ultimatedeskjet Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Jeg ser meg ferdig med dette fotografiet, det som var av kritikk er notert. Endret 7. mai 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
kicks Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 likte effekten som ble den hvite buen til høyre for jenta, ser litt ut som det er tegnet med tusj på en måte, men bruken av effekten har nok samtidig ført til at utbrente deler av bildet har blitt enda mer markant (se vinduet bak jenta). Klærne på jenta og hele fotografen er nok også litt i mørkeste laget. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Veldig enig i det du sier. Jeg var så uheldig å lagre over den orginale bilde. Derfor var det vanskelig å endre på redigeringen. Endret 6. mai 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) vet ikke helt hva jeg skal si.. Bildet i seg selv var bare ok. Kontrastene var ikke de beste, men himmelen i bakgrunnen var ganske kul, du kunne fått mer med fra det, å heller fått vekk butikken i bakgrunnen, altså senket kameraet slik at du fikk nesten froskeperspektiv. Jeg syntes at personen til høyre av bildet trekker all oppmerksomhet, samt butikken i bakgrunnen, for min del fikk ikke personen som er i fokus lite oppmerksomhet. Ikke for å være negativ, men dette bildet gav meg ingenting,ser ut som ett misslykket business bilde for ett eller annet firma. Men det har vanvittig potensiale! Neste gang, senk kameraet lengre ned, slik at du bare ser jenten og himmelen i glasset, samt gelenderet hun holder på. Ikke trekk med personen til venstre, det blir bare tull. også dropp effekten i ansiktet til objektet som er i fokus om du har det! Hva er poenget med å ødelegge ansiktet til en pen jente på den måten ? Endret 6. mai 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg er ganske sikker på at dette er deg Stian. Men jeg har jo forståelse for alt du sier her. Bildet fungerer mer som et kreativt "kunstbilde" fremfor et bilde med teknisk korrekthet. Har hørt en del fra venner som sier at bilde er fint, om de sier dette for å være høflig, eller ikke har interesse for bilde, er uvisst. Bilde gav deg kanskje ingen ting, blekk hadde du ivertfall ikke lyst å spare på. Tips til forbedring er flott. Personen til "høyre" skal ta seg en prat med Stian i morgen. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg er ganske sikker på at dette er deg Stian. Men jeg har jo forståelse for alt du sier her. Bildet fungerer mer som et kreativt "kunstbilde" fremfor et bilde med teknisk korrekthet.Har hørt en del fra venner som sier at bilde er fint, om de sier dette for å være høflig, eller ikke har interesse for bilde, er uvisst. Bilde gav deg kanskje ingen ting, blekk hadde du ivertfall ikke lyst å spare på. Tips til forbedring er flott. Personen til "høyre" skal ta seg en prat med Stian i morgen. Yes det stemmer, jeg kommenterte det bildet etter hvordan jeg så på det. Hvordan jeg oppfatter det, og hvordan jeg så på det gjennom mine øyne, om du vil ta imot min konstruktive kritikk eller ikke får være din sak. Jeg sier ikke at bildet er stygt, jeg sier heller ikke at det er kjempe fint. Det er ok, men det har potensiale til å bli ganske bra. som sagt, om bare jenten hadde vært med på bildet ville det blit overall mye bedre. Slik det ser ut no, er det bare etter min mening r-o-t. Og når det gjaldt effekten failet jeg litt. no når jeg ser er det bildet som var litt dårlig kvalitet, og det jeg trodde var ps effekt var lys som forstyrret. Når du spørr om kritikk på ett forum, må du også tåle å ta imot både positiv,konstruktiv og negativ kritikk. de fleste her kritiserer ett bilde etter erfaringer de har med bilder, de kritiserer ikke det gjennom dine øyne. De gjør det etter kriteriene som trengs til ett bra bilde. Endret 6. mai 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg mener selv at jeg klarte å takle kritikken godt, nokså godt. Jeg postet dette bildet på forumet for nettopp, kritikk. Positiv kritikk er kjekt å få. Negativ/konstruktiv kritikk er veldig lærerikt å få. Da vil jeg forhåpentligvis lære noe til neste gang. Uansett er jeg veldig enig i det du sier, jeg har bare ikke blitt så flink til å takle realiteten. Det tar ofte en stund før jeg kan gå tilbake til bildet og se at det kanskje ikke var så bra som først antatt. Jeg er fortsatt en fersk fotograf, om jeg kan kalle meg det. Jeg har fortsatt en lang vei å gå. Og som nevnt tidligere ” Jeg var så uheldig å lagre over det originale bildet”. Om jeg er klar for å dele bilder med andre kan andre vurdere. Jeg har i alle fall en trang til å høre ens annen stemme og mening om noe jeg selv kanskje ikke klarer å vurdere. Kreativiteten er det viktigste, utførelsen må jobbes mer med. Det skal dog nevnes at bildet ble tatt i en fei, jenta på bildet poserer ikke. Hun var med kjæresten og meg på en fotovandring. Der helt tilfeldige bilder kunne gis en sjanse til å blomstre av potensial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå