Kiruk Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har siden i går fått gradvis mer vondt i "siden" fra under armen til hofte, særlig til siden for brystet. Jeg har tidligere slitt med kraftig hoste i 2-3 uker og lurer på om det at det har ført til et ribbensbrist? Kommer til å se det an, og er usikker på om det er hjelp i å komme seg til lege. Har også tenkt tanken på en strekt muskel (sovet i rar posisjon?), men ettersom det har blitt gradvis verre er jeg usikker. Har noen vært bort i noe lignende? Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Gå til legen og få rekvisisjon på rtg thorax. Ikke bare pga intercostale smerter, men også siden du har hostet 2-3 uker. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Hosten har gitt seg, og er akkurat ferdig med 10 dagers penicillin kur for bihulebetennelse. Eneste ribbena som plager meg nå. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Som sagt så behøver du et røntgenbilde av thorax for å påvise ribbensbrist /-fractur om det ikke er tegn på traume. Er ikke store dosen du utsetter deg for uansett. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kan jo være gangsperre i musklene i brystet, husker jeg hadde det når jeg hostet langvarig en gang, gjorde skikkelig vondt. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Begynner å bli verre utover kvelden her nå, så blir nok en tur til lege hvis det ikke bedrer seg. Takk for kjappe og gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå