Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Okei okei! Nå sitter jeg her med denne herligheten. Jeg orker ikke ta meg tid til å lese igjennom alle sidene med innlegg her, så derfor stiller jeg noen spørsmål som kanskje allerede er blitt svart på tidligere i tråden.

Noen ulemper med å nedgradere til XP? Noen ting som ikke virker i XP? Ligger drivere for XP på den medfølgende driver cd'en, eller er det kun Vista-drivere der?

Noen som har et godt svar på hva som ligger på EISA- og primærpartisjonen som ikke har noe navn? Og om jeg fjerner disse, samt recovery-partisjonen, vil jeg da få maskinen tilbake med i den stand den var da jeg fikk den, med de medfølgende cd'ene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP funker fjell her ivertfall. Bedre batteritid får du og.

Søk på XP drivers to m1330 på google, så får du maaange treff med xp drivere til den! ;)

Hvor mye bedre batteritid blir det? Og hvordan gjør jeg det med innstalleringen av sata-driver? Får jeg innstallert XP uten å ha sata drivere først?

Jeg har bios-versjon A10. Hva er forbedret i versjon A11 og A12? Er det verdt å oppgradere?

Lenke til kommentar
Du bruker Nlite for å legge inn sata drivern på XP cdeen slik at den finner harddisken din.

3t 45min får jeg ved msn, internett og musikk.

Nå er vel batteriet mitt snart et halvt år gammelt.

Ser ut til at det er mulig å legge til sata-driveren i etterkant av innstallasjonen, ifølge denne guiden.

Forresten, var det i denne tråden det var link til en guide der det stod hvordan man kunne ha både XP og Vista innstallert, uten å måtte innom bootloaderen ved oppstart. At man kunne starte opp Vista med på-knappen, og XP med den Mediahome-knappen?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Mye mindre stress med å lage en XP CD med det på. Tar 5min extra nå, men de sparer du inn igjen. :p

Så mye enklere ut å bare innstallere sata-driveren til slutt, fremfor å måtte modde en XP cd. :p

Men noen funksjoner på maskinen som slutter å fungere? Hva med det Mediahome-greiene eller hva det nå enn heter?

Lenke til kommentar
Mye mindre stress med å lage en XP CD med det på. Tar 5min extra nå, men de sparer du inn igjen. :p

Så mye enklere ut å bare innstallere sata-driveren til slutt, fremfor å måtte modde en XP cd. :p

Men noen funksjoner på maskinen som slutter å fungere? Hva med det Mediahome-greiene eller hva det nå enn heter?

Kort sagt; nei. For å beholde alle funksjonaliteter med Mediadirect, så MÅ Mediadirect-platen brukes ved nyinnstalasjonen. Og den må også brukes til å lage en ekstra partisjon hvis du ønsker det. Hvis du lager en ekstra partisjon etter at innstalasjonen er ferdig vil du ikke kunne boote opp med mediadirect.

Lenke til kommentar

Kort sagt; nei. For å beholde alle funksjonaliteter med Mediadirect, så MÅ Mediadirect-platen brukes ved nyinnstalasjonen. Og den må også brukes til å lage en ekstra partisjon hvis du ønsker det. Hvis du lager en ekstra partisjon etter at innstalasjonen er ferdig vil du ikke kunne boote opp med mediadirect.

Den må brukes selv om jeg ikke rørte den partisjonen?

Lenke til kommentar

"Den må brukes selv om jeg ikke rørte den partisjonen?"

Er ikke helt sikker på hva du mener. Jeg sier bare at hvis du vil ha Mediadirect til å fungere, så må du bruke Mediadirect cd'n. Når du booter opp med den er det selvforklarende. Det er her du kan legge til en ekstra partisjon, hvis du ønsker det. Du kan ikke legge til en ekstra partisjon senere, da vil du ikke kunne boote opp med Mediadirectknappen. Det som skjer er at det ser ut som om Mediadirect starter som den skal, men det gjør den ikke, etter en kort "tenkepause" fortsetter den med å boote til XP, eller Vista, hvis det er det du har inne. Jeg har XP inne og ekstra partisjon, og Mediadirectfunksjonen inntakt, men jeg bruker den aldri. Men kjekt å ha osv, osv.

Lenke til kommentar
"Den må brukes selv om jeg ikke rørte den partisjonen?"

Er ikke helt sikker på hva du mener. Jeg sier bare at hvis du vil ha Mediadirect til å fungere, så må du bruke Mediadirect cd'n. Når du booter opp med den er det selvforklarende. Det er her du kan legge til en ekstra partisjon, hvis du ønsker det. Du kan ikke legge til en ekstra partisjon senere, da vil du ikke kunne boote opp med Mediadirectknappen. Det som skjer er at det ser ut som om Mediadirect starter som den skal, men det gjør den ikke, etter en kort "tenkepause" fortsetter den med å boote til XP, eller Vista, hvis det er det du har inne. Jeg har XP inne og ekstra partisjon, og Mediadirectfunksjonen inntakt, men jeg bruker den aldri. Men kjekt å ha osv, osv.

Det jeg egentlig mente var om jeg måtte bruke Mediadirect-platen for å få det til å fungere. Det jeg gjorde var å formatere system- og recoverypartisjonene, og beholde de to andre. Ligger også 27GB upartisjonert plass på harddisken jeg tenkte å beholde til et evnt annet operativsystem.

Lenke til kommentar

Akkurat. Sorry, men hvis du vil ha Mediadirect til å fungere så er det ikke mulig å gjøre slik du har tenkt. Du må bruke Mediadirectcd'n til selve innstalasjonen, og den slikker disken helt. Men Mediadirect er jo ikke noe stort tap, etter min mening, da. Men alt fungerer med XP, enten du vil ha Mediadirect, eller ikke.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått innstallert XP, og alt ser ut til å fungere. Men en ting jeg har reagert litt på, er at vifta går omtrent konstant i den samme hastigheten. Det er vel ikke riktig? Med Vista gikk jo vifta kun en sjelden gang. Hva må til for å løse problemet? Finnes det noen strømsparingsprogramvare?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Nå har jeg fått innstallert XP, og alt ser ut til å fungere. Men en ting jeg har reagert litt på, er at vifta går omtrent konstant i den samme hastigheten. Det er vel ikke riktig? Med Vista gikk jo vifta kun en sjelden gang. Hva må til for å løse problemet? Finnes det noen strømsparingsprogramvare?

Mener du å si at vifta slo seg helt av når du kjørte med Vista? Har merket lite forskjell på viftehastighet under XP i forhold til Vista. Hvis det er noen forskjell, så er det mer at jeg opplever at vifta sjeldent kjører seg opp i hastighet.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Godnyhet til alle oss med en XPS eller andre modeller med Nvidia GPU isssue

http://direct2dell.com/one2one/archive/200...-worldwide.aspx

Dell utvider garantien med 12mnd om jeg forstod dette riktig:)

Siden dette nå er en kjent feil, så må vel Dell forholde seg til kjøpsloven. "Ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden."

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...