norhawk Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Jeg sitter med ett MSI P35 hovedkort, i oppstarten så piper det 4 ganger. Maskinen booter normalt og alt virker som det skal. Noen som har formening om hva som forårsaker dette? Jeg har sjekket at alle komponenter sitter som de skal. På forhånd takk. -Norhawk- Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Ta en titt i manualen for hovedkortet og se hva 4 beeps betyr, skulle ligge under beep error codes eller no sånt. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Tar eg ikkje heilt feil har du vel nokre LED's rundt om på hovudkortet ditt. Sjekk kva som lyser og kva som ikkje lyser og samanlikn med manualen din. Evt. manualen på nettet som du lastar ned her, sjekk side 37 og 38. Lenke til kommentar
norhawk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Jeg har sjekket manualen, der står det ingenting om "beep error codes". På mitt kort er det heller ikke noen led lys. Det er snakk om ett MSI P35 Neo kort. EDIT: Fant dette hos MSI: 4 short = System timer failure -Norhawk- Endret 5. mai 2008 av norhawk Lenke til kommentar
avRack Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Googla litt og fann denne generelle feilmeldinga: 4 Beeps: System timer failureExplanation: There is a problem with one or more of the timers used by the system to control functions on the motherboard. Diagnosis: This is usually a motherboard failure. Og andre mogelege løysingar på problemet: lenkje Endret 5. mai 2008 av avRack Lenke til kommentar
norhawk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Googla litt og fann denne generelle feilmeldinga: 4 Beeps: System timer failureExplanation: There is a problem with one or more of the timers used by the system to control functions on the motherboard. Diagnosis: This is usually a motherboard failure. Ok, det vil da si at jeg bør sende kortet tilbake? -Norhawk- ..litt grønn.. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Gå gjennom dei punkta som var lista opp i den andre linken. Test med ei og ei rambrikka i alle dei ulike slotsa, ta ut andre pci/agp/pci-e kort og prøv litt forskjellig. Så er vel det neste alternativ om andre her ikkje har andre forslag til løysing ? Lenke til kommentar
norhawk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Takk for innspill, skal teste ut de forskjellige forslagene. -Norhawk- Lenke til kommentar
norhawk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 En liten oppdatering! Etter å ha tatt ut skjermkort - så satt det inn igjen, da kom det 2 pip i oppstart. Så ut med minnebrikker, inn igjen med en - da funket alt som det skulle. Satte så inn brikke nr. 2, da var det tilbake til 2 pip. Koker ned til at det kan være feil på minnebrikke og/eller slot'n på hk'et..?? Eller er jeg helt ute på viddene? -Norhawk- Lenke til kommentar
avRack Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Godt mogeleg da. Ta å prøv den brikka som ikkje fungerer skikkeleg i forskjellige slots og om ein annan då. Prøv alle mulige kombinasjonar med brikkene dine og finn ut kva som fungerer og ikkje! Så har du vel funne feilkjelda då i tilfelle:p Lenke til kommentar
norhawk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Har nå fått oppklart "problemet". Har 2 maskiner og en skjerm kobler begge maskinen via en KVM switch, når jeg koblet skjermen direkte til maskina - da skjer oppstart som den skal, kun bekreftelses pipet. Siste spørsmål, når jeg da kobler til via KVM'n så får de pipene igjen - men har det noe å si? Ellers takk for alle tips!! -Norhawk- Endret 5. mai 2008 av norhawk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå