Gå til innhold

Fullkroppsprogram. Greit nok?

Anbefalte innlegg

Hei. Er en gutt på 15 år som er 180 høy og veier ca 65 kg. Er dette et greit fullkroppsprogram? :

Pullups (Vil bli god i denne, prioriterer denne, og kjører denne først!) 3xmax

Benkpress

Militærpress

Nedtrekk

Sittende roing

Liggende benkpress med hantler (?)

Dips

Mage

Knebøy (Greit, men ikke markløft. KAN ikke skade ryggen!)

Har dere noe forslag til noe bedre? Kjører dette 2 ganger i uken, har ikke tid til mere.

Grunnen til at jeg ikke kjører Knebøy og Markløft ; Spiller så mye fotball at jeg kan ikke trene disse. Kan ikke bli for kjei i beina / få vondt i ryggen. Vet disse er kanskje de beste øvelsene i et styrkeprogram, men kan likevel ikke prioritere disse. Når jeg har ferie osv, trener jeg disse med lette vekter.

mvh godingen00.

Endret av godingen00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har du laget rundt 10 emner angående treningsprogram og sendt PM til en rekke medlemmer uten å komme fram til noe rasjonelt. Jeg foreslår at du trener et eller annet program, men i stedet for å velge og vrake mellom øvelser så fokuserer du på progresjon og struktur. Noter ned hva du trener og prøv å øke litt hver økt.

Lenke til kommentar
Nå har du laget rundt 10 emner angående treningsprogram og sendt PM til en rekke medlemmer uten å komme fram til noe rasjonelt. Jeg foreslår at du trener et eller annet program, men i stedet for å velge og vrake mellom øvelser så fokuserer du på progresjon og struktur. Noter ned hva du trener og prøv å øke litt hver økt.

prøver å finne til et bra program. Kjører dette programmet nå jeg.. bare lurer på om det bør endres på noe .

Lenke til kommentar

Drit i nedtrekk og ta mer pullups. Hvorfor i himmelens navn har du ikke beintrening der? Få med knebøy og markløft, så er du i mål. Du har holdt på i 3 måneder med å finne et godt program, folk har sagt gang på gang hva du må gjøre.

Kjør www.stronglifts.com sitt nybegynnerprogram, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
alle verdens fotballstjerner trener knebøy. hvis de får det til, så gjør du også det. knebøy øker hurtighet, eksplosivitet og styrke på banen.

Jepp. Noen av dem er jo til og med kjent for det, slik som Roberto Carlos.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-160666

Jeg gjør:

SpensHopp 40stk

Situps 40stk

Albu Kne 40stk

Rygghev 40stk

Armhevinger 50stk

4ganger i uken. 2ganger på trening i uken og 2 ganger hjemme. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...