Gå til innhold

WoW vs. AoC (diskuter om Age of Conan kommer til å hamle opp med WoW..)

Anbefalte innlegg

Jeg spiller closed beta og har bestillt ce for lenge siden.

Tipper aoc kommer til å gjøre det svært bra i starten. Så får vi se hvor godt det faktisk er og hvor ivrige folk er etter å prøve noe nytt, ukjent og overvelmende.

Skjønner ikke folk som syter over betaen, den funker jo knall.. Og enda bedre blir releasekanditaten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg Synes wow er et fantastisk spill.

Før jeg faktisk prøvde det selv var jeg veldig skeptisk og syntes det var noe tull.

Det var en stor feil av meg. Jeg begynte ikke med wow før noen måneder før tbc og gikk dermed glipp av noe jeg tror var det beste med hele spillet.

Endgame pre tbc.

Jeg vil ikke gjøre samme feilen en gang til.

Derfor har jeg bestilt AoC, gleder meg voldsomt til det og det skal testes skikkelig ut.

Men.. Jeg beholder selvfølgelig wow accounten min.

Så vil tiden vise.

Hvordan kan du være så sikker på at endgame pre TBC var så mye bedre om du aldri har opplevd det?

Kan selvfølgelig ikke vite det, men jeg har ikke noe annet valg enn å tro det siden majoriteten sier det.

Jeg har vært innom alt utenom nax etter at jeg har fylt 70 og vil si at stemingen i de fleste gamle raidsene overgår hva jeg har sett i outland.

Jeg skulle gjerne vært med å tatt de på riktig level.

Har dog ikke vært i BT og Sunwell enda, men jeg har mine tvil om sunwell siden jeg ikke liker bloodelf omgivelsene. Minner meg om andeby.

Lenke til kommentar

Nå har World of Warcraft og bassert populariteten sin på de meget populære (og høykvalitetsrike) Warcraft strategi spillene. Så å hamle opp med WoW tror jeg blir en meget tøff oppgave for Funcom og AoC.

Ikke at WoW kanskje er noe bedre enn AoC rent spillmessig, men populariteten til WoW er meget stor og du må tilby noe som er som WoW bare hakket bedre for å kunne hamle opp med det og det tror jeg ikke Funcom klarer.

Lenke til kommentar

Kan AoC hammle opp med WoW? Såklart ikke. Wow er et kultspill.

Vil noen av oss om skal spille AoC ha serverne stappfulle med 12åringer slik som på wow? Neppe.

Ønsker vi å bli spammet fra goldsellers 24/7? nix!

Derfor synes jeg det er heeelt utmerket hvis AoC blir akkurat passelig stort:)

Lenke til kommentar

Det er ikke bare å spamme 2345 for å vinne en arenakamp nei...

Det er jo litt av poenget at det skal være mer enn buttonsmashing.

Dette er noe som vil ta tid å sette seg inn i, og vil sikkert være uvant i starten.

Men dette er jo som alltid opp til hver enkelt og dens egen smak.

Lenke til kommentar
AoC-kampsystemet virker alt for kronglete. Det jeg liker med WoW er at alt er så lett.

Nettopp grunnen til at jeg kommer til å gå for AoC når det kommer. Der slipper vi forhåpentligvis de som ikke klarer å sette seg litt inn i hvordan ting fungerer.

Men AoC kommer nok på ingen måte til å overgå wow i antall brukere. Ikke i nærheten engang. Men det kommer nok til å ta litt av brukerbasen til wow.

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

det jeg liker med AoC er at det blir mer skille mellom de som faktisk er gode spillere.

Counter Strike er i eliten når det gjelder skille mellom gode og mindre gode. Der har gear ingenting å si.

Å selv om AoC ikke er CS, er det mer i nærheten av CS enn WoW er.

Hvem som helst kan trykke på en kombinasjon av tall i en viss tid ( hvor du også for beskjed om når du får lov til å trykke på 1, 2, 3, 2.)

WoW er blitt et grind, hvor det er lite, eller ingen forskjell på epics eller utstyr..

å resillience gjør ikke saken stort bedre.

those were my five bucks.

Lenke til kommentar
Å selv om AoC ikke er CS, er det mer i nærheten av CS enn WoW er.

Hvem som helst kan trykke på en kombinasjon av tall i en viss tid ( hvor du også for beskjed om når du får lov til å trykke på 1, 2, 3, 2.)

Du mener sånn kombo- systemet i AoC er ?

Lenke til kommentar

Har selv fryst WoW accounten min, for AoC. Men tror ikke AoC kommer til og gjøre det så bra som WoW, men jeg synes AoC konsepted virker sykt kult. har bestillt collector edition.

Synd jeg ikke kom med beta, slik at jeg kunne ha fått prøvd det littegrann :)

men har stor tro på AoC.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke alt dette maset om å slå wow.

Wow er et bra spill det. Lett og ledig grafikk, nesten litt tegneserie aktig, det prøver ikke å være noe det ikke er. Gamplayet er også greit veldig lett å komme inn samtidig som en god spiller alltid vil slå en dårlig, uansett hva folk sier om classbalance etc. Vet du hva du skal gjøre og timer ting rikitig vil du vinne. Mye har endret seg sinden wow kom før så var det noe spesielt å ha en epic, nå kan enhver idiot full epic uten å gjøre for mye. Det er bra det forsovet, spillet legger seg på en mye mer casual vennlig vei. Og siden det er så mange som spiller wow som det er, så er en stor prosent av dem faktisk causal. Men vi som spiller litt mer og har tid til å raide, får ikke de samme bonusene. De gjør ikke combat systemet noe å mestre, man lærer seg det med engang. PvE er det sikkkert mange som syns er kjedelig simplethet fordi dere aldri kommer dere forbi kara/gruul. Spillet har mye mer å by på. Og dere kan klage så mye dere vill på at alle questene er så like, men prøv å les questen, det er MASSE spennende historier og det blir mye morsommere hvis du faktisk leser dem(uten at jeg kan skryte på meg at jeg gjør alt for mye av det)

Mens sånn jeg ser for meg aoc er det litt anderledes. Ting er mye mørkere, et sted som ikke har noe appel til 8 år gamle jenter som digger hester og tornerose. Klassene er ikke high elves og paladin, men mørkere klassen som dark templar, necromancer demonloigst. Jeg er klar over at warlocks i wow, men hvor er en gnome female med rosa hår? Grafikken er mye mer realistisk, ikke den tegneserie grafikken i wow, som jeg forsovet liker, men funcom prøver på noe anderledes, enn mer ekte og ond verden.

De fleste likhets trekkene mellom wow og aoc kommer av at begge er mmorpg. Bortsett fra det tror jeg at de skiller seg ganske mye fra hverandre(innen for sjangeren), der wow prøver å gjøre ting så allmen vennlig som mulig vil aoc sikte på et mer voksent og dedikert miljø.

Håper jeg ikke skrev for mye feil, og alt jeg har skrevet om aoc er bare sånn jeg tror/håper at det vil bli.

Endret av Odd-Frank
Lenke til kommentar

En kamerat av meg har spilt litt på Beta nå, og han sier at combat-systemet er veldig lite og uoversiktelig, noe som er litt trist å høre..

Men, etterhvert vil det vel komme addons som gjør det mer behagelig å spille, pluss at folk vil vende seg til det nye systemet før eller siden, og hvis vi skulle whine'e nok vil Funcom kanskje gjøre det mer brukervennlig..

Håper uansett Conan blir et spill jeg kan ha mange fine timer, og jeg gleder meg som en unge til første Hk'et, for brått blir det like deilig som det var da jeg drepte min første horde på WoW for 2 år siden ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...