syklitengutt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Har vært en tur ute idag og tatt noen bilder. Dette er ubehandlet. Jeg lurer derfor på om det er noe jeg kan gjøre for å få pusen lysere, eller om jeg rett og slett er nødt til å bruke blits siden bildet delvis er tatt i motlys. Her har jeg økt lyset i bildet og forandret noe på kontrasten for å få fram fjeset på katta, men dette kunne vel vært gjort bedre på en eller annen måte? Her brukte jeg blits, syntes det ble fine farger, men samtidig litt unaturlig Noen som har noen gode tips til ettertanke, hva som kunne vært gjort annerledes? Endret 5. mai 2008 av syklitengutt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 sett sammen bilde 1 og bilde 2 for å få bra innstillinger jevnt ver Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 hvis du har cs eller noe lignende.. så kan du f.eks endre leves og bruk layer mask og få justeringer kun i de områdene du ønsker. Da kan du få frem pusen uten å måtte brenne ut himmelen. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Da har jeg lekt meg litt videre. Har photoshop, men har aldri drevet noe med photoredigering, kun webdesign. Her har jeg endret litt på curves via ett mask layer. Noe forbedring Samme som over men også ett lag som color overlay. Litt unaturlig men ble litt mer farger da. sett sammen bilde 1 og bilde 2 for å få bra innstillinger jevnt ver smile.gif Her er det gjort, hvor det lyse bildet er satt som overlay 17% Syntes nesten bilde 2 ble finest. Ellers så liker jeg godt bilde tatt med blits i første post. Endret 5. mai 2008 av syklitengutt Lenke til kommentar
si Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg likte også blitsbildet. Fargene var fine, og katta hadde et kulere uttrykk der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå