Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om ISDN ---} ADSL

Anbefalte innlegg

Ja, som det står så lurer jeg på om hva som skjer. Ok jeg skal fortelle dere med min sak. Har en egen pc la oss kalle den pc A eller bare en stor A. Denne pcen har ikke noe internett forbindelse i det heletatt. Jobbe pcen til min pappa kaller vi pc B. Pappa har fått lagt inn isdn-linje, router, og en ISDN telefon. Vi har bestilt adsl til pc A, vi har fått alt i posten og vi er klare til og sette det opp og surfe rundt. Men så kommer spørsmålet.

Vi bestilte adsl, på vårt hjemme nummer og ikke på ISDN nummeret. ISDN telefonen betales ikke av oss eller noe. Så hvordan skal vi koble det opp? Fra ISDN boks (annet nummer en det vi bestilte) eller må vi ringe opp telenor eller noe lignende og få dem til å sette opp en isdn boks til? Kan begge av disse pcene bruke adsl eller?

Tusen Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal da koble deg til den linjen som går inn til hjemme nummeret . Hvorfor spør du om en linje som ikke har noe med saken å gjøre siden du kobler inn splitteren før første vegg kontakt på det analoge systemet som er i huset .

Det vil normalt trenges to rj-45 plugger til denne jobben der inngående kabel skal ha en plugg og utgående skal ha en plugg . Det som gjør at jeg kaller det inngående/utgående er fordi DU må kutte av kabelen . Inn mellom der setter du splitteren som du også kobler ditt adsl modem til .

Litt frekt å spørre om du har lest noe som heter bruksanvisning men jeg gjør dette til slutt .

!btw litt lurt å si hvilken leverandør dere har bestilt adsl fra på et slikt spørmål og kanskje legge til hvilken informasjon dere har gitt leverandøren utenom nummer for å finne ut om du har fått rett "gjør det selv" pakke i posten :)

Lenke til kommentar

Vi har bluecom, og vi sendte med et spørsmål som dette. Men har ikke fått svar enda. Så det kommer ikke til å fungere med å koble opp isdn boks et annet nummer til splitteren og telefon linjen i splitteren osv fra splitteren til min pc. Og deretter få adsl på min maskin? Selv om isdn boksen er skrevet opp i et annet nummer. Så dette fungerer ikke? Da må vi vel bestille en servicetype? Eller? :x

Lenke til kommentar
Vi har bluecom, og vi sendte med et spørsmål som dette. Men har ikke fått svar enda. Så det kommer ikke til å fungere med å koble opp isdn boks et annet nummer til splitteren og telefon linjen i splitteren osv fra splitteren til min pc. Og deretter få adsl på min maskin? Selv om isdn boksen er skrevet opp i et annet nummer. Så dette fungerer ikke? Da må vi vel bestille en servicetype? Eller? :x

ADSL har ingenting med ISDN og gjøre så jeg skjønner ikke helt alt pratet om ISDN-bokser på noe som tydeligvis er ei analoglinje.

Man kobler ADSL-modemet til splitteren og PC-en til dette igjen med en nettverkskabel.

Lenke til kommentar
Men jeg tenkte da, hvis man kobler isdn-splitter-adslboks-data.

Men så har jeg bestilt adsl på et annet nummer en det nummeret som vi har isdn på.

Du må jo sette splitteren på linjen som som kobles mot ADSL-utstyret i sentralen.

Lenke til kommentar

Så da man man bestille en isdn boks til hjemme da... Huff og huff..... Siden vi ikke har dobbel linje må vi bestille en montør til å sette opp en isdn linje som vi putter telefon linjen i og så splitteren til adsl boks til pcen min.. Huff høres helt forferdelig ut at jeg ikke bare kan plugge til ISDN boksen som tår 35 cm fra pc A. At jeg må bestille en ny isdn boks også hele greia som jeg har skrevet hundre ganger.

Lenke til kommentar
Så da man man bestille en isdn boks til hjemme da... Huff og huff..... Siden vi ikke har dobbel linje må vi bestille en montør til å sette opp en isdn linje som vi putter telefon linjen i og så splitteren til adsl boks til pcen min.. Huff høres helt forferdelig ut at jeg ikke bare kan plugge til ISDN boksen som tår 35 cm fra pc A. At jeg må bestille en ny isdn boks også hele greia som jeg har skrevet hundre ganger.

Hvorfor en ISDN-boks?!

Skal du ringe med ISDN på den linja eller hva er det du egenlig mener?

Du trenger ingen ISDN for ADSL, ergo ingen ISDN-boks heller.

ADSL-en påvirker ikke telefonlinja i det heletatt så du vil ikke merke at noen surfer.

Lenke til kommentar
Fant ut at vi har et telefon uttak i det andre rommet. Så det jeg gjør er plugge fra det uttaket (nummer som vi har bestilt adsl på) - splitteren - adsl boksen - PCen?

Er dette riktig?

Splitteren skal monteres før første uttak på telefonlinja i huset.

Lenke til kommentar

ok, jeg ringte og der fikk jeg endel svar. :D Men det jeg ikke gidder og lure på er dette, Må man koble telefonen til splitteren? Vi hadde nemlig et uttak rett i veggen ved siden av meg. Så da koblet vi. tp kabel uttaket - splitter - phone står uten noen telefon - kabel fra dsl til pc og selfølgelig strom i modemet. Er dette riktig koblet? Burde dette fungere? Hva må jeg gjøre på min pc for å få dette til å fungere? ALT må jeg vite!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...