Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

A05, A12 BIOS, 8400M med 167.45 fra laptopvideo2go.

 

Temp: HDD 35-38, CPU 50-55 og GPU 61-63 på idle og 88-93 på load.

 

Dette er ca. etter ca. 28 timers bruk. En god del spill. :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: 2Ghz

Minne: 3Gb

GPU: 8400M GS 256Mb, nVidia Forceware 175.95 fra laptopvideo2go.com

HDD: 160Gb 7200RPM

BIOS: A12

HK: A06

 

Temperaturer:

 

CPU: 40*C

GPU: 63*C

HDD: 34*C

 

Alt dette er målt en halv time etter at jeg hadde spilt i 2-3 timer.

 

Etter at jeg dro ut laderen, sank GPU med 1-2 grader og CPU med 3-4 grader.

Endret av Barbie og Ken
Lenke til kommentar

CPU: T9300 (2.5GHz)

Minne: 4GB

GPU: 8400M GS 256Mb

HDD: 320Gb 5400RPM

BIOS: A12

HK: A05

 

Temperaturer:

 

CPU: 35/37C

GPU: 44C

HDD: 38C

Minne: 43C

Chipset: 54C

 

Maskinen har stått på i timesvis, ingen spilling.

 

Til dere som ikke får til i8kfangui så må dere inn i Options->Status Reading og aktivere de temperaturer dere ønsker å lese av.

Kjører du vista må programmet startes med administrator rettigheter (høyreklikk og velg Kjør som.....)

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Kan se ut som om EVEREST forveksler chipset temperatur med GPU temperatur. Eller så er det omvendt(at I8kfangui forveksler). Håper det er det første, for da er GPU tempen ikke så værst med sine 46 grader. Liker ikke grafikkort som idler på drøye 50 grader, kan ikke være bra med tanke på levetid.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Noen som har mobilt bredbånd tillegget til sin 1330? Hvordan er kvaliteten på denne mtp dekning, hvis man sammenligner med vanlige mobiltelefoner osv? Regner med den støtter både GPRS/EDGE og 3G?

 

Blir litt skeptisk og når jeg leser den lille skriften, står noe om at man skal bli kontaktet av NetCom hvis man bestiller denne komponenten osv. Vil jeg forplikte meg til noe binding hos NetCom, tegning av nytt mobilabb. osv?

Lenke til kommentar

i8kfangui visar fel på 12 C enligt notebook forum. Lägg på 10-12 C på det ni läser av.

61-63 C idle är nog det normala med A 12 BIOS och sista drivaren. För er som inte upptäckt notebook forum ännu kommer länk nedan, tyvärr inte speciell rolig läsning förr oss Dell XPS M 1330 ägare.

 

Dessutom läste min av 10 C fel med gamla Nvidia drivaren, så för att få rätt temp rekomederas senaste drivare, A 12 BIOS och typ HW Monitor som finns att ladda ned gratis.

 

Från notebook forum ( All the M1330 8400 GS GPU's idle at 60-65 when on official drivers and using HWMonitor (i8k is out by 12 degrees and unofficial drivers have been proving to give wildly inaccurate temperature readings).

 

http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1049

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar

Først spørsmål kan jeg ikke svare på ettersom jeg aldri testet Dell-programmet (slettet partisjonen da jeg formaterte maskinen). Men det er i hvertfall fint mulig å kjøre opp Windows Media Center med mediaknappen. Ligger en guide på nettet:

 

How to re-map the MediaDirect key

 

As dpilot pointed out, re-mapping it to boot something when Windows isn't on takes quite a bit of research. i don't know how, but apparently it can be done.

 

What I do know is how to re-map it within Windows. I use a program called AutoHotkey. This basically allows you to write scripts for keyboard shortcuts and hotkeys. You do always have to have it running in the background but it's not very resource intensive.

 

The first thing you need to do is either re-name or delete MDirect.exe in

C:\Program Files\DELL\MediaDirect. I re-named mine MDirectBACKUP.exe, just in case...

 

Once you've downloaded AutoHotkey, install it. It will automatically create a sample script in your Documents folder (or My Documents for XP users) called "AutoHotkey.ahk". Right-click on this, and select Edit Script. This will open the script in Notepad.

 

You need to start with a special code for the MediaDirect button which is ~*sc112

 

If you add two colons :: after this, it will create a repeated task that will run whatever function you assign whenever you press the button. If you only have one colon : it will only run the next time you press the button, then terminate the script.

 

Finally, type run and then whatever program you want.

So, my script looks like this:

 

~*sc112::

run iTunes

 

Save your script and exit Notepad.

 

Finally, you need to drop a shortcut to your script into your Startup folder. And that's it!

 

Edit: Glemte link: http://forum.notebookreview.com/showthread...0786&page=2

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Først spørsmål kan jeg ikke svare på ettersom jeg aldri testet Dell-programmet (slettet partisjonen da jeg formaterte maskinen). Men det er i hvertfall fint mulig å kjøre opp Windows Media Center med mediaknappen. Ligger en guide på nettet:

 

How to re-map the MediaDirect key

 

As dpilot pointed out, re-mapping it to boot something when Windows isn't on takes quite a bit of research. i don't know how, but apparently it can be done.

 

What I do know is how to re-map it within Windows. I use a program called AutoHotkey. This basically allows you to write scripts for keyboard shortcuts and hotkeys. You do always have to have it running in the background but it's not very resource intensive.

 

The first thing you need to do is either re-name or delete MDirect.exe in

C:\Program Files\DELL\MediaDirect. I re-named mine MDirectBACKUP.exe, just in case...

 

Once you've downloaded AutoHotkey, install it. It will automatically create a sample script in your Documents folder (or My Documents for XP users) called "AutoHotkey.ahk". Right-click on this, and select Edit Script. This will open the script in Notepad.

 

You need to start with a special code for the MediaDirect button which is ~*sc112

 

If you add two colons :: after this, it will create a repeated task that will run whatever function you assign whenever you press the button. If you only have one colon : it will only run the next time you press the button, then terminate the script.

 

Finally, type run and then whatever program you want.

So, my script looks like this:

 

~*sc112::

run iTunes

 

Save your script and exit Notepad.

 

Finally, you need to drop a shortcut to your script into your Startup folder. And that's it!

 

Edit: Glemte link: <a href="http://forum.notebookreview.com/showthread...0786&page=2" target="_blank">http://forum.notebookreview.com/showthread...0786&page=2</a>

 

Takk, konge!!

--

Endret av ekravik1
Lenke til kommentar

Fikk maskinen min i dag og har erstattet Vista HP x32 med Vista Ultimate x64. Har fått installert alle drivere og slikt, men får ikke fingeravtrykksleseren til å fungere skikkelig, noen som har softwaren til den som funker på x64?

 

Selve enheten er installert og fungerer. Mangler bare software virker det som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...