Kimelimm Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Som i de 2 andre hardware trådene mine, skal jeg kjøpe no stuff til pcen. Jeg har bare 2 gamle crap høytalere, som den ene ikke funker(ja jeg fant dem etter noen andre ble sprengt). Jeg driver med musikk produsering, og mye multimedia greier, som spilling, videoredigering etc. Men da trenger jeg noe og høre med og. Jeg har da ikke mye peil på hvilke høytalere jeg skal kjøpe. Det jeg vil gjerne er at det er en Sub og et par høytalere. Jeg må ha litt lyd til musikk produksjon . Maxprisen er vel så og si 1500-2000kr Takker for forslag Lenke til kommentar
SuaS Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det er mange å velge mellom av varierende kvalietet. Jeg tenker at du trenger god lyd siden du driver med musikk produksjon. Av den grunn ville jeg kanskje sett litt på høytalere i HiFi-klubben, de er av mye bedre kvalitet men også en del dyrere. Hvis ikke du er ekstrem kresen på lyden så vil jeg anbefale 'Logitech Z-2300' for deg. Den leverer god lyd til en grei pris i forhold til budsjettet ditt. Det er et 2.1 system. Hvis du vil ha surround høytalere vil jeg anbefale 'Logitech Z-5500' (5.1). De er mye dyrere, men de leverer også veldig god lyd. Vil også anbefale at du skaffer deg lydkort, da vil lydopplevelsen bli mye bedre. 2.1 System: Logitech Z-2300 5.1 System: Z-5500 Test av Z-2300: Test Test Z-5500 & X-530: Test Ca pris Z-2300: kr 1200,- Ca pris Z-5500: kr 2200,- Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har du planer om å drive med seriøs musikkproduksjon bør du se på et sett med studiomonitorer, de settene du får kjøpt har som regel separate subwoofere og monitorer, som sjelden matcher hverandre hundre prosent, så det vil være en del av lydspekteret som ikke dekkes godt nok. De settene fra Logitech har MYE lyd, men ikke nødvendigvis veldig bra lyd. Etpar sett jeg har sett på, som jeg har vurdert selv har jeg funnet på Komplett. Virker som det gir endel bang for the bucks. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg kjøpte den Empire greia. Empire R1900TII, Aktivt høyttalerpar 2X22W, 2 veis, 2X linje inn, Svart Vil det si at jeg får 2 stykker? 1 for 995 er sykt dyrt i alle fall, jeg får vel to stykker ? Endret 6. mai 2008 av Kimelimm Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Diggbart! TAKK ALLE SAMMEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå