Studentfjomp Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei, Jeg er ny, så unnskyld hvis dette er tatt opp før. Jeg forsøkte å søke, men fant ikke noe som gjaldt akkurat det samme. Jeg var kunde i Nutel og hadde både telefon og internett fra de. Jeg fikk regning hver 3. mnd og betalte den og var fornøyd. I ettertid ser jeg at jeg nok var for sløv (derav nicket), men studiene har tatt mye krefter, og da blir man gjerne litt kokt i hodet i perioder. Det viser seg nå (som jeg faktisk har sjekket nettbanken nøye) at de bare har fakturert for telefoni. Så nå vil Ventelo Wholesale ha betalt for internettbruken fra Nuteltiden. Jeg synes derimot det er litt rart, for det burde være selskapets (Nutel) sin plikt å påse at de tar seg betalt for tjenestene de leverer. I mitt hode blir det feil at Ventelo etterpå krever inn pengene. Hadde jeg lurt meg unna betalingen i første omgang så hadde jeg skjønt det. Jeg vet ikke hvorfor jeg synes det er så rart, men som student så er jeg lite glad når budsjettet mitt ikke stemmer med regningene, for det er jo ikke fett med penger. De henviser til Konkurslovens §117 og Lov om foreldelse av fordringer § 2. Et konkursbo har en plikt til å realisere alle verdier i boet. I Nutel dets konkursbos tilfelle er verdiene i all hovedsak utestående kundefordringer. Viser her til konkursloven § 117 En kundefordring kan selges av konkursboet eller overlates til den som har pant i kundefordringene (i dette tilfelle Ventelo), noe som har skjedd i dette tilfellet, og alle rettigheter i forbindelse med et krav følger med i et slikt salg. Det er beklagelig at det ikke har skjedd en uttømmende fakturering løpende, men fortsatt er det slik at du har benyttet deg av en tjeneste som det har påløpt kostnader for. Det at dette ikke har blitt fakturert fortløpende er ikke begrunnelse for bortfall av kravet såfremt det ikke er foreldet. Et krav blir foreldet hvis det ikke er forelagt skyldner innen 3 år ette varen var mottatt eller tjenesten benyttet. Viser her til Lov om foreldelse av fordringer § 2. Er det ingen vei utenom å betale? Uttømmende forklaringer er uansett velkommen, da jeg er noe analfabet når det kommer til det meste uten om helse- og sosialfaglig juss. Tankerekka mi er tydeligvis i utakt med virkeligheten. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Dessverre for deg så er det nok ingen vei utenom. Du mottar en tjeneste som du vet koster x antall kroner i måneden. Feil kan oppstå, og som de nevner selv: Et krav blir foreldet hvis det ikke er forelagt skyldner innen 3 år ette varen var mottatt eller tjenesten benyttet. Viser her til Lov om foreldelse av fordringer § 2. Sånt er alltid kjipt, men det er dessverre ingen vei utenom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå