Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi! Dette må prøves, er dritlei av at viften går og går og går. Ikke på fullt, men hele tiden den jevne duren som ikke var der de første månedene. Dessverre husker jeg ikke om jeg oppdaterte drivere eller lignende i tiden da støyen økte, men har sjekket viften og fått ny kjølepasta uten at dette hjalp. Skal også ha den nye kjøleløsningen i følge teknikeren, selv om jeg synes det er rart (jeg mottok maskinen i slutten av november i fjor, trodde de nye kjøleløsningene først kom på plass rett over nyttår).

 

Skal forsøke A13 og gi en tilbakemelding her i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg ikke skal ta en telefon til dell angående en dell problemer ikke jeg kan klare å fikse selv.

 

Har problemer som:

 

Laderen fungerer somregel når den vil. Frakter jeg den i en bag vet jeg ikke om den vil fungere når jeg tar den opp igjen, så laderen står på en fast plass idag.

Skjermen flimrer av og til og nå i det siste har det bare kommet masse rare farger på skjermen (henger seg opp og skrur seg av.) - [se bilde]

Harddisk lager ekstreme klikkelyder nå og da (Et høyt hakk som høres ut som noe knekker)

En tone som høres ut som en alarm kommer av og til...

Mekanismen for fjernkontrollen bestemte seg for ikke å virke...

Minnekort-slot'n har bestemt seg for ikke å registrere minnekortet lengre (Det funker på andre pc'er)

 

 

Så har det også vært rare ting enten med bios eller noe. Legger jeg den i dvalemodus kan jeg ikke åpne programmer eller slå en av med start knappen etterpå...

 

Har jeg rett til å få reklamasjon eller noe? Noen som vet hvordan prosessen er? Regner med jeg må være uten pc et par uker da...

 

Når jeg kjøper noe til 11 000,- så forventer jeg pokker at jeg får noe som fungerer! :mad: (Pc'n er rundt 4måneder gammel)

 

 

Endret av DSG
Lenke til kommentar

Du kan ikke kreve pengene tilbake såfremt om du ikke har hatt 3 reparasjoner tidligere ;)

 

Angående service så har du flaks siden du har kjøpt dell, ihvertfall mener jeg det, regner med at de (Dell) sender deg en av deres teknikere for å hjelpe deg med problemene, kostnadsfritt! Jeg har ihvertfall møtt på dette, nå er dessverre Pc'n min over 1 år og da har visstnok garantien gått ut :(

 

Btw: Det er ingen som har en SSD-disk i sin M1330? Sitter å vurderer om jeg skal røske ut min 7200 rpm harddisk forså å selge den (Burde får 700 for den) :)

Lenke til kommentar
Har jeg rett til å få reklamasjon eller noe? Noen som vet hvordan prosessen er? Regner med jeg må være uten pc et par uker da...

 

Var jeg deg ville jeg i hvertfall kontaktet Dell før jeg hisset meg opp så mye. Feil kan oppstå, men Dell er kjent for å være veldig flinke og behjelpelige med å løse dem, mange har bla. fått hjemmebesøk av tekniker som bytter deler i maskinen mens man venter.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en XPS 1330, og driver å prøver å få til xp på denne. Problemet er at USB portene funker ikke i XP. Når jeg går inn i enhetsbehandlingen så står det en del elementer med gult utropstegn med, som jeg regner med er USB.

 

Det som står er

Universal serial Bus controllers

 

Intel ICH8 USB Universal Controller - 2830

 

Har instalert den chipset driveren i første post, men ingen ting skjer!

 

Og har Dell sluttet å sende med veske til denne modellen nå? Vet noen som kjøpte i fjor fikk med en grei liten beskyttelsesveske.

Endret av Raging_Bull
Lenke til kommentar

Jeg fikk med denne vesken med min maskin når jeg fikk den i februar, men bruker den ikke.

 

 

Nå har jeg et litt merksnodig problem, Broadcom Advanced Control Suite 2 har funnet ut at man må ha adminrettigheter for å stille på visse ting. Jeg er admin på egen PC ( så vidt jeg vet). Har også høyreklikker og kjørt som admin, men ingenting hjelper.

Noen som vet hvordan ejg kan ordne dette?

Lenke til kommentar

Jeg må bare skrive en positiv post om XPS Supporten nå :)

 

Før tok det en evighet å komme igjennom til de, og når jeg først kom igjennom så var linja elendig og han inderen som satt på andre siden skjønte ikke mer enn det som stod på nettet ang. selvhjelp.

 

Fåkk svar etter 10 sekunder nå, og etter 5 min sier jeg takk for hjelpen. Hyggelig svenske på skandinaviasupporten som kan det han snakker om.

 

Slik skal support være! :)

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har postet i denne tråden, men nå er det på tide :)

 

Kasta ut Turbo Memory modulen og erstattet den med et annet og mere fornuftig mini-PCIe kort, nemlig et 3G (mobilt bredbånd) kort. Kortet er det samme som dell orginalt tilbyr ved kjøp av M1330 (dell 5520), men jeg betalte kun 600kr. på ebay og det gikk tollfritt igjennom. Tror dell tar ca.1900kr. i løs-salg og 1450kr. kjøpt sammen med en komplett maskin :)

 

Etter litt testkjøring kan man kosntantere at M1330`en har svært gode antenner innebygd, har full dekning der usb modemene til både netcom og telenor sliter.

Lenke til kommentar
Er vel ikke verre enn å sjekke litt i prisguiden etter SSD disker det? 2,5" SSD disker.

Har selvsagt gjort dette, men det er enkelte hovedkort som ikke støtter/kjører dårlig, jeg vet hvilken jeg skal ha (30 gb OCZ, nyeste mod) :)

Mange SSD disker sliter f.eks med å kjøre i AHCI og kjører heller i IDE-modus og skrive/lese-hastighetene blir mye dårligere.

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte min XPS m1330, valgte jeg IKKE innebygd mobilt bredbånd. Dette hadde isåfall kostet kr 1056,25 ekstra hvist det ble bestilt sammen med maskinen. Selvfølgelig er dette mye dyrere å kjøpe etterpå. Dell Wireless 5520 koster kr 2236,- inkl frakt og mva kjøpt løst.

 

Så til mitt spørsmål; er noen av dere kjent med andre produsenter av denne type kort, altså ett mini pc Wwan minikort for 3G/HSDPA?

Har søkt rundt uten å finne noen ting!

Lurte litt på om den mobile bredbåndsenheten støtter Telenor sin løsning. Har noen informasjon om det?

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte min XPS m1330, valgte jeg IKKE innebygd mobilt bredbånd. Dette hadde isåfall kostet kr 1056,25 ekstra hvist det ble bestilt sammen med maskinen. Selvfølgelig er dette mye dyrere å kjøpe etterpå. Dell Wireless 5520 koster kr 2236,- inkl frakt og mva kjøpt løst.

 

Så til mitt spørsmål; er noen av dere kjent med andre produsenter av denne type kort, altså ett mini pc Wwan minikort for 3G/HSDPA?

Har søkt rundt uten å finne noen ting!

Lurte litt på om den mobile bredbåndsenheten støtter Telenor sin løsning. Har noen informasjon om det?

Det støtter selvsagt også Telenor og meg bekjent er ikke kortene SIM-låst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...