Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har testet denne laptopen oppimot HD-film og 1920x1080 oppløsning - funker det lægfritt?

Hvis ikke så virker den HDMI-kontakten litt meningsløs ;)

Jeg ser HD på maskinen hele tiden. Funker meget bra, men man bør ikke ha så mye programmer oppe. Den jobber når man spiller av skikkelig HD. Vet ikke om prosessoren har noe å si om den takler det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser HD på maskinen hele tiden. Funker meget bra, men man bør ikke ha så mye programmer oppe. Den jobber når man spiller av skikkelig HD. Vet ikke om prosessoren har noe å si om den takler det...

Tror jeg formulerte meg litt dårlig, det jeg mente å spørre om var om det var noen her som hadde koblet til en ekstern skjerm (Plasma/LCD Tv) med full Hd og kjøre av Hd-film?

Foreldra mine har tenkt å hoppe på flatskjerm-festen, tenker da at jeg evt kan koble til skjermen min via min HDMI kabel til Flatskjermen. Er Skjermkrotet kraftig nok? :)

Vet det er endel samsung skjermer som direkte sliter med å koble seg til Pc'n i høye oppløsninger :(

Lenke til kommentar

Tror jeg formulerte meg litt dårlig, det jeg mente å spørre om var om det var noen her som hadde koblet til en ekstern skjerm (Plasma/LCD Tv) med full Hd og kjøre av Hd-film?

Foreldra mine har tenkt å hoppe på flatskjerm-festen, tenker da at jeg evt kan koble til skjermen min via min HDMI kabel til Flatskjermen. Er Skjermkrotet kraftig nok? :)

Vet det er endel samsung skjermer som direkte sliter med å koble seg til Pc'n i høye oppløsninger :(

Det funker lett her... ikke noe forskjell på å spille av HD fra pc'n til tv'n. :)

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Det funker lett her... ikke noe forskjell på å spille av HD fra pc'n til tv'n. :)

Nice! Hvilken oppløsning kjører du på, hvor mange tommer er den eksterne skjermen din på? :)

Hakke peiling hvilken oppløsning, men jeg har sikkert alt på det beste. Spiller av på 42" og 50". Funker fjell

Lenke til kommentar
Godt utgangspunkt ihvertfall, men oppløsning er svært relevant, kunne du finni ut hvilken du kjører på? :)

Hvor ser jeg det da?

det kommer an på skjermen det dah, men det finnes vel valgmuligheter på fjernkontrollen eller lignende?

Når jeg plugger i HDMI'n og setter på HD materiale på tv'ene mine stiller det seg inn selv.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at oppløsningen ikke holder seg der den skal være. Spesielt skjer dette når jeg har hatt maskinen i hvilemodus og starter opp igjen. Da hopper oppløsningen ned, jeg får varsel om at "skjerminnstillingene kan forbedres" eller noe slikt, og dette skjer gjerne 2-3 ganger (jeg starter opp, oppløsningen hopper ned, jeg endrer den opp igjen, den hopper ned igjen, jeg endrer opp igjen osv). Det skjer av og til selv om jeg ikke har tatt den opp igjen fra hvilemodus.

Er det noen som har opplevd det samme? Jeg har oppdaterte skjermkortdrivere, og dette skjedde ikke da maskinen var ny (ca 10 mnd siden). Hvis ingen har noen løsning på det, så blir det vel en masete inder jeg må snakke med (når må man ringe for å komme til svenskene?). ;)

Lenke til kommentar
Jaja funker fint det, ihvertfall hvis du bruker MPC HC (Mediaplayerclassic Homecinema). Den gir DXVA støtte og da funker det.

Den setningen der skjønte jeg lite av. Altså jeg pleier som regel bare å spille av filmer/ting via vanlig Media Player, funker ikke det? Burde jeg kjøre med et annet program/deaktiver noe stuff? :)

Lenke til kommentar
Jaja funker fint det, ihvertfall hvis du bruker MPC HC (Mediaplayerclassic Homecinema). Den gir DXVA støtte og da funker det.

Den setningen der skjønte jeg lite av. Altså jeg pleier som regel bare å spille av filmer/ting via vanlig Media Player, funker ikke det? Burde jeg kjøre med et annet program/deaktiver noe stuff? :)

Jeg spiller av full HD (1080P) filer i .mkv format direkte i mediaplayer.

For at det skulle fungere så installerte jeg Core AVC på maskinen som

visstnok skal være en veldig rask dekoder av H.264 filer.

Endret av joerntp
Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat i tråd med retningslinjene å linke til salgsannonser på forumet. Den var uansett overpriset, tilsvarende oppsett koster vel mellom 10 og 11 tusen i dag, og da kan man ikke forvente mer enn 6-7000 (i beste fall) for en som har vært brukt ett halvt år (halv pris av nypris er en grei tommelfingerregel når den er såpass "gammel").

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat i tråd med retningslinjene å linke til salgsannonser på forumet. Den var uansett overpriset, tilsvarende oppsett koster vel mellom 10 og 11 tusen i dag, og da kan man ikke forvente mer enn 6-7000 (i beste fall) for en som har vært brukt ett halvt år (halv pris av nypris er en grei tommelfingerregel når den er såpass "gammel").

Jeg betalte 9990,- uten rabatt for samme maskin med 6 cellers batteri, 2,5 GHz prosessor og 320 GB hdd i august.. Så jeg er enig i at prisen var litt stiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...