Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den nye kjøleløsningen har har metallflate som treffer GPU istedenfor en thermalpad slik det var på A0 kjøleløsningen. I tillegg har A04 versjonen av hovedkortene ny nvidia brikke som skal være loddet med annet materie eller en annen produksjonsprosess enn hva var tilfellet med A0 og A1 versjonene av hovedkortet.

Med gammel GPU enhet og gammel kjøleløsning hadde jeg idle på GPU på rundt 65~75 grader. Med den nye GPU og kjøleløsning er idle på ~45 grader. Maks temperatur er også kraftig forbedret.

Dette høres bra ut.

Det er faktisk en reduksjon på ca.35%.Har lest på utallige forum om problemer med varmeutviklingen på XPS M1330 maskinen.

Da beholder jeg bestillingen og ser frem til at den nye maskinen kommer i hus

Endret av joerntp
Lenke til kommentar
den nye kjøleløsningen har har metallflate som treffer GPU istedenfor en thermalpad slik det var på A0 kjøleløsningen. I tillegg har A04 versjonen av hovedkortene ny nvidia brikke som skal være loddet med annet materie eller en annen produksjonsprosess enn hva var tilfellet med A0 og A1 versjonene av hovedkortet.

Med gammel GPU enhet og gammel kjøleløsning hadde jeg idle på GPU på rundt 65~75 grader. Med den nye GPU og kjøleløsning er idle på ~45 grader. Maks temperatur er også kraftig forbedret.

Er minnet også oppgradert fra 128 til 256 MB? Jeg ser på dxdiag at maskinen min som en en måned gammel, at det står at vidoeminnet er på 256 MB. På Dell sin side står det 128 MB.

Lenke til kommentar
Service pack 1 er installert... ingen anelse på hvordan jeg skal fikse dette. Sliter også med at pcen ikke klarer å finne det trådløse nettverket noen ganger (klarer ikke koble til selv om det finnes i lista over trådløse nett).

Jeg slet enormt med nettverket de første månedene med maskinen, og det tok en del samtaler med XPS Support før de greide å komme opp med en fix. Jeg hadde selv forsøkt med formatering, med/uten SP1, med XP i stedet for Vista osv. Men Intels fix ordnet det til slutt.

http://downloadcenter.intel.com/confirm.as...ms〈=eng

Håper den hjelper deg óg.

Driveren ser ut til å fungere bra. Takk skal du ha. Fikk ordna opp i restartproblemene også. Måtte gjøre en endring i bios. Fulgte instruksjonene her: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=158277

Trodde jeg hadde fiksa trådløsproblemet, men viser seg at pcen kobler på nettet når den selv føler for det. Helt tilfeldig når du fungerer og ikke fungerer. Lurer på om det kan ha noe med routeren å gjøre, for det fungerer helt fint å koble til nettet på skolen. Routeren er DLink DI-524. Noen som kjenner til en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Hei og hå!

Har bestemt meg for å bestille denne skjønnheten, og før jeg jeg går hele veien å bestiller er det et par ting jeg lurer på.

- Primærbatteri, her står jeg med 3 valg, 4,6 og 9 cellers.

For meg som er langt under snittet hva peiling på data angår så ville jeg gått for 9 cellers. Er dette å anbefale, eller i det hele tatt nødvendig?

- Grafikkort, er GeForce® 8400M GS verdt de 400 ekstra kronene?

- Skjerm, samme spørsmål som på grafikkortet gjelder egentlig her.

672 kroner for å gå opp til LED-skjermen.

Kan jo legge til at mitt bruk av pcen er som følger:

- Spill (Ikke av den voldsomt krevende typen alá WoW, AoC osv.)

- Poker

- Nedlasting

- Se på streams av diverse sportbegivenheter

På forhånd, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Ville gått for en 7200 rpm Hd, LED-skjerm, 8400 GS Skjermkort, 6 cellers batteri (Hvis det er mye billigere enn 9 cellers?), og muligens 3 gig ram hvis det ikke koster så altfor mye mer enn 2 gig. :)

Takk for svar Gillorossi :)

6 og 9 cellers koster like mye, så da antar jeg at 9 cellers er å anbefale?

Lenke til kommentar

Om du bruker laptopen i godstolen er 9 cells definitivt å anbefale. Ikke bare øker du batteritiden ganske mye, men batteriet er designet så det hever pc'en litt i bakkant. Da blir det ikke like varmt på lårene som når pc'en ligger helt nedpå.

Ikke bare det, men bruker du den på skolen osv er det veldig fint å kunne legge igjen laderen hjemme. Det ble en stoor befrielse for meg etter at jeg bytta fra 17" skolepc til 13" XPS. Kunne bare glemme å legge igjen ladern på 17"eren hjemme.

Sånn sett regner jeg med at jeg bruker batteriet såpass mye at jeg helt sikkert må kjøpe nytt batteri om et år, men det er helt greit.

Lenke til kommentar
Mulig det er jeg som er noob, men skjønner ikke hvordan dere får muligheten til å konfigurere harddisk med 7200rpm. Noen som kan forklare meg? :whistle:

Det enkleste du kan gjøre er å ta en telefon til Dell...

De har så mange forskjellige konfigurasjoner at de ikke har

gjort allt tilgjengelig på hjemmesidene deres.

Det som er noe merkelig er at det kan komme forskjellige oppsett

hvis du går litt frem og tilbake på sidene deres.

Ang. størrelsen på batteriet til XPS'en så er prisene for 6 og 9 cellers

like fordi fabrikken som leverer 6 cellers batteriene har brent ned.

Er ikke sikker på om Dell har leveringsproblemer med 6 cellers batterier, men

det kan hende du får noe lenger leveringstider på 6 cellers batteriene.

Lenke til kommentar

Dette høres bra ut.

Det er faktisk en reduksjon på ca.35%.Har lest på utallige forum om problemer med varmeutviklingen på XPS M1330 maskinen.

Da beholder jeg bestillingen og ser frem til at den nye maskinen kommer i hus

Da har jeg hentet maskinen og har noen spørsmål.

Hvor finner jeg info.om hvilken type kjøleløsning det er på maskinen ?

Og hvordan kan jeg se temperaturene som maskinen går på under vanlig bruk ?

Er ny på vista også så en detaljert beskrivelse setter jeg stor pris på.

Det virker også som om viften går konstant.

Ellers så virker det som om det er en veldig bra maskin (etter et par timers bruk)

Lenke til kommentar
Last ned Everest. Der får du sett temperaturene.

Kan evt gi deg Produktnøkkel viss du ønsker det (Over PM).

Det hadde vært helt supert.

Noen som vet hvordan man kan se hvilken versjon av skjermkort og hovedkort som står i maskinen...med tanke på kjøleløsning osv

Endret av joerntp
Lenke til kommentar

Fikk bluescreen for 2 gang med kun 10 minutters mellomrom. Dette hendte mens jeg spilte film av i HD. Er utrolig mange uker siden jeg har hatt bluescreen, så vet noen om hva som foråsaker dette? (Tror ikke det kan ha noe med at jeg spiller av i HD da jeg somregel alltid gjør det.)

Har også en annet problem med at pc'n av og til gir et høyt pip. Det skjer også når pc'n står på lydløs så kan det være et varsel eller noe??

Harddisken min gir også et høyt klikk ibland, kan harddisken ta kvelden etter 3 måneder? (320GB)

Håper noen kan hjelpe meg med dette her =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...