Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny BIOS revisjon A13 (lykketallet :p ) er ute nå!

Direkte nedlastningslenke:

http://ftp.us.dell.com/bios/M1330A13.EXE

Forbedringer:

1. Støtte for nye versjoner av Intel CPUer (Hmm, noen som har peiling hva dette kan bety? Trenger man ikke nytt brikkesett for å støtte de nyeste Intel CPUene?)

2. Støtte for opptil 8GB RAM (Verken dell.no eller dell.com muliggjør mer enn 4GB RAM i konfigurasjonen. Tipper at Dell gir oss mulighet for 8GB med "overpriset" RAM etterhvert.)

Jeg tror jeg venter litt med å flashe til noen andre kommer med tilbakemeldinger ...

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Jeg hadde tekniker her i dag for å bytte defekt hovedkort, og hun sa at en alltid kommer til svensk support hvis man ringer 9-17 på hverdager. Har sett at flere her i tråden (inkludert meg selv, forsåvidt) har lurt på dette.

Ringte nettopp til dem for å høre om hva som bør bli regnet som godkjent (maks)temperatur på CPU/GPU, fordi jeg fremdeles synes at den går unødvendig mye, selv etter at kjølepastaen ble byttet. (De svarte 80-90 grader, syntes det hørtes farlig høyt ut). Svenskene var mye flinkere og mer hjelpsomme enn supporten i India. Anbefaler derfor alle som må ringe support om å gjøre det innenfor denne tiden.

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg fikk min m1330 i august engang. Den har fungert utmerket helt til for et par dager siden. Viftene gikk på max hørtes det ut som og maskina ble glovarm og slo seg av. Jeg ringte Dell xps support og fikk snakke med en svenske, fikk veldig bra hjelp av han. Han gikk gjennom alt det han mente kunne være feil, og han nevnte også noe om at de hadde tidligere vært plaget med skjermkortene. Etter mye prøving frem og tilbake, diagnostisering, bios oppdatering osv, ble det ikke noe bedre, og han skulle sende en tekniker. Jeg prøvde selv å installere ny driver til skjermkortet og har siden da ikke hatt noen som helst problem med overoppheting, selv på full ytelse. Så nå får vi se hvordan det går. Jeg er iallefall veldig fornøyd med servicen fra Dell, men stiller meg litt spørrende til at han ikke foreslo oppdatering av driveren.

Lenke til kommentar

Jeg har nå kjøpt meg en ny Toshiba TV og skulle koble min XPS til denne tven for å streame noe fotball. Problemet da er at med en gang jeg sitter hdmi kabelen i PC'en får jeg blåskjerm. Dette skjer kunn på denne tven. Har prøvd fire andre tv'er samt en pc skjerm med hdmi inngang. Går helt fint på alle disse.

Jeg får en melding som sier DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. På technical information står det STOP: 0x000000D1.

Kan det være at inngangen på tv'en er hdmi 1.3 og at utgangen på xps er 1.2? Dersom den er det, går dette ann å oppdatere?

Hjelp :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...