Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Broren min skal kjøpe seg maskin til skolestart nå i neste uke, og vi(jeg og han) har sett litt på denne. Har lest noen anmeldelser på nettet, og det ser ut som en riktig god maskin.

 

Lurer på et par ting, dog:

 

Hvordan er spillytelsen. Broren min vil gjerne spille litt på den, i tillegg til film, musikk og skolearbeid, og de spillene han kunne tentke seg å kjøre er CoD 4 og Orange box. Skjermkortet er jo ikke all verdens, men jeg har lest at den kjører "Source spillene" ganske bra. Hvordan kjøer CoD 4? Det kan da ikke være værre enn mitt gamle X800 kort(dro CoD 4 bra med alt på low @ 1027*768)

 

En annen ting er batteriet. 9 cellern stikker jo ut en del, så jeg vet ikke hvordan den gjør seg i en skolesekk. Er det solide saker? Og hvordan er forskjellen mellom 6- og 9 cellers med "normal bruk"(skolearbeid)?

Lenke til kommentar

spill skal ikke være noe problem, jeg klarer å kjører Crysis på maskina (dog med minimum instillinger / oppløsning, men det går)

 

hva det angår 9-celler: stikker ca. 1cm nedover og ca. 1m5 cm bakover. Jeg har ikke noe problem å få den inn/ut av noen sekk :D

 

 

9celler holder 4-5 timer for meg med office + Internett.... 6 celler får noen andre uttale seg om.

Lenke til kommentar
Broren min skal kjøpe seg maskin til skolestart nå i neste uke, og vi(jeg og han) har sett litt på denne. Har lest noen anmeldelser på nettet, og det ser ut som en riktig god maskin.

 

Lurer på et par ting, dog:

 

Hvordan er spillytelsen. Broren min vil gjerne spille litt på den, i tillegg til film, musikk og skolearbeid, og de spillene han kunne tentke seg å kjøre er CoD 4 og Orange box. Skjermkortet er jo ikke all verdens, men jeg har lest at den kjører "Source spillene" ganske bra. Hvordan kjøer CoD 4? Det kan da ikke være værre enn mitt gamle X800 kort(dro CoD 4 bra med alt på low @ 1027*768)

 

En annen ting er batteriet. 9 cellern stikker jo ut en del, så jeg vet ikke hvordan den gjør seg i en skolesekk. Er det solide saker? Og hvordan er forskjellen mellom 6- og 9 cellers med "normal bruk"(skolearbeid)?

 

HVis du tar en titt innom youtube så ligger det flere videoer av folk som spiller assassins creed, cod 4 og crysis på 1330. Jeg har ikke sett alle selv, men på den ene jeg så av crysis, så dro den 30 fps med alt på low og medium.

 

Tenker jeg skal bruke denne selv på skolen, og jeg vet at det er flere stikkontakter i klasseromene. Derfor var det ikke noe problem for meg å velge 6-cellers batteriet, i tillegg så ser det mye finere ut med 6-celler.

Lenke til kommentar
Broren min skal kjøpe seg maskin til skolestart nå i neste uke, og vi(jeg og han) har sett litt på denne. Har lest noen anmeldelser på nettet, og det ser ut som en riktig god maskin.

 

Lurer på et par ting, dog:

 

Hvordan er spillytelsen. Broren min vil gjerne spille litt på den, i tillegg til film, musikk og skolearbeid, og de spillene han kunne tentke seg å kjøre er CoD 4 og Orange box. Skjermkortet er jo ikke all verdens, men jeg har lest at den kjører "Source spillene" ganske bra. Hvordan kjøer CoD 4? Det kan da ikke være værre enn mitt gamle X800 kort(dro CoD 4 bra med alt på low @ 1027*768)

 

En annen ting er batteriet. 9 cellern stikker jo ut en del, så jeg vet ikke hvordan den gjør seg i en skolesekk. Er det solide saker? Og hvordan er forskjellen mellom 6- og 9 cellers med "normal bruk"(skolearbeid)?

 

HVis du tar en titt innom youtube så ligger det flere videoer av folk som spiller assassins creed, cod 4 og crysis på 1330. Jeg har ikke sett alle selv, men på den ene jeg så av crysis, så dro den 30 fps med alt på low og medium.

 

Tenker jeg skal bruke denne selv på skolen, og jeg vet at det er flere stikkontakter i klasseromene. Derfor var det ikke noe problem for meg å velge 6-cellers batteriet, i tillegg så ser det mye finere ut med 6-celler.

 

Ja, jeg så det i går. Spesielt det med å kjøre Crysis på low/med, uten noen config modifikasjoner, lovet jo godt. Denne brikken kan jo også bruke minne fra hovedminnet også, i tillegg til de 128MB som er sveiset fast på den(om jeg ikke tar feil) Noen anbefalt mengde hovedminne å sette av, eller har det ikke noe å si på ytelsen.

 

EDIT: Noen andre maskiner i rundt samme størrelse som er verdt å ta en titt på? Dell'en ser jo ut som å ha "overlegne specs" på skjermkortsiden, i forhold til sine konkurrenter.

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar
EDIT: Noen andre maskiner i rundt samme størrelse som er verdt å ta en titt på? Dell'en ser jo ut som å ha "overlegne specs" på skjermkortsiden, i forhold til sine konkurrenter.

 

Halla!

Her er my two cents.

 

Jeg må kjøpe meg en laptop i løpet av august, og har sett lenge på xps m1330. I kombinasjonenen design/specs føler jeg at maskinen går det meste annet en høy gang.

 

Hvis du orker å taue rundt på en litt større (les 2,8 kilo) og mye styggere maskin kan denne være verdt å se på:

 

http://dinside.no/php/art.php?id=779721

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10552325;fl:0

 

.. Multicom har laget en stygg og svart maskin med aller siste Intel-teknologi, en god del bedre skjermkort, bedre skjermoppløsning og freshere minnehastighet. Helt klart mer Bang for your buck. Men dårligere byggkvalitet og styggere ytre.

 

EDIT: prismessig tror jeg de kommer ut rimelig likt.

 

Det er disse det står mellom for min del. Tar gjerne i mot tanker om sammenligningen :)

 

(og er det noen som vet når det dukker opp flere av disse dell e-value kodene?)

Endret av jonathanHart
Lenke til kommentar
EDIT: Noen andre maskiner i rundt samme størrelse som er verdt å ta en titt på? Dell'en ser jo ut som å ha "overlegne specs" på skjermkortsiden, i forhold til sine konkurrenter.

 

Halla!

Her er my two cents.

 

Jeg må kjøpe meg en laptop i løpet av august, og har sett lenge på xps m1330. I kombinasjonenen design/specs føler jeg at maskinen går det meste annet en høy gang.

 

Hvis du orker å taue rundt på en litt større (les 2,8 kilo) og mye styggere maskin kan denne være verdt å se på:

 

http://dinside.no/php/art.php?id=779721

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10552325;fl:0

 

.. Multicom har laget en stygg og svart maskin med aller siste Intel-teknologi, en god del bedre skjermkort, bedre skjermoppløsning og freshere minnehastighet. Helt klart mer Bang for your buck. Men dårligere byggkvalitet og styggere ytre.

 

EDIT: prismessig tror jeg de kommer ut rimelig likt.

 

Det er disse det står mellom for min del. Tar gjerne i mot tanker om sammenligningen :)

 

(og er det noen som vet når det dukker opp flere av disse dell e-value kodene?)

Det er jo klart at 15,4" gir meg for penga, siden det er mye mer utbredt.

 

Jeg har drassa rundt på en 15,4" i et par år nå, og til skolebruk syns ihvertfall jeg det blir i største laget. Jeg bestilte M1330 i går, og gleder meg til å få en lettere maskin, som tar mye mindre plass i sekken. :)

Lenke til kommentar
EDIT: Noen andre maskiner i rundt samme størrelse som er verdt å ta en titt på? Dell'en ser jo ut som å ha "overlegne specs" på skjermkortsiden, i forhold til sine konkurrenter.

 

Halla!

Her er my two cents.

 

Jeg må kjøpe meg en laptop i løpet av august, og har sett lenge på xps m1330. I kombinasjonenen design/specs føler jeg at maskinen går det meste annet en høy gang.

 

Hvis du orker å taue rundt på en litt større (les 2,8 kilo) og mye styggere maskin kan denne være verdt å se på:

 

http://dinside.no/php/art.php?id=779721

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10552325;fl:0

 

.. Multicom har laget en stygg og svart maskin med aller siste Intel-teknologi, en god del bedre skjermkort, bedre skjermoppløsning og freshere minnehastighet. Helt klart mer Bang for your buck. Men dårligere byggkvalitet og styggere ytre.

 

EDIT: prismessig tror jeg de kommer ut rimelig likt.

 

Det er disse det står mellom for min del. Tar gjerne i mot tanker om sammenligningen :)

 

(og er det noen som vet når det dukker opp flere av disse dell e-value kodene?)

 

Den er for stor og stygg:P

 

Så nettopp denne på Hardware forsiden. Kanskje et alternativ til M1330?

Lenke til kommentar
Den er for stor og stygg:P

 

Så nettopp denne på Hardware forsiden. Kanskje et alternativ til M1330?

Den lurte jeg på også. Jeg er interessert i å vite hvilken C2D denne Puma-prosessoren kan sammenlignes med, hvordan batteritida er (den veier kun 1,9 kg med 8-cellers batteri!) og hvor betydelig studentrabatten til PS.no er. (Og selvfølgelig alt annet om maskinen.) Noen?

 

Edit: 1,9 kg er med 4-cellers batteri.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Jeg vet at skjermkortet i alle fall er bedre(ikke snakk om noen gigantforskjeller, vel og merke) Puma er jo også en relativt ny platform, og Dell'en er jo fortsatt på den forrige Centrino platformen, så jeg antar at MSI en har bedre batterilevetid.

 

EDIT: Sjekket begge CPU'ene, og det er ikke så stor forskjell i TDP. 32(AMD) vs 35(Intel)

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar
Det lurer jeg også på. Er vel sånn at Dell henter hvis man har standard service/garanti ordning. Men hvordan får du dem til å hente den?

 

EDIT: Må få levert den på reperasjon snart. er ikke mulig å bruke den nesten nå, har stått på i 4 timer nå med MSN, itunes og opera oppe og peak på CPU er 96 grader. Er Sånn at jeg får vondt vis jeg har den på lårene

 

Er det noen som har gjort seg noen erfaringer med reperasjon enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...