Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Hadde en dell teknikker som byttet ut hovedkort og harddisk pc'n min (og maange andre problemer) men nå kommer den samme greia tilbake på skjermen. (se bilde) og er det meninga at harddisken skal knitre HELE tiden?? Jeg husker at jeg nesten aldri hørte noe særlig knitrelyd fra den...

:no:

Leverte du maskinen inn eller kom det en hjem til deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sendte e-post på Fredag og fikk svar i dag. Jeg begynte å lese på det men allerede på punkt 1 så begynte tålmodigheten å ta slutt. Andre som har fått et lignende svar og gikk dere virkelig igjennom alt dette før dere fikk en teknikker eller fikk sendt maskinen inn på reparasjon?

------------------------------------------------------

En spoiler hadde vært fint. ;)

Det er jo en fordel å finne ut hvor problemet ligger før en evnt. reperasjon. Derfor må man feilsøke litt. Det er jo greit å vite for en servicemann om det er skjermen eller skjermkortet det er noe feil med, eller noe annet.

Lenke til kommentar
Hadde en dell teknikker som byttet ut hovedkort og harddisk pc'n min (og maange andre problemer) men nå kommer den samme greia tilbake på skjermen. (se bilde) og er det meninga at harddisken skal knitre HELE tiden?? Jeg husker at jeg nesten aldri hørte noe særlig knitrelyd fra den...

:no:

Leverte du maskinen inn eller kom det en hjem til deg?

Han kom hjem til meg.

Nå var jeg i kontakt med Dell igjen og skal visstnok få besøk imorgen.... da skal hovedkortet skiftes for 2 gang og skjermen skal skiftes....

Endret av DSG
Lenke til kommentar

Kva dekker Dell's "CompleteCare Accidental Damage Service"

Skulle ut på tur, pakker alttid min bærbare i min Lowepro kamera/pc sekk. (link)

Putta PC'n inni pc lomma på sekken og fikk ein SMS som eg skulle lese og svare på før eg reiste ut.

Glemte å ta opp glidelåsen på pc lomma på sekken, slang sekken på ryggen og med eit brak falt pc'n ut og landa på gulvet...

Ser ut som den landa på høgre hjørnet , der som wifi knappen og Pcmcia slotten er (kva den no heiter da)

Skal knipse eit bilde av skaden... og legge ut..

Edit: Bilder

Vil Dell dekke denne skaden skal tru?

Sjekk pdf'n...

http://www.dell.com/downloads/global/servi...ntal_Damage.pdf

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Jeg mistet min Dell i bakken og knuste et hjørne.

Ringte Dell, og neste morgen kom en teknikker og byttet alle defekte deler.

Hvordan skaden var oppstått ble jeg ikke en gang spurt om.

CompleteCare funker!!

Lenke til kommentar

Jeg mistet min Dell i bakken og knuste et hjørne.

Ringte Dell, og neste morgen kom en teknikker og byttet alle defekte deler.

Hvordan skaden var oppstått ble jeg ikke en gang spurt om.

CompleteCare funker!!

kva tlf nr ringte du?

var det noken eigenandel?

Lenke til kommentar

Kva er best av denne eller Lenovo SL300? Med ca. samme oppsett så blir dell sin eit par tusen dyrere.(Dell er vell litt bedre på det fleste spesifikasjoner) Er den verdt det? Rekner med at Dell sin nye LCD skjerm er bedre enn Lenovo sin? Korleis er det med vekt, batterilevetid og viftestøy? Er det mykje å hente på å ringe iforhold til prisene på nettet hos dell?

Eg skal bruke pcen til surfing, nedlasting, film, musikk, kanskje litt lett redigering av bilder og til å spille av filmer fra serveren min til TV.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle prøve å legge inn XP på min 1330, og takk for denne guiden i førstepost.

Så da lurer jeg på den driveren som man skal laste ned fra dell sine sider "selve driveren". Hva er dette? Hva og hvordan skal den legges inn på XPcdn i nLite?

Hvordan du skal gjøre det står på den linken rett under den linken til driveren ;)

Kva er best av denne eller Lenovo SL300? Med ca. samme oppsett så blir dell sin eit par tusen dyrere.(Dell er vell litt bedre på det fleste spesifikasjoner) Er den verdt det? Rekner med at Dell sin nye LCD skjerm er bedre enn Lenovo sin? Korleis er det med vekt, batterilevetid og viftestøy? Er det mykje å hente på å ringe iforhold til prisene på nettet hos dell?

Eg skal bruke pcen til surfing, nedlasting, film, musikk, kanskje litt lett redigering av bilder og til å spille av filmer fra serveren min til TV.

Om du ringer til Dell så skal det vist være noe å hente.

Du kan bla. få et 9cellers batteri extra for en billig penge osv.

Det finnes også rabbat kupinger du kan taste inn i kassa slik at du får pcen 10-15% billigere.

Lenke til kommentar

Skjermen er definitivt den beste Skjermen på markedt (Sammen med de andre LED-Skjermene).

Nå sammenligner du egentlig fugl og fisk, Dell har design og gode spesifikasjoner, mens Lenovo går for et traust brukanes design.

Problemene til Dell XPS M1330 som jeg ser det er viftestøy (!), den har heller ikke den beste batterilevetiden (Men nå er de fleste M1330 godt spesifiserte). Vekten er vell på 2.2 Kg, og den er lett, lett, lett :D

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min M1330, men den har sine bakdeler, jeg har blant annet 7200 rpm harddisk og det knitrer ganske mye, kommer til å sette ned RPM'n etterhvert eller kjøpe SSD disk tho.

Tastaturet til Dell'en er heller ikke av det beste, det knitrer javnt :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til mer vifteaktivitet, men har dog ikke fått brukt maskinen på lesesal med a14 bios (det er her jeg først merker økt vifteaktivitet, naturlig nok).

Har fått en treig venstre Ctrl knapp, er det noen mer skånsom måte å åpne denne på enn å røske den av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...