Plankehaug Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei, jeg har to katter men sliter litt med Mat fordeling. De har Fri tilgang til Mat hele tiden, Tørrfor fra Felleskjøpet som de er kjempe fornøyd med. Det er Kastrete Hankatter, men den ene Spiser opp alt og er mye Større en den andre. Den som spiser alt er et Halvt år Gammel og veier 4 Kilo Den andre er like Gammel og veier 2 Kilo, men den nekter og spise så mye som den andre når den for mat.(hele tiden selfølgelig) + Hvor mye mat skal de ha Daglig det står ikke no om det på Pakken til Maten? og trenger noen Tips til hvordan jeg skal få dem til og spise like mye, eller Ganske gjevnt sånn at den ene spiser 50-60 Gram daglig i stede for all maten til den andre i tilleg ? Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 da kan du ta den katten som spiser all maten i at annet rom mest den andre katten kan spise akkurat så mye den vil....det kan jo og vere at den tynne katten har fått orm eller noe...dra til vetrinær og få undersøkt...eller dra rett til appoteket og kjøp ormemiddel Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg har to steriliserte hunnkatter og de får begge "knorter" (tørrfor) fra Royal Canin for steriliserte katter som står framme hele tida sammen med ei vannskål. Kattene har hver sin matskål slik at de kan spise samtidig. De spiser dette etter eget behov. I tillegg får de "gourmetmat" (som regel en av kjøtt-i-saus variantene fra Sheba) en gang om dagen - også i hver sin matskål. Spisehastigheten er veldig forskjellig og den minste spiser raskest. Det hender også at den store pusen lar det stå igjen noe til den minste. Rådet om å gi den som spiser minst når den som spiser mest er ute (av syne), er et godt tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå