Thorz Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Prismessig ser ACER AS5920G så utrolig mye bedre ut til bl.a gaming, hva er grunnen til at alle velger å svi av 3-4 tusen ekstra på en XPS ? Kvalitet på Acer maskinene er veldig dårlig etter min erfaring. Hjelpemiddelsentralen kjøpte Acer noen år siden for sine brukere og byttet til HP etter hvert pga. den store antall feil med Acer bærbar-ene. Lenke til kommentar
mfloe Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Har problemer med mikrofon lyden på laptopen, mikrofonen ser ut til å være konstant satt til minste nivå. Har prøvd å innstaller driverne og programvaren på nytt, men det ser ikke ut til å fungere. Er det noen som har opplevd det samme eller har en løsning på problemet? Takker for svar. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Noen muligheter for å få bildet fra denne pc-en på en litt eldre tv?? den har scart og s-video... men ikke hdmi-inngang. Litt fortvila her. Tok det nesten for gitt at jeg kunne få pc-bildet på tv-en. Sistnevnte er kun et par år gammel.... Mener at vga-utgangen kan brukes. Vga-scart kabel. Lenke til kommentar
ikkejug Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Da har jeg endelig fått min maskin Har veldig lyst til å installere XP på maskinen, men eneste jeg har er en gjenopprettings cd fra min gamle Asus bærebar pc. Kan jeg kjøre denne? Eller går det veldig galt med feil drivere osv..? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 du må bruke en vanlig xp cd, ikke noe recovery cd. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Fikk endelig maskinen i dag og er veldig fornøyd så langt. men det ligger jo masser bloatware som man kanskje ikke trenger skal man likegodt bare installere på nytt eller bare avinstallere? hva er enklest? Takker for svar:) Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Fikk endelig maskinen i dag og er veldig fornøyd så langt. men det ligger jo masser bloatware som man kanskje ikke trenger skal man likegodt bare installere på nytt eller bare avinstallere? hva er enklest? Takker for svar:) Normalt er det ikke så mye bloatware. Avinstallerer du Google dekstop + ev MS Works og medfølgende AntiVirus så har du et OK utgangspunkt. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) ja, nå husker jeg, det ALLER FØRSTE jeg gjorde var å fjerne Google Desktop Er det noen av dere som vet om et bra defrag-tool? den som er i Vista suger jo som bare f... Endret 15. juli 2008 av Atzz Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Er det noen av dere som vet om et bra defrag-tool?den som er i Vista suger jo som bare f... PerfectDisk er av de bedre. Link Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) hmm :\ må jo betale fro det. Edit: har nå fiksa PerfectDisk (siker ikke hvordan ) ahh.... NÅ går det endelig ann å defragmentere HDDen på bærbarn Endret 16. juli 2008 av Atzz Lenke til kommentar
elvis! Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Mini-spørsmål: Sender HDMI-utgangen ut både lyd og bilde?? Lenke til kommentar
benlen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg bestilte min x1330 uten mobilt bredbånd (eller hva det nå heter), men nå begynner jeg å lure på om jeg vil ha det. Ser jo at det er en slot til simkort bak batteriet, men den er vel ikke koblet til noe. Kan man installere dette selv? Hvor mye koster denne hardwaren? Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Vet dere om det kommer en Dell som x1330 med den nye Centrino 2 plattformen? Tenker å vente lit med kjøpet hvis en slik maskin kommer snart. Endret 16. juli 2008 av Thorz Lenke til kommentar
Magic Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Vet dere om det kommer en Dell som x1330 med den nye Centrino 2 plattformen? Tenker å vente lit med kjøpet hvis en slik maskin kommer snart. den kommer nok.... men snart er relativt.... Jeg bestilte min x1330 uten mobilt bredbånd (eller hva det nå heter), men nå begynner jeg å lure på om jeg vil ha det.Ser jo at det er en slot til simkort bak batteriet, men den er vel ikke koblet til noe. Kan man installere dette selv? Hvor mye koster denne hardwaren? ja, du kan kjøpe dette selv. sist jeg sjekket, (flere måneder siden) kostet et slikt kort omlag 3000 NOK. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Noken som har erfaring med å installere 64bit Vista på denne pc'n? Ser det er 32bit som følger med, og 3.5 gig ram tilgjenglig. Å bli værenede på Home premium er uakuelt da den skal meldes inn i eit domene. en_windows_vista_with_service_pack_1_x64_dvd_x14-29595 Denne her burde vel funke fint? Endret 16. juli 2008 av Cornel Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Burde funke like bra som 32bit. Husk å last ned 64bit drivere fra dell sine sider, så funker det nok Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hmm... Denne Recovery partisjonen kan eg vel kaste ut? men kva med denne Media Direct partisjonen? Hive ut alt og starte med blanke ark skal tru... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Cornel, Hvis du skal inn med x64 kan du forsåvidt tømme disken. Recovery partisjonen er integrert med Vista og startes ved å velge gjennoppretting (trykk F8) ved oppstart så den har definitivt sin misjon men x64 er verdt jobben. Du får rapportere hvordan det gikk og hva som eventuelt ikke virker. Jeg kjører min XPS med x32 da den er grei nok men har vurdert å legge inn x64. Jeg la inn x64 på en annen Dell laptop for en stund siden og det var helt smertefritt. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Heiv ut alt, partisjonerte 50gig til Vista 64 og 20 til ein (dualboot (linux? XP? whatever!)) Expanding files nå, 30%... Dette er jo bra, ikkje hatt laptopen i 30 min ein gang før reinstallasjonen er i gang.... eineste fornufige eg gjorde i x32bit'n var å flashe biosen til A12. Endret 16. juli 2008 av Cornel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå