Gå til innhold

Hvordan få nok lufttilgang på avskjært kabinettdør?

Anbefalte innlegg

Hei. For en liten stund siden skjærte jeg i kabinettdøren min, noe som jeg aldri skulle ha gjort. Nå har kabinettet stått uten sidedør i snart ett år. Kabinettet er et Thermaltake Shark.

Jeg har hatt plexiglass på sidedøren før, med plass til en 120mmx120mm vifte. Men det ble ikke noe suksess. Så jeg lurer på hvordan jeg skal få nok luft til at det ikke blir så varmt.

Håper noen kan dette, og er det noen mulighet for å kjøpe ei sidedør?

MVH Espen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
I mitt hode sier det meg at pcen blir kaldere uten sidedør. Noe jeg ikke tenker på?

Luftstrømmen blir da dårligere, men det er veldig dumt å frakte pcen fra plass til plass uten sidedør. Dessuten demper døra lyden ^^

Døra, slik jeg ser det, hindrer mye luft i å komme inn i kabinettet. Jeg pleier ikke å ha døra på =/

Lenke til kommentar
I mitt hode sier det meg at pcen blir kaldere uten sidedør. Noe jeg ikke tenker på?

Luftstrømmen blir da dårligere, men det er veldig dumt å frakte pcen fra plass til plass uten sidedør. Dessuten demper døra lyden ^^

Døra, slik jeg ser det, hindrer mye luft i å komme inn i kabinettet. Jeg pleier ikke å ha døra på =/

Hvis du har andre vifter i kabinettet vil døra sørge for at lufta blir blåst over komponentene og ut luftekanaler/PSU/andre vifter. Tar du av døra kan du da risikere at viftene blåser luffta rett ut døra og du vil få stillestående luft over komponenter. Evt. at CPU-kjøler/GPU-kjøler bare blåser den samme varme lufta gjennom kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...