Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Det *som* lever sitt eget liv i Vista er Indexering.

noen som har fremgangsmåte for å få skrudd av all indeksering? Det plager meg vilt at maskinen til min romkamerat lager knitrelyder fra harddisken døgnet rundt, enten maskinen er i bruk eller ikke (men bestandig påslått). Indekserings-alternativet i kontrollpanel har tydeligvis ikke noe med den typen indeksering å gjøre...

indexeringen i windows vista "roer" seg ned etter noen måneders bruk. Andre alternativer du kan prøve er å stille indekseringsalternativet til "balansert" i stedet for "høy ytelse" under avanserte strømalternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
indexeringen i windows vista "roer" seg ned etter noen måneders bruk. Andre alternativer du kan prøve er å stille indekseringsalternativet til "balansert" i stedet for "høy ytelse" under avanserte strømalternativer.

ingen måte å kvæle det en gang for alle altså? Maskinen er nå ett halvt år gammel og kverner fortsatt døgnet rundt...

Lenke til kommentar
Jeg håper du la inn A11 og ikke A10?

A11 er en viktig update og løser endel thermiske problemer som har oppstått med tidligere bioser.

edit: Link til Notebookreview vedr A11

Hei. Oppgraderte BIOS fra A11 til A12 i dag. Etter oppdatering og noen minutters bruk så merket jeg at pcen ble varmere enn tidligere og vifta gikk som bare det. Har aldri brukt pcen til hverken spill eller film, bare til MSN og Internett. Aldri noe annet. Rart at den skal bli så varm? Harddisken min går hele tiden, skjønner ikke hvorfor. Noen som vet hvorfor den gjør det? Trenger litt tips her, pcen er ikke som den var. FIkk den for 2 mnd siden.

Lenke til kommentar
Mulig den står på "Maximum Parfmomce" på strøm innstilinger. Da går prossesoren på 2,2GHZ (eller hvilke cpu du har) hele tia. Skru den på strømsparing, slik at den klokker seg opp etter behov.

gjelder det når den går på strøm også? bruker batteriet meget sjeldent.

Lenke til kommentar

Er det noen som er med på å liste opp temperaturene samt maskinkonfigurasjon? Jeg har rev. A04 av hovedkort med bios A12. CPU 2,2GHz 44 grader, GPU 52 grader, RAM 3 Giga, harddisk 250 Giga 40 grader. Temperaturene er ved idle, lett surfing. OS er XP og skjermdriveren er 169.09. Har prøvd andre drivere, men da blir temperaturen mye høyere. Håper noen tar seg tid til å gjøre dette.

Edit; temperaturene er målt med programmet EVEREST .

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Jeg får ikke den til å vise temperaturene til harddisk og GPU. Men dette er kanskje bare relatert til at jeg har XP? Nok om det, samma hva en bruker, bare man får lest av temperaturene :yes: .

Så til saken;

Er det noen som er med på å liste opp temperaturene samt maskinkonfigurasjon? Jeg har rev. A04 av hovedkort(det står på et klistremerke under maskinen. Hvitt med to strekkoder et langt og et lite og kort) med bios A12. CPU 2,2GHz 44 grader, GPU 52 grader, RAM 3 Giga, harddisk 250 Giga 40 grader. Temperaturene er ved idle, lett surfing. OS er XP og skjermdriveren er 169.09. Har prøvd andre drivere, men da blir temperaturen mye høyere. Håper noen tar seg tid til å gjøre dette.

Edit; temperaturene er målt med programmet EVEREST .

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Bios A12, hovedkort antar jeg er A04, men det er gjetning fra min side, forrige var A01 og det peip og gav ulyder fra seg, det nye er musestille, nvidia, kjøleløsning A02, 4GB ram, 320GB hdd, win vista og 175.97 fra dell.com - cpu 43 (79), gpu 43 (71), minne 43(51), NB 53(82), HDD 36 (44) (høyeste temeperatur ved load i parentes) - temperaturer avlest ved i8kfanGUI

Lenke til kommentar

hmm, verken PCwizard 2008 eller HWmonitor viser tempen til GPU... WTF....?!?

men jeg har noen som heter "TMH_" (viser en tempratur), denne er plassert i en undergrupper som heter "ACPI". Hva er dette?

huh :grumpy: Everest viser heller ikke GPU-temp

Disse tempraturene er målt etter en times idleling:

CPU: 48

ACPI Thermal Zone: 48

HDD: 35

GPU: ikke målt :S

Specs:

HK A04

kjøling A01

T7500 (2,2 GHz)

2 gig RAM

8400GS

og ellers alt det som er på maskina :D

Endret av Atzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...