Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har fått to avlange prikker på skjermen på forskjellige steder, de synes kunn når det er lys bakgrunn det er ganske irriterende, det ser på en måte ut som om man kan se igjennom skjermen. Jeg har led skjerm, pc`n er ca 3mnd dekker garantien dette? noen som har vært borte i det samme?

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du har ødelagt dette selv. Men har du sånn idiot forsikring hos dell så dekkes nok dette, hvis ikke tviler jeg. :(

 

Men deter alltids lov å prøve :)

 

Btw: Driver å skal bytte kjøleløsning på min dell XPS M1330, men når jeg kontakter dem via mail så vil dem at jeg skal oppdatere Bios og hele pakka. Mne jeg er overbevist om at dette er Hardware-relatert, jeg åpnet bakdekslet og så selv i går, og det så ikke direkte bra ut med den kjøleløsningen.

 

Burde jeg heller ringe til Dell sin support og få noen å prate med, blir det lettere?

Lenke til kommentar
Det høres ut som om du har ødelagt dette selv. Men har du sånn idiot forsikring hos dell så dekkes nok dette, hvis ikke tviler jeg. :(

 

Men deter alltids lov å prøve :)

 

Btw: Driver å skal bytte kjøleløsning på min dell XPS M1330, men når jeg kontakter dem via mail så vil dem at jeg skal oppdatere Bios og hele pakka. Mne jeg er overbevist om at dette er Hardware-relatert, jeg åpnet bakdekslet og så selv i går, og det så ikke direkte bra ut med den kjøleløsningen.

 

Burde jeg heller ringe til Dell sin support og få noen å prate med, blir det lettere?

 

Min erfaring er at man ikke når frem ved å kommunisere med Dell Support via e-post. På telefon derimot har jeg bare positive erfaringer med Dell Support.

Lenke til kommentar
Det høres ut som om du har ødelagt dette selv. Men har du sånn idiot forsikring hos dell så dekkes nok dette, hvis ikke tviler jeg. :(

 

Men deter alltids lov å prøve :)

 

Btw: Driver å skal bytte kjøleløsning på min dell XPS M1330, men når jeg kontakter dem via mail så vil dem at jeg skal oppdatere Bios og hele pakka. Mne jeg er overbevist om at dette er Hardware-relatert, jeg åpnet bakdekslet og så selv i går, og det så ikke direkte bra ut med den kjøleløsningen.

 

Burde jeg heller ringe til Dell sin support og få noen å prate med, blir det lettere?

 

Jeg kan umulig ha ødlagt den selv, jeg bruker den kunn på stue bordet og når den ikke er i bruk ligger den i en soft gelmappe. jeg har heller ikke hatt med maskinen ut av huset, så sjangsen får at jeg har gjort noe galt er så å si lik null.(dyskleksi)

Endret av bing2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvordan er det man kort sagt oppdaterer Biosen egentlig? :)

Laster ned en .exe-fil som man trykker på og velger "Install", så venter du noen sekunder så er det ferdig! :ohmy:

Lenke til kommentar

last ned -> trykk install -> så må du trykke ja/accept et par ganger -> maskina restarter og får svart skjerm, samtidig som vifta går amokk. -> PCen starter!

 

Vil i tillegg ambefale, som tidligere nevnt i tråden, og la pcen kjøles seg ned et par timer etter oppdatering, får så gå inn i BIOS åg Trykke Fn+Z. DA resettes tempratursensorene til viften.

Lenke til kommentar
last ned -> trykk install -> så må du trykke ja/accept et par ganger -> maskina restarter og får svart skjerm, samtidig som vifta går amokk. -> PCen starter!

 

Vil i tillegg ambefale, som tidligere nevnt i tråden, og la pcen kjøles seg ned et par timer etter oppdatering, får så gå inn i BIOS åg Trykke Fn+Z. DA resettes tempratursensorene til viften.

Når man trykker Fn+Z i BIOS, skal man da få noe respons på at prosessen er gjennomført eller hva som skjer? Jeg prøvde dette, uten å merke noen forskjell. La heller ikke merke til at det skjedde noe i det jeg trykka Fn+Z, hvis det da skal gjøre det?

Lenke til kommentar

Typisk, gikk inn på sidene og leitet opp Nummeret til support'n til Dell, og da var kl 15 40, så jeg kom selvsagt ikke igjennom iløpet av de 20 minuttene. :(

Satser på bedre "support" i morgen.

 

Btw: På Tlf har du ikke noen valg om å velge "XPS"-serien, kun Inspiron, Latitude osv. :(

 

Evt. Hvilken serie ligger Dell XPS M1330 i ? :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken hovedkort revisjon man må ha for at det nye kjølesystemet skal være på plass. Brodern har en revisjon A06(helt ny), mens jeg har en maskin med revisjon A04. Synes vifta på den maskinen går litt oftere enn på min bror sin maskin.

 

Har hatt bios A09 leenge, men oppdaterte til A12 i går, og ble overrasket over at laggingen når man tar ut en cd var borte! BRA DELL!

 

Kanskje jeg må reset'e den temperatursensoren.

Var det bare å trykke Fn + z inne i bios sin hovedskjerm?

 

Er det mulighet for at jeg har det nye kjølesystemt med en revisjon A04, som ble kjøpt i februar?

 

Typisk, gikk inn på sidene og leitet opp Nummeret til support'n til Dell, og da var kl 15 40, så jeg kom selvsagt ikke igjennom iløpet av de 20 minuttene. :(

Satser på bedre "support" i morgen.

 

Btw: På Tlf har du ikke noen valg om å velge "XPS"-serien, kun Inspiron, Latitude osv. :(

 

Evt. Hvilken serie ligger Dell XPS M1330 i ? :)

 

Tror XPS kun har engelsk support telefon. I alle fall var det slik før

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar

XPS har "premium" support som de kaller det så fint. Det går ut på at du må ringe til sverige, india eller wales. Kommer helt ann på når du ringer. Selv ringte jeg til india en gang (svin dyrt). Men har hørt at det er lurt å ringe til det norske kontoret altså der de har support på alt annet enn XPS og få dem til å sette deg over. Da betaler du vanlig takts. Ringer du i vanlig kontor tid (DVS. ca 10 til 16) havner du i sverige regner jeg med. ellers kan du havne i india og da er det ikke alltid like lett å få folka til å skjønne hva du menere (dårlig telefonlinjer/mye støy)

Lenke til kommentar

Koblet nettopp XPS-en til 22-tommeren, en HP W2207. Til det brukte jeg en kabel med HDMI i den ene enden, og DVI i den andre. Men bildet ble ikke helt som det skal være, kan du si. Bildet er helt lilla. Vel, mange farger er som de skal være, men alt svart med mer er mørk lilla. Det er altfor betydelig til at det kan løses med vanlige skjerminnstillinger. Noen som har hatt dette problemer, og vet løsningen?

 

Når jeg bruker HDMI-utgangen til å koble til plasma-tv-en blir bildet helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...