>Jonas< Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Hei folks! Nå er det snart studiestart, og jeg har tenkt til å gå i anskaffelse av en ny laptop til skolebruk. Den kommer i hovedsak til å bli brukt til skriving, surfing, programmering og systemutvikling, og lite spilling. Kan dere anbefale M1330 til dette? Er byggekvaliteten god nok til at den tåler å bli fraktet rundt og bli tatt inn og ut av sekken flere ganger daglig, uten at det oppstår slark eller at kabinettet lett sprekker? Er det nødvendig å kjøpe en annen veske enn den som følger med, eller er gir den god nok beskyttelse? Noen som veit om Dell gir studentrabatt? Endret 7. august 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Ric0chet Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Så Dell Webcam Manager/Center finnes ikke til XP? Hvilke specs har maskinen din og hvor mye ble det for den ca.? Jeg kjøpte min fra England helt ny (har vel europeisk garanti som gjelder her). Nesten topp specs og kostet 600£. (Sparte over 4k kr.) Du har rett, fant det også til XP på Dell sin side men det var ikke mye å skryte av. Tror jeg kommer til å bruke et annet program tror jeg. Jeg gav faktisk i underkant av 4 lapper inkl frakt for en med 2Ghz CPU, 2GB Ram GF kort og 120GB HD. Ikke LED skjerm. Den var riktignok demobrukt. Men derimot forsikra jeg meg om at den var fri for alle de kjente deffektene. Skal bestille T9300 om ikke lenge så jeg var ute etter en lettere specca maskin. Fremdeles på utkikk etter Sounblaster pakka.. Anyone? Endret 8. august 2008 av Ric0chet Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Kommer denne maskinen med to type brikkesett, i og med at man ikke kan velge T9500 og T9300 blant prosessorene annet enn på den dyreste utgaven på Dell sine sider? Og veit noen forskjellene på de tre dockingstasjonene som er tilbehør? Endret 8. august 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg sliter med det samme, finner ikke noe SATA-drivere til XP... Er det denne du leter etter?: http://support.dell.com/support/downloads/...p;fileid=205611 Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Til de som bare MÅ ha de siste driverne Oppdaterte TouchChip (Biometric) drivere (v.1.9.2.125 - WinALL) kan hentes her: http://www.upek.com/support/downloads/drivers/windows.asp Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hei folks! Nå er det snart studiestart, og jeg har tenkt til å gå i anskaffelse av en ny laptop til skolebruk. Den kommer i hovedsak til å bli brukt til skriving, surfing, programmering og systemutvikling, og lite spilling. Kan dere anbefale M1330 til dette? Er byggekvaliteten god nok til at den tåler å bli fraktet rundt og bli tatt inn og ut av sekken flere ganger daglig, uten at det oppstår slark eller at kabinettet lett sprekker? Er det nødvendig å kjøpe en annen veske enn den som følger med, eller er gir den god nok beskyttelse? Noen som veit om Dell gir studentrabatt? Noen? Hva er ulemper og fordeler med å kjøre XP kontra Vista på maskinen? Noen ny teknologi som ikke vil fungere med XP? Men bedre batteritid og raskere pc med XP? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Bedre batteritid i XP, og alt funker utmerket. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Dette syns jeg er rart, jeg vet at grafikkbrikkene på pcen blir vedlig varm, men min maskin blir ikke varm under grafikkbrikken, men rett under touch-paden og luka til WLAN kortet. Rart...... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Bedre batteritid i XP, og alt funker utmerket. Hvor mye bedre? Alt fungerer utmerket som i det er bedre å kjøre XP på maskinen hvis man ikke er ute etter det fancy utseende i Vista? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Får 3t 45min ca med XP, da har jeg 6 cellers batteri. Ytelsen ble også mye bedre med XP. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Får 3t 45min ca med XP, da har jeg 6 cellers batteri. Ytelsen ble også mye bedre med XP. Får man ikke det også med Vista? Er det da med maks strømsparing på? Hvor lang leveringstid er det på Dell-maskinene? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nå husker ikke jeg hvor lenge jeg fikk med Vista, men det er det sikkert noen andre som kan svar på. Fikk min etter 6dager. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nå husker ikke jeg hvor lenge jeg fikk med Vista, men det er det sikkert noen andre som kan svar på. Fikk min etter 6dager. Da får jeg vel den til studiestart om jeg bestiller i morra. Har Dell fått kvittet seg med barnesykdommene som de første maskinene slet med? Eller er pipe- og varmeprobleme der fortsatt? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 De er nok borte nå ja, vil jeg tro. En ting er sikkert, du kommer til å bli fornøyd med PCen Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har et spm. JEg kjøpte med etårs på stedet garranti. Hva skjer hvis grafikkbrikken blir grilla ETTER det? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Vanlig norsk garanti gjelder vil jeg tro. Altså 2 eller 3år.(tror jeg) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Vanlig norsk garanti gjelder vil jeg tro. Altså 2 eller 3år.(tror jeg) Reklamasjonsretten på 5 år som gjelder da vel? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) å huff.... En annen ting, lisensnøkkelen på systemet som fulgte med PC er ikke den samme som på lappen under pcen, hvorfor det? -Èdit- Er det mulig å utvide garantien? Endret 10. august 2008 av Atzz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 å huff.... En annen ting, lisensnøkkelen på systemet som fulgte med PC er ikke den samme som på lappen under pcen, hvorfor det? Det er fordi det under bare er COA = http://www.microsoft.com/resources/howtote...ent.aspx?pg=coa Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 å huff.... En annen ting, lisensnøkkelen på systemet som fulgte med PC er ikke den samme som på lappen under pcen, hvorfor det? Det er fordi det under bare er COA = http://www.microsoft.com/resources/howtote...ent.aspx?pg=coa :\ gav meg ikke noe svar på hvorfor de var forskjellige.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå