DStraX Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ny dell kupong!! Kode: 7719PJ9GVFW9D0 10% Dell Rabatt Kupong på alle DELL XPS og DELL INSPIRON over 8990 kr 19.06.08 til 25.06.08 ( Dell Juni 2008 Kupong ) Takker så mye for rabattkoden! Hadde lenge planlagt å bestille laptop før høstens studier, men først i går satte jeg meg ned for å kikke gjennom markedet. I dag dukket jeg heldigvis over M1330 og bestilte nettopp utgaven med toppspecs. Hadde griseflaks med rabattkoden. Den gjelder ut kvelden, så hadde jeg drøyd det til i morgen hadde det blitt en svært dyr laptop... I dag: - 10% avslag med rabattkode (ca. 960 kr) - 1800 kroner i avslag - Gratis bluetooth-hodetelefoner I morgen: - Ingenting Hvor er det forresten disse kodene annonseres? Sånn mtp. fremtidlige bestillinger hos dell. ikke noe problem Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har handlet meg inn en xps maskin nå. strålende saker. Tastaturet lager litt for mye lyd etter min mening. Likte bedre tastaturet på Dell D630 - men igjen den maskinen har tidenes værste skjerm, så skal ikke klage for mye Anbefaler alle som er på jakt etter en god og grei laptopp om å ta en god titt på xps. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har handlet meg inn en xps maskin nå. strålende saker. Tastaturet lager litt for mye lyd etter min mening. Likte bedre tastaturet på Dell D630 - men igjen den maskinen har tidenes værste skjerm, så skal ikke klage for mye Anbefaler alle som er på jakt etter en god og grei laptopp om å ta en god titt på xps. Kan du si litt mer om hvordan den er i forhold til D630? Har selv lyst på D630 men syns skjermen er for dårlig. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Tastene lager mindre lyd etter hvert, mine lagde også en del lyder når jeg fikk PCen. Men nå; er det akkurat passe med lyd Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Noen som nettopp har bestilt seg pc? Hva slags specs har dere valgt å hva må dere betale? Vurderer denne selv, overgang fra 15,4" til 13,3", er redd det skal bli så liten pc. Hva syntes dere andre som har hatt denne overgangen? Og er det kun skjermstørrelsen som er forskjellig fra xps m1530? Endret 28. juni 2008 av everlong Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg synes det var veldig deilig å få en mindre PC. Hadde en 15,4" på 1280x800 før. Tastaturet på M1330 er også såpass fornuftig, at overgangen ikke merkes så stor heller (er jo gjerne der den store forskjellen ligger). Største forskjellen mellom M1330 og M1530 er vel (utover størrelsen) at man kan få litt bedre skjermkort på M1530 (8600 (GS?) mot 8400GS) Lenke til kommentar
bing2 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Noen som har en anbefaling på en grei bærevæske til M1330? http://www.pixmania.com/no/no/552816/art/d...n-antrasit.html Har den selv og er kjempe fornøyd. Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Regner mer med at han tenker på veske (med bæredrit og andre rom) og ikke sleeve Sleeve følger jo med pcen Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Kjøpte den Dell bagen av Nylon jeg. Super PC bag! Eneste minuset med den er at den puta på skulderreima har begynt å rakne i sømmene.. Skal ringe til Dell å reklamere på det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ser på noen maskiner på ebay nå, men blir kanskje til at jeg kjøper fra Dell. Men har hørt at det kan ta lang tid. Noen som vet hvor lang leveringstid man kan forvente ca.? Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ser på noen maskiner på ebay nå, men blir kanskje til at jeg kjøper fra Dell. Men har hørt at det kan ta lang tid. Noen som vet hvor lang leveringstid man kan forvente ca.? Min tok i underkant av 3 uker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Min tok i underkant av 3 uker. Såpass ja. :---/ Lenge siden du bestilte? Får bare håpe jeg vinner en jeg har gitt bud på, så slipper jeg å vente så lenge. Endret 30. juni 2008 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Skal vi se, jeg la inn XP forrige uke og oppdaterte til SP3. Har så langt opplevd "IRQL_NOT_LESS_THAN_OR_EQUAL" bluescreen 2 ganger, og det har skjedd etter å ha startet fra ventemodus. Nå tidligere i dag skjedde det noe annet når den startet fra ventemodus. "windows must now restart because of rpc" så starter en nedtelling på 1 min. Husker det var ett virus for mange år siden som gjorde noe lignende, men NOD32 finner ingen ting. Er det XP som bugger på M1330 eller er det noe annet? Blir vel å hoppe tilbake til Vista SP1 om jeg ikke finner en løsning på det her. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Tenker på å kjøpte meg en sånn rakker nå. Bare lurer litt på noen ting... Hva er poenget med å gå for 7200rpm fremfor 5400? Hvorfor går det ikke an å velge 64bit vista? Må jeg ringe inn til de for å få det? Må jeg ha den 1-års servicen? Hvis jeg ringer inn å bestiller, kan jeg fremdeles bruke sånne rabattkuponger? Og til dere som har den med et 9cellers batteri: Hvordan er den å ha på fanget, på forelesninger el. når batteriet stikker ut under/bak? Går det greit, eller må du på en måte sitte å balansere pcen? En ting til, vet noe av dere sånn ca hvor ofte det kommer sånne kupongkoder? Hadde vært greit å få 15% avslag... Hvis jeg da må vente til høsten, så gidder jeg ikke, men om jeg bare må vente noen dager går det greit! Takker på forhånd for svar:D Lenke til kommentar
DStraX Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 kan 1330en stå på i lengere tid uten problemer? (24/7)? Lenke til kommentar
DStraX Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Tenker på å kjøpte meg en sånn rakker nå. Bare lurer litt på noen ting... Hva er poenget med å gå for 7200rpm fremfor 5400? Hvorfor går det ikke an å velge 64bit vista? Må jeg ringe inn til de for å få det? Må jeg ha den 1-års servicen? Hvis jeg ringer inn å bestiller, kan jeg fremdeles bruke sånne rabattkuponger? Og til dere som har den med et 9cellers batteri: Hvordan er den å ha på fanget, på forelesninger el. når batteriet stikker ut under/bak? Går det greit, eller må du på en måte sitte å balansere pcen? En ting til, vet noe av dere sånn ca hvor ofte det kommer sånne kupongkoder? Hadde vært greit å få 15% avslag... Hvis jeg da må vente til høsten, så gidder jeg ikke, men om jeg bare må vente noen dager går det greit! Takker på forhånd for svar:D 7200 leser raskere en 5400. er rpm eller noe. tror tror ikke du kommer til å ha noen nytte av det. du kan velge en del ting ekstra om du ringer, vet ikke om du kan velge OS, men hadde personelig valgt xp da. når det gjeller kuponger tror jeg det er ganske tilfeldig. men du kan jo se om du finner noe mønster i det HER neon som vet om man kan bruke kuponger om man bestiller gjennom bedrift? og om det funker å bruke det over telefon som Gnimmels her spør om? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 kan 1330en stå på i lengere tid uten problemer? (24/7)? Ja --------OT-------- Hadde selv en tekniker fra infocare AS hos meg i dag. Skjermen blekka ut i forrige uke (nvidia skjermkortet som hadde tatt kvelden). Så nå har tekniker vært og bytta skjermkort, hovedkort og toppdeksel (XPS-bokstavene var falt ut). Med nytt hovedkort er jeg også endelig kvitt CPU-whine (vel, kan vel ikke kalles CPU-whine når lyden kommer fra harddiskkontrolleren på hovedkortet), og maskinen er skrudd ihop tilfredsstillende, med andre ord som når jeg fikk den. Vises ikke at en mann med bart har vært å fikla med fingrene sine inne i gullungen min. ------------------ Lenke til kommentar
DStraX Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 kan 1330en stå på i lengere tid uten problemer? (24/7)? Ja --------OT-------- Hadde selv en tekniker fra infocare AS hos meg i dag. Skjermen blekka ut i forrige uke (nvidia skjermkortet som hadde tatt kvelden). Så nå har tekniker vært og bytta skjermkort, hovedkort og toppdeksel (XPS-bokstavene var falt ut). Med nytt hovedkort er jeg også endelig kvitt CPU-whine (vel, kan vel ikke kalles CPU-whine når lyden kommer fra harddiskkontrolleren på hovedkortet), og maskinen er skrudd ihop tilfredsstillende, med andre ord som når jeg fikk den. Vises ikke at en mann med bart har vært å fikla med fingrene sine inne i gullungen min. ------------------ ok. fett noen som har noen størelses mål på maskinen? har stasjoner med 19" så lurer på om det blir litt smått? eller? Føles det som en gameboy med andre ord? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) kan 1330en stå på i lengere tid uten problemer? (24/7)? Ja --------OT-------- Hadde selv en tekniker fra infocare AS hos meg i dag. Skjermen blekka ut i forrige uke (nvidia skjermkortet som hadde tatt kvelden). Så nå har tekniker vært og bytta skjermkort, hovedkort og toppdeksel (XPS-bokstavene var falt ut). Med nytt hovedkort er jeg også endelig kvitt CPU-whine (vel, kan vel ikke kalles CPU-whine når lyden kommer fra harddiskkontrolleren på hovedkortet), og maskinen er skrudd ihop tilfredsstillende, med andre ord som når jeg fikk den. Vises ikke at en mann med bart har vært å fikla med fingrene sine inne i gullungen min. ------------------ ok. fett noen som har noen størelses mål på maskinen? har stasjoner med 19" så lurer på om det blir litt smått? eller? Føles det som en gameboy med andre ord? Nei, føles overhodet ikke som en gameboy. Mye på grunn av oppløsningen (1280x800), som jeg synes er perfekt for skjermstørrelsen. Selv synes jeg 12,1" skjerm blir litt smått, mens 13,3" er supert. Er ikke stor forskjell på 15,4" og 13,3" spør du meg, men det du sparer i vekt og total størrelse gjør det absolutt verdt de ekstra pengene. Pc'en er liten og hendig, samtidig som den er kraftig, solid, rask og funksjonsrik. De fleste minus med pc'en har blitt rettet på (cpu-whine og maskinfrys ved utlasting av cd/dvd fra slot-in-drevet) Pc'en er ikke noen spesiell spillemaskin, men takler forrige generasjons 3d-spill uten større problemer. Selv spiller jeg litt Battlefield 2, Need For Speed Underground 2 og Rome: Total War på pc'en, ellers er det vel bare strategispill uten 3d-motor det går i. Skjermen på pc'en (lcd-led typen, har ikke sett ccd-skjermen) er rett og slett super. Har ikke sett noen annen bærbar pc med skjerm av dette kaliber. Fargegjengivelse, kontrast og lysstyrke er fantastisk. For meg med normalt syn blir ikke tekst eller ikoner for små, men kan tenke meg for den eldre garde (les: pensjonister med dårlig syn) vil nok en større skjerm og/eller oppjustering av skriftstørrelse være å foretrekke. Endret 30. juni 2008 av Magic Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Oppdater BIOS så får du vekk at PCen låser seg når du tar ut/inn en Cd fra CDromen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå