Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2

Anbefalte innlegg

Prismessig ser ACER AS5920G så utrolig mye bedre ut til bl.a gaming, hva er grunnen til at alle velger å svi av 3-4 tusen ekstra på en XPS ?

Kvalitet på Acer maskinene er veldig dårlig etter min erfaring. Hjelpemiddelsentralen kjøpte Acer noen år siden for sine brukere og byttet til HP etter hvert pga. den store antall feil med Acer bærbar-ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har problemer med mikrofon lyden på laptopen, mikrofonen ser ut til å være konstant satt til minste nivå. Har prøvd å innstaller driverne og programvaren på nytt, men det ser ikke ut til å fungere. Er det noen som har opplevd det samme eller har en løsning på problemet?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Noen muligheter for å få bildet fra denne pc-en på en litt eldre tv??

den har scart og s-video... men ikke hdmi-inngang. Litt fortvila her.

Tok det nesten for gitt at jeg kunne få pc-bildet på tv-en. Sistnevnte er kun et par år gammel.... :cry:

Mener at vga-utgangen kan brukes. Vga-scart kabel.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått min maskin :)

Har veldig lyst til å installere XP på maskinen, men eneste jeg har er en gjenopprettings cd fra min gamle Asus bærebar pc. Kan jeg kjøre denne? Eller går det veldig galt med feil drivere osv..?

Lenke til kommentar
Fikk endelig maskinen i dag og er veldig fornøyd så langt. men det ligger jo masser bloatware som man kanskje ikke trenger skal man likegodt bare installere på nytt eller bare avinstallere? hva er enklest?

Takker for svar:)

Normalt er det ikke så mye bloatware.

Avinstallerer du Google dekstop + ev MS Works og medfølgende AntiVirus så har du et OK utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min x1330 uten mobilt bredbånd (eller hva det nå heter), men nå begynner jeg å lure på om jeg vil ha det.

Ser jo at det er en slot til simkort bak batteriet, men den er vel ikke koblet til noe.

Kan man installere dette selv? Hvor mye koster denne hardwaren?

Lenke til kommentar
Vet dere om det kommer en Dell som x1330 med den nye Centrino 2 plattformen? Tenker å vente lit med kjøpet hvis en slik maskin kommer snart.

den kommer nok.... men snart er relativt....

Jeg bestilte min x1330 uten mobilt bredbånd (eller hva det nå heter), men nå begynner jeg å lure på om jeg vil ha det.

Ser jo at det er en slot til simkort bak batteriet, men den er vel ikke koblet til noe.

Kan man installere dette selv? Hvor mye koster denne hardwaren?

ja, du kan kjøpe dette selv. sist jeg sjekket, (flere måneder siden) kostet et slikt kort omlag 3000 NOK.

Lenke til kommentar

Noken som har erfaring med å installere 64bit Vista på denne pc'n? Ser det er 32bit som følger med, og 3.5 gig ram tilgjenglig.

Å bli værenede på Home premium er uakuelt da den skal meldes inn i eit domene.

en_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29595 Denne her burde vel funke fint?

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Cornel,

Hvis du skal inn med x64 kan du forsåvidt tømme disken.

Recovery partisjonen er integrert med Vista og startes ved å velge gjennoppretting (trykk F8) ved oppstart så den har definitivt sin misjon men x64 er verdt jobben.

Du får rapportere hvordan det gikk og hva som eventuelt ikke virker.

Jeg kjører min XPS med x32 da den er grei nok men har vurdert å legge inn x64. Jeg la inn x64 på en annen Dell laptop for en stund siden og det var helt smertefritt.

Lenke til kommentar

Heiv ut alt, partisjonerte 50gig til Vista 64 og 20 til ein (dualboot (linux? XP? whatever!))

Expanding files nå, 30%...

Dette er jo bra, ikkje hatt laptopen i 30 min ein gang før reinstallasjonen er i gang.... eineste fornufige eg gjorde i x32bit'n var å flashe biosen til A12.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...