Endre Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Nå er det vel ikke så stor forskjell på de to heller da. Har du større tetthet på platene (større lagringsplass) gjør jo det den litt raskere. nå veit ikke jeg mye om de Dell-harddiskene somm sitter på M1330, men nå har det seg vel også slik at jo mindre gigabyte det er på harddisken, jo større sjanse er det for at det er få plater og mye Gigabyte per plate som gir kjappere hastighet (håper det er riktig ) Er vel heller slik at større kapasitet tilsier større datatetthet, som gir bedre ytelse. Men nye modeller med mindre kapasitet har gjerne samme datatetthet som de største diskene i samme serie, og likeledes god ytelse. Men sjelden bedre, såvidt meg bekjent. Edit: La inn sitat. Endret 3. september 2008 av Endre Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Vel nå har jeg testet 5400 rpm HD'er og jeg merker ihvertfall stor forskjell. Men nå vet jeg ikke hvordan harddiskene er i Dell Laptopen - så jeg skal ikke være for bastant. Uansett, da har jeg sikret meg en Dell XPS M1330! Denne er allerede på vei! Betalte 6000. Edit: Hva er Batterilevetiden, på det 6-cellers batteriet? (Hvis specs teller mye se på linken) Endret 4. september 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Har nå mottatt min Dell XPS M1330! Må si meg knall fornøyd. Men når jeg kjører Occt 2.0.0 (Stresstest) kommer CPU'n opp i hele 82 grader! Og Idle, lest i OCCT, så ligger den på 52 grader. Dette er Kjerne temperaturene (Ikke Cpu-tempen). Kan noen sjekke hva deres Kjernetemper ligger på? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 52 grader Ligger din XPS på 52 grader? Det er det vel normalt da. Lenke til kommentar
generalster Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Takker for svar Kim. Aner du hvor jeg kan finne en "24hz fix"? Har ikke så mye peiling. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei. Jeg har fått et problem med trådløst internet med min 1330. I kanskje 5 sekunder går forbindelsen jevnt med normal hastighet. Så er det kanskje 5-10 sekunder med fullt stop. Er dette problemet i hardware? Hva kan jeg gjøre? Mvh BjL Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei. Jeg har fått et problem med trådløst internet med min 1330. I kanskje 5 sekunder går forbindelsen jevnt med normal hastighet. Så er det kanskje 5-10 sekunder med fullt stop. Er dette problemet i hardware? Hva kan jeg gjøre?Mvh BjL Når skjer dette? Ved normal surfing eller når du laster ned noe? Sjekket hendelsesloggen (Min datamaskin--> Behandle--> Hendelsesliste--> System)? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Bare prøv å oppdtaer driver'n din. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Bare prøv å oppdtaer driver'n din. Har oppdatert driver. Tilstanden er konstant. Hva skal jeg se etter i hendelseslista? Mvh BjL Lenke til kommentar
Eliaz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg er på jakt etter en bærbar og i den anledning har jeg sett på M1330. Etter å ha lest utallige poster med varmeproblem er jeg litt tilbakeholden med denne maskinen. Er den noe å satse på eller bør jeg holde meg unna? Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei!Jeg er på jakt etter en bærbar og i den anledning har jeg sett på M1330. Etter å ha lest utallige poster med varmeproblem er jeg litt tilbakeholden med denne maskinen. Er den noe å satse på eller bør jeg holde meg unna? Husk at det er nesten bare de med problemer som poster her. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei!Jeg er på jakt etter en bærbar og i den anledning har jeg sett på M1330. Etter å ha lest utallige poster med varmeproblem er jeg litt tilbakeholden med denne maskinen. Er den noe å satse på eller bør jeg holde meg unna? Som mange andre sier så er det nesten bare problemer som postes her - dessverre. Har selv en Dell XPS M1330, med akkurat de samme spesifikasjonene Hw.no hadde i sin test av denne maskina (Kun med litt større harddiks og 7200 rpm disk). Kan ikke si jeg sliter med varmeproblemer, men det er ikke til å unlate at jeg synes temperaturen ihvertfall på CPU'n (har ikke sjekket så mye mer enda, om andre Temp's) er litt for høy for min smak. Men det er vel ingen laptop som ikke har sine bakdeler. Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei!Jeg er på jakt etter en bærbar og i den anledning har jeg sett på M1330. Etter å ha lest utallige poster med varmeproblem er jeg litt tilbakeholden med denne maskinen. Er den noe å satse på eller bør jeg holde meg unna? Som mange andre sier så er det nesten bare problemer som postes her - dessverre. Har selv en Dell XPS M1330, med akkurat de samme spesifikasjonene Hw.no hadde i sin test av denne maskina (Kun med litt større harddiks og 7200 rpm disk). Kan ikke si jeg sliter med varmeproblemer, men det er ikke til å unlate at jeg synes temperaturen ihvertfall på CPU'n (har ikke sjekket så mye mer enda, om andre Temp's) er litt for høy for min smak. Men det er vel ingen laptop som ikke har sine bakdeler. Jeg bestilte min m1330 for noen dager siden, men det var ikke mulig å velge noen harddisk med 7200rpm :(. Hvordan fikk du tak i det? Har du byttet ut hdd'en ellar kunne man få 7200rpm før? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg kjøpte brukt, betalte 6 lapper. Uansett, det er mulig å velge en 7200 rpm harddisk, jeg spurte om dette for en side tilbake i tråden, men hvis du bare går inn og ut av Dell sine hjemmesider så finner du snart det valgalternativet. Lenke til kommentar
Eliaz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Slik jeg har forstått det er alle M1330 med nvida grafikk rammet av varmeproblemet, stemmer dette? Bør jeg velge LED skjermen eller har det ikke så mye for seg? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) LED-LCD Skjermen var en av hovedkriteriene mine ihvertfall, ville ikke kjøpt M1330 uten den, vet selvsagt ikke hvordan den andre Skjermen er, men LED Skjermen er ihvertfall konge. Endret 7. september 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
FreshJive Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 har noen nummeret til XPS kundeservice, og vet noen hva det koster aa ringe dit? min 1330 doede igaar og er HELT doed. naar jeg plugger i laderen gaar sikringen i laderen ogsaa, saa trenger aa byttes hovedkort eller prosessor tenker jeg. hva tror dere? Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kan se om jeg kan finne nummeret til deg, men vil advare deg. Brukte 350 kroner før jeg hadde lest opp service taggen og da var det slutt på penga Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ring Dells sentralbord i Oslo og spør om å bli satt videre, så koster det vanlig takst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå