til en feilmelding i form av en slags "bluescreen", eller så loader den lenge til skjermen bare blir sort. Kommer alstå ikke inn på den i det hele tatt. Hvordan blir det når jeg min 1års garanti er oppbrukt? Har vi ikke 3års reklamasjonsrett her? De har jo også historien på pc'n min med alt nesten alle komponenter er byttet ut siste siste halvår. Video av problemet: http://www.youtube.com/watch_private?v=kKY...tjpcXZUGkHoRw== Etter søk: Endret 4. oktober 2009 av DSG Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du har 5 års reklamasjonsrett og det er vel liten tvil om at dette er en reklamasjonssak. Bare ring til XPS-supporten så ordner det seg nok, du har uansett rett til å reklamere på maskinen. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Du har 5 års reklamasjonsrett og det er vel liten tvil om at dette er en reklamasjonssak. Bare ring til XPS-supporten så ordner det seg nok, du har uansett rett til å reklamere på maskinen. Stemmer Fant ut hva den ene error koden var... harddisken. Dette blir harddisk nr 3 jeg bytter ut, og skjermen er helt sikkert kaputt for gang nr 2. Var ikke helt med på den andre error koden jeg fikk som betydde "Graphics test timed out waiting for keyboard response." Får håpe Dell kan ordne det opp en gang for alle... Endret 4. oktober 2009 av DSG Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 husk at 3. gang du får samme feilen har du rett til å heve kjøpet Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Da har jeg snakket med Dell igjen... var hovedkortet som var byttet 2 ganger, men selvfølgelig var ikke det problemet. Så nå blir jeg 2-3 uker uten pc siden de har stor pågang, og jeg mister alt innhold på pc'n:) Livet er herlig. Endret 5. oktober 2009 av DSG Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Har hatt mye problemer jeg også. Ramser opp: - Juni 2007. Bestilte XPS M1330 i hvitt, ble lovet at jeg skulle få den om to uker. - August 2007. Fikk maskinen, etter å ha ventet i 6 uker. Fikk litt avslag i prisen. Fikk maskinen med fingeravtrykksleser og bygget skjevt (den stod ustøtt på alle overflater slik at maskinen hoppet opp og ned når man skrev på tastaturet). - September 2007. Sa jeg ville ha en ny maskin fordi jeg hadde fått fingeravtrykksleser (ser stygt ut!) og maskinen var skjevt bygget. De godtok dette, og ga meg også en raskere CPU som plaster på såret. - Oktober 2007. Etter fire uker fikk jeg min ny maskin, men nå fikk jeg den i rød. De hadde visst ikke flere igjen av hvit farge. Denne maskinen er også skjev, men bedre enn den forrige. - Oktober 2008. Maskinen streiker. Skjermen flimrer og maskinen sliter kolosalt. Jeg befinner meg da i Nicaragua og får ikke noe hjelp i utlandet av Dell og de ber meg fint vente til jeg er tilbake i Norge. - Desember 2008. Tilbake i Norge kom de hjem til meg og fikset maskinen. Men installering av OS måtte jeg gjøre selv, enda jeg ba på mine knær om å låne en Win vista- cd siden jeg ikke hadde noen tilgjengelig. Endte opp med å måtte vente to uker på at cden ble ettersendt fra Nicaragua. (kanskje ikke akkurat Dell sin skyld, men de kunne vært såpass greier å bare lånt meg en DVD en halv dag. CD-keyen hadde jeg jo selv). - Juli 2009. Nytt utenlandsopphold. Strømforsyningen sliter veldig, maskinen sliter med å oppdage strømadapteret, og om man har strømmen i kjenner man at noe av spenningen i maskinen går helt ut til selve chassiet på maskinen. Unødvendig å føye til at det er ubehagelig å jobbe med en maskin som det. Velger å avvente siden Dell krever at jeg sender maskinen hjem til Norge (går fort 5-6 uker før jeg får se maskinen igjen da). - August 2009. DVD-drevet begynner å bråke vanvittig mye. Sliter med å lese dvder og cder. Lager jumbojet-støy når man har en DVD i. - September 2009. Maskinen klarer ikke lade mer, og den nekter å starte opp om jeg har strømkontakten i. Jeg må derfor bruke batteri til å starte den opp, og så lure strømkabelen inn i maskinen når windows har startet opp. Men batteriet vil ikke lades opp uansett. - September 2009. Samtidig som strømadapteret tar kvelden begynner harddisken å lage støy, og bare et par dager etter jeg tok en sikkerhetskopi av HDen over på en ekstern HD, streiker HDen i Dellen totalt. - September 2009. Jeg ringer Dell og nevner problemene over, og sier også at maskinen er skjev (jeg tror kanskje den har blitt skjevere i løpet av året på et eller annet vis) og de ber meg, som vanlig, sende maskinen til Norge for at de skal "se på maskinen" der. - Oktober 2009. Dell bryter løftet sitt og sender heller en ny HD og en ny strømadapter som min stakkars far skal installere. Og det tror jeg var alt. Jeg lurer på hvor mange kroner og minutter jeg har brukt på å ringe Dell. Ikke billig å ringe servicenummer fra utlandet. Jeg synes ikke det er rett at min far skal måtte gjennom mye slit for å sjekke om maskinen min er i orden. Maskinen er ødelagt og da skal Dell fikse den. Ikke jeg, eller faren min heller for den saks skyld. Noen tips til fremgangsmåte? Jeg har tre navn hos XPS support som jeg har pratet med, og han siste lovte han skulle sende meg en mail så vi kunne kommunisere på mail fremover. Maskinen har blitt behandlet veldig pent. Jeg har den i en sånn skin-tight veske som igjen er oppi i en kvalitetssekk designet for å ha PCer i. Aldri mistet den i bakken eller lignende, maskinen har ingen synlige skader. Men den er skjev og full, full, full av feil. Gud som jeg savner min stasjonære PC. Endret 13. oktober 2009 av LoKe2k Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Forsøk å heve kjøpet etter forbrukerkjøpsloven § 32. Kontakt forbrukerrådet hvis Dell er vanskelig på dette. Ditt beste kort er nok at Dell ikke har krav på å gjennomføre flere avhjelpsforsøk fordi det vil være til "vesentlig ulempe for forbrukeren" å måtte godta flere reparasjoner, jf § 30. Du bør IKKE argumentere med at de tidligere reparasjonene har tatt lang tid fordi du har vært utenlands - det kan ikke Dell lastes for, og hvis de hadde hjulpet deg der, så hadde det trolig bare vært goodwill. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei. Har hatt min m1330 inne til service to ganger pga vertikale striper på skjermen, og nå er de begynt å dukke opp på nytt igjen. Vil det si at jeg kan heve kjøpet?? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 ja det gjør vel det? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Hei,har noe snodig med space-knappen min. kan man ta av denne uten å ødelegge noe? tør ikke bruke makt!! Endret 1. november 2009 av Tom Ølboks Lenke til kommentar
Revel Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Du må inn på egenskapene til lyd og sette HDMI som standard Joda, jeg har alt gjort det Får lyd fra alt annet enn DVD-filmenejeg prøver å spille av, men velger jeg at lyden skal komme fra pcen selv, ja da får jeg lyd! Mest sannsynlig dekoder ikke enheten DTS lyd, feks TV, så du må også sette den til å sende PCM og ikke Dolby Digital. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Har fått igjen pc'n fra reprasjon nå... men jeg går snart amokk! Den står ustødt på alle overflater kanskje med en hel cm! Så når jeg taster så hopper den opp og ned! Aldri hatt dette problemet før Lenke til kommentar
Vigleikh Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Nå har jeg bestillt meg nytt batteri fra dell.no. Kjøpte meg et 9 cellers batteri,siden det gir best ytelse i forhold til mitt gamle. Ser det er mange som sliter med laptopen sin. Jeg skiftet hovedkort sommeren 2008, og sommeren 2009 skiftet jeg hovedkort, kjøleviften og cd/dvd rom/brenneren. Har hatt en Dell før, men var aldri så plaget som jeg har vært nå. Men om hovedkortet ryker en gang til så får jeg vell hevet kjøpet? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Hei,har noe snodig med space-knappen min. kan man ta av denne uten å ødelegge noe? tør ikke bruke makt!! Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Kenzo88 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hei! Jeg har ingen peiling på pcer, så rådfører meg her på forumet. Jeg har en ca. 2 år gammel M1330, som jeg ønsker å oppgradere. Hovedsaklig slik at COD 6 kjører bra;) Hvilke råd kan dere komme med? Spesifikasjoner på M1330 som jeg har nå: Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU T7250 @ 2.00GHz 2.00 GHZ Minne (RAM): 2.00 GP Systemtype: 32-biters operativsystem Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hei! Jeg har ingen peiling på pcer, så rådfører meg her på forumet. Jeg har en ca. 2 år gammel M1330, som jeg ønsker å oppgradere. Hovedsaklig slik at COD 6 kjører bra;) Hvilke råd kan dere komme med? Spesifikasjoner på M1330 som jeg har nå: Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU T7250 @ 2.00GHz 2.00 GHZ Minne (RAM): 2.00 GP Systemtype: 32-biters operativsystem Tja, jeg har oppgradert min egen etterhvert og akkurat nå har jeg: - T9500 (dual core på 2,5GHz og 6MB L2) - Intel X25-M SSD på 80GB - 4GB DDR800 - Intel 5300 WI-FI (a/b/g/n) 450Mbit - Dell 5520 3G kort m/GPS - Windows 7 Maskinen står ikke noe tilbake for det som er i salg nå for tiden, tvert imot er den nok heftigere enn det meste man får kjøpt nå Akkurat for din del er det nok mest aktuelt å bytte CPU og kanskje slenge inn mer minne. Dessuten kan jeg varmt anbefale deg å kjøpe en SSD, maskinen laster programmer og OS lynraskt med denne (X25-M). Jeg er dødsfornøyd med min m1330 og det selv om den er over 2,5år gammel Endret 6. november 2009 av ArcticOC Lenke til kommentar
Vigleikh Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nå har jeg akkurat installert Windows 7 Ulitmate Eng 32-bit, men jeg får ikke lyd av pcen. Vet ikke om jeg finner lydkortet, og når jeg prøver å installere Sigmatel lyddriver så får jeg bare en feilmelding. Kan dere hjelpe meg? Anyone? Lenke til kommentar
Kenzo88 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hei! Jeg har ingen peiling på pcer, så rådfører meg her på forumet. Jeg har en ca. 2 år gammel M1330, som jeg ønsker å oppgradere. Hovedsaklig slik at COD 6 kjører bra;) Hvilke råd kan dere komme med? Spesifikasjoner på M1330 som jeg har nå: Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU T7250 @ 2.00GHz 2.00 GHZ Minne (RAM): 2.00 GP Systemtype: 32-biters operativsystem Tja, jeg har oppgradert min egen etterhvert og akkurat nå har jeg: - T9500 (dual core på 2,5GHz og 6MB L2) - Intel X25-M SSD på 80GB - 4GB DDR800 - Intel 5300 WI-FI (a/b/g/n) 450Mbit - Dell 5520 3G kort m/GPS - Windows 7 Maskinen står ikke noe tilbake for det som er i salg nå for tiden, tvert imot er den nok heftigere enn det meste man får kjøpt nå Akkurat for din del er det nok mest aktuelt å bytte CPU og kanskje slenge inn mer minne. Dessuten kan jeg varmt anbefale deg å kjøpe en SSD, maskinen laster programmer og OS lynraskt med denne (X25-M). Jeg er dødsfornøyd med min m1330 og det selv om den er over 2,5år gammel Hva vil du anbefale da? Aller helst vil jeg ha en handleliste som ikke er alt for dyr og en nettadresse;) Endret 6. november 2009 av Jeger07 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei! Jeg har ingen peiling på pcer, så rådfører meg her på forumet. Jeg har en ca. 2 år gammel M1330, som jeg ønsker å oppgradere. Hovedsaklig slik at COD 6 kjører bra;) Hvilke råd kan dere komme med? Spesifikasjoner på M1330 som jeg har nå: Prosessor: Intel® Core™2 Duo CPU T7250 @ 2.00GHz 2.00 GHZ Minne (RAM): 2.00 GP Systemtype: 32-biters operativsystem Har du dedikert skjermkort? Hvis ikke er det vel lite å hente utover å kjøpe ram. Bruk f.eks minnekonfiguratoren til komplett.no. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Du bruker Nlite for å legge inn sata drivern på XP cdeen slik at den finner harddisken din. 3t 45min får jeg ved msn, internett og musikk. Nå er vel batteriet mitt snart et halvt år gammelt. Ser ut til at det er mulig å legge til sata-driveren i etterkant av innstallasjonen, ifølge denne guiden. Forresten, var det i denne tråden det var link til en guide der det stod hvordan man kunne ha både XP og Vista innstallert, uten å måtte innom bootloaderen ved oppstart. At man kunne starte opp Vista med på-knappen, og XP med den Mediahome-knappen? No er denne linken død. Nokon som kan forklare meg korleis eg får installert SATA driverane på XP post installasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå