Magic Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det *som* lever sitt eget liv i Vista er Indexering. noen som har fremgangsmåte for å få skrudd av all indeksering? Det plager meg vilt at maskinen til min romkamerat lager knitrelyder fra harddisken døgnet rundt, enten maskinen er i bruk eller ikke (men bestandig påslått). Indekserings-alternativet i kontrollpanel har tydeligvis ikke noe med den typen indeksering å gjøre... indexeringen i windows vista "roer" seg ned etter noen måneders bruk. Andre alternativer du kan prøve er å stille indekseringsalternativet til "balansert" i stedet for "høy ytelse" under avanserte strømalternativer. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Etter måneder? har jo nesten formatert og begynt på nytt igjen innen den har indeksert ferdig Innstaler XP Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 uff... nei, får se om jeg trenger XP når jeg begynner på vidregående, hvis ikke, så lar jeg Vista være Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 indexeringen i windows vista "roer" seg ned etter noen måneders bruk. Andre alternativer du kan prøve er å stille indekseringsalternativet til "balansert" i stedet for "høy ytelse" under avanserte strømalternativer. ingen måte å kvæle det en gang for alle altså? Maskinen er nå ett halvt år gammel og kverner fortsatt døgnet rundt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Å slå det av mener du? Høyreklikk på partisjonen du vil ha det fjernet i fra og fjern haken. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 aha, en plass jeg i hvertfall aldri hadde tenkt på å lete Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Da var pc'n kommet fra rep og nå starter den i alle fall. Høytalerene er det deromit lite liv i.. Jeg har lyd fra minijack-utgangene i front, men høytalerene er stille. Finnes det en eller annen mute-funksjon i Vista jeg ikke finner? Lenke til kommentar
OOllii Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg håper du la inn A11 og ikke A10? A11 er en viktig update og løser endel thermiske problemer som har oppstått med tidligere bioser. edit: Link til Notebookreview vedr A11 Hei. Oppgraderte BIOS fra A11 til A12 i dag. Etter oppdatering og noen minutters bruk så merket jeg at pcen ble varmere enn tidligere og vifta gikk som bare det. Har aldri brukt pcen til hverken spill eller film, bare til MSN og Internett. Aldri noe annet. Rart at den skal bli så varm? Harddisken min går hele tiden, skjønner ikke hvorfor. Noen som vet hvorfor den gjør det? Trenger litt tips her, pcen er ikke som den var. FIkk den for 2 mnd siden. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Mulig den står på "Maximum Parfmomce" på strøm innstilinger. Da går prossesoren på 2,2GHZ (eller hvilke cpu du har) hele tia. Skru den på strømsparing, slik at den klokker seg opp etter behov. Lenke til kommentar
OOllii Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Mulig den står på "Maximum Parfmomce" på strøm innstilinger. Da går prossesoren på 2,2GHZ (eller hvilke cpu du har) hele tia. Skru den på strømsparing, slik at den klokker seg opp etter behov. gjelder det når den går på strøm også? bruker batteriet meget sjeldent. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Noken som har eit program som lar meg bruke kamera til å knipse eit bilde? Har formatert heile driten, men det funker i MSN så er bare eit lite program som må til... Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 min datamaskin, høyreklikk på kameraet Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det vises ikkje der trur eg... Har Vista 64bit Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Er det noen som er med på å liste opp temperaturene samt maskinkonfigurasjon? Jeg har rev. A04 av hovedkort med bios A12. CPU 2,2GHz 44 grader, GPU 52 grader, RAM 3 Giga, harddisk 250 Giga 40 grader. Temperaturene er ved idle, lett surfing. OS er XP og skjermdriveren er 169.09. Har prøvd andre drivere, men da blir temperaturen mye høyere. Håper noen tar seg tid til å gjøre dette. Edit; temperaturene er målt med programmet EVEREST . Endret 19. juli 2008 av troutmaster Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 joda, men hvordan finner man ut hvilket HK man har? Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det står på et klistremerke under maskinen. Hvitt med to strekkoder et langt og et lite og kort. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hva med å bruke i8kfangui? Link Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jeg får ikke den til å vise temperaturene til harddisk og GPU. Men dette er kanskje bare relatert til at jeg har XP? Nok om det, samma hva en bruker, bare man får lest av temperaturene . Så til saken; Er det noen som er med på å liste opp temperaturene samt maskinkonfigurasjon? Jeg har rev. A04 av hovedkort(det står på et klistremerke under maskinen. Hvitt med to strekkoder et langt og et lite og kort) med bios A12. CPU 2,2GHz 44 grader, GPU 52 grader, RAM 3 Giga, harddisk 250 Giga 40 grader. Temperaturene er ved idle, lett surfing. OS er XP og skjermdriveren er 169.09. Har prøvd andre drivere, men da blir temperaturen mye høyere. Håper noen tar seg tid til å gjøre dette. Edit; temperaturene er målt med programmet EVEREST . Endret 19. juli 2008 av troutmaster Lenke til kommentar
Magic Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Bios A12, hovedkort antar jeg er A04, men det er gjetning fra min side, forrige var A01 og det peip og gav ulyder fra seg, det nye er musestille, nvidia, kjøleløsning A02, 4GB ram, 320GB hdd, win vista og 175.97 fra dell.com - cpu 43 (79), gpu 43 (71), minne 43(51), NB 53(82), HDD 36 (44) (høyeste temeperatur ved load i parentes) - temperaturer avlest ved i8kfanGUI Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) hmm, verken PCwizard 2008 eller HWmonitor viser tempen til GPU... WTF....?!? men jeg har noen som heter "TMH_" (viser en tempratur), denne er plassert i en undergrupper som heter "ACPI". Hva er dette? huh Everest viser heller ikke GPU-temp Disse tempraturene er målt etter en times idleling: CPU: 48 ACPI Thermal Zone: 48 HDD: 35 GPU: ikke målt :S Specs: HK A04 kjøling A01 T7500 (2,2 GHz) 2 gig RAM 8400GS og ellers alt det som er på maskina Endret 19. juli 2008 av Atzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå