Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Jeg betalte 9990,- uten rabatt for samme maskin med 6 cellers batteri, 2,5 GHz prosessor og 320 GB hdd i august.. Så jeg er enig i at prisen var litt stiv.

10 lapper - for det oppsettet? :dontgetit:

Var det med LED-skjerm, nVidia skjermkort osv?

Topspecca bortsett fra at jeg har T9300 og ikke T9500. Med LED-baklyst skjerm, 320 GB hdd og 8400 GS-kortet. Like etter at jeg hadde kjøpt maskinen økte prisen med 1500-2000,- for samme oppsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja funker fint det, ihvertfall hvis du bruker MPC HC (Mediaplayerclassic Homecinema). Den gir DXVA støtte og da funker det.

Den setningen der skjønte jeg lite av. Altså jeg pleier som regel bare å spille av filmer/ting via vanlig Media Player, funker ikke det? Burde jeg kjøre med et annet program/deaktiver noe stuff? :)

DXVA=Hardware dekoding av film. At programmet bruker GPU til dekoding av film. Grunnen til at det blei litt rart var at jeg hadde glamt å oppdatere forumet så det hadde kommet inn masse meldinger mellom ditt og mitt innlegg

Lenke til kommentar

Gode nyheter til ivertfall di med xp :p :

Oppdtaerte skjermkort drivernen min men den nyeste som er på Nvidia nå, og fikk veldig mye bedre ytelse i spill.

Før så kjørte jeg BF2 "bare" på 800*600 og LOW på alt med 2xAA, nå spiller jeg på 1200*800, og medium på alt og 4xAA. Veldig mye ytelse iverttfall :)

edit: 1600*1200 funker på på Med/Low og 2xAA på ekstrern skjerm.

Endret av Core2dou
Lenke til kommentar
Gode nyheter til ivertfall di med xp :p :

Oppdtaerte skjermkort drivernen min men den nyeste som er på Nvidia nå, og fikk veldig mye bedre ytelse i spill.

Før så kjørte jeg BF2 "bare" på 800*600 og LOW på alt med 2xAA, nå spiller jeg på 1200*800, og medium på alt og 4xAA. Veldig mye ytelse iverttfall :)

edit: 1600*1200 funker på på Med/Low og 2xAA på ekstrern skjerm.

Hvilken versjon? Fra laptopvideo2go? Hvordan er temperaturene dine nå? Merka noe til om batteritida har forandret seg?

Lenke til kommentar

Altså hvordan måler dere batteritiden?

For min M1330 så har jeg ca. 1 time med "Høy Ytelse" på mitt 6-cellers batteri, 2.2 ghz CPU, 8400 GS GPU, 2 gb ram og LED-skjermen. Dette er i enkel nettlesing og/eller svært enkle spille (1001spill.no osv) ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Lasta ned fra Nvidia.com.

Batteritid er vel 3t 45min som vanlig(6 cellers).

Temprauren er også den samme.

Den samme vil si? Jeg brukte først en jeg fant på et forum som var fra august 2007, og den ga meg ca 70 grader idle, og snaut tre timer med det meste av strømsparing på. Etter at jeg bytta gikk jeg ned 10-12 grader idle, og nå klarer jeg nesten en time mer med det meste av strømsparing på.

Lenke til kommentar

Faen ass, hadde tenkt å sende mail til Dell nå for å få dem til å bytte Hovedkort (Siden GPU er ødelagt) Og få satt på en ny kjøleløsning, og jeg skriver inn service tag. Og hva skjer :O

Jeg får opp denne meldigen: Pass på at det oppgitte service-ID-nummeret er gyldig. og kommer ikke lenger.

Nå blei jeg litt pissed

BTW når og hvor kan jeg ringe for å snakke med svensker på telefonene? Er det samme nummeret som man bruker til India og England/Wales eller hvor det er?

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...