Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc og svart skjerm


Anbefalte innlegg

Hei, visste ikke helt hva jeg skulle ha som Topic title. Men er som det står, jeg har da en pc som starter. altså jeg hører pcn går, vifter cpu og alt. men kommer ikke bilde i det heletatt!

 

dette er oppsettet kjapt og enkelt (husker ikke all info):

 

Asus 8400GS 256MB DDR2 <-- den er ny

Hovedkort Sapphire PCI-E

Cpu AMD dualcore

Ram 1GB

HD 80GB

550W strømforsyning <-- den er ny

 

dette er da gamle pcn min med 2 nye ting. men nå vil den da ikke funke i det heletatt med at det ikke kommer bilde.

har tenkt litt på det med strømforsyninga men har testet en annen 600W men funker heller ikke. har testet skjermkort på nye pcn min og den funker helt fint. så feilen kan ikke ligge der.

 

noen som har vært borti samme feil? eller kan komme med noen tips?

 

Takker så mye på forhånd :)

 

Hilsen Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du testet skjermen for feil?

 

Prøv med en annen skjerm og se om det går da. Jeg hadde ett brudd i ledningen fra pc -> skjerm og fikk derfor ikke kontakt.

 

 

glemte og skrive at jeg bruker den nye skjermen min. den funker 100% så kan ikke være det heller. hmm :|

Lenke til kommentar

Kan det være noe med skjermkortet ditt???

Jeg har forresten det samme problemet akkurat nå på min stasjonære PC; har fått testet skjerm (koblet til en bærbar), det virket fint men det kan være dårlig kontakt i DVI-kablene. Har nå mistanke om at det er noe med kontakten(e) på skjermkortet; de kan også løsne fra printplaten. Burde vel prøvd skjermkortet i en annen PC, hvis det gikk an. Det kan vel være feil på ditt nye skjermkort, også?

Lenke til kommentar
Kan det være noe med skjermkortet ditt???

Jeg har forresten det samme problemet akkurat nå på min stasjonære PC; har fått testet skjerm (koblet til en bærbar), det virket fint men det kan være dårlig kontakt i DVI-kablene. Har nå mistanke om at det er noe med kontakten(e) på skjermkortet; de kan også løsne fra printplaten. Burde vel prøvd skjermkortet i en annen PC, hvis det gikk an. Det kan vel være feil på ditt nye skjermkort, også?

 

Han skriver i posten at han har også prøvd skjermkortet i sin nye pc :)

Lenke til kommentar
Kan det være noe med skjermkortet ditt???

Jeg har forresten det samme problemet akkurat nå på min stasjonære PC; har fått testet skjerm (koblet til en bærbar), det virket fint men det kan være dårlig kontakt i DVI-kablene. Har nå mistanke om at det er noe med kontakten(e) på skjermkortet; de kan også løsne fra printplaten. Burde vel prøvd skjermkortet i en annen PC, hvis det gikk an. Det kan vel være feil på ditt nye skjermkort, også?

 

Han skriver i posten at han har også prøvd skjermkortet i sin nye pc :)

 

 

det stemmer. har prøvd skjermkortet og det også funker 100%. har 0 anelse hva dette kan komme av. har tenkt litt på strømforsyninga, men den er jo ny og pcn starter :S

Lenke til kommentar

Ville gått over alle kablene, særlig 4/8-pin 12v! Mulig du har glemt en kabel når du monterte den nye strømforsyningen. Du finner denne ogte i nærheten av CPU.

 

Prøv med en enkelt minnebrikke i forskjellige slotter og annet minne.

 

Fint om du kunne fortelle akkurat hvilke komponenter du har, oppramsingen i første post sier ikke så mye konkret. Også fint med lenker.

 

Om du har et hovedkort med integrert skjermkort så kan et nytt kort lage krøll, men det vet vi da ikke ennå.

Lenke til kommentar

skal gå igjennom alt på nytt bare jeg får tilbake strømforsyningen som ble lånt bort. men tviler på at det funker. har prøvd i timesvis med kabler og alt. prøvde til og med annet kabinett! men ingen resultater :\ men kan det hende hovekortet har fått seg en smekk?

Lenke til kommentar

Kan slenge meg på å si jeg har ca samme problem, å ser at mange har problem med å ikke få signal fra skjermkort /skjermen ikke vil vise bilde...

 

Men når jeg leser disse trådene så ser jeg INGEN sammenheng mellom de som får feilen...

 

Selv har jeg AGP ATI HD skjermkort, MSI 939 HK, AMD64 4200x2, og kjører signalet i VGA-kabel...

 

Hos meg har jeg funnet ut at når jeg slår på pcn, så trykker jeg inn resettknappen etter noen få sekunder etter start med powerknappen, da kommer faktisk bildet hos meg i 80% av forsøkene...

Om bildet ikke kommer, så napper jeg ut strømkabelen på skjermen, mens skjermen er på, å setter den inn etter et minutt, da kan også bildet komme...

Jeg byttet skjermkort i håp om at det skulle være feilen, men det nye (2600HD er likt som det gamle (ATI X800)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
oi er flere som har samme problem som meg ja...

 

Hvor mange av de som følger tråden har S-ATA kontakt på harddisk og hovedkort? Disse kontaktene er og blir for dårlige, tror at det var selve feilen på min maskin. Har hatt problemer med det mange ganger, jeg (men uten at skjermbildet har vært SÅ vanskelig å få igjen). Jeg trodde delvis at det var RAM eller HK på min maskin, og satte i gang med å plukke ut alle kortene for så å sette inn et og et kort i alle RAM-slot'ene. Plutselig kom den videre og inn på Windows igjen, det var bare å klemme inn alle kortene igjen :new_woot:

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...