Gå til innhold

spørsmål om kampfisk

Anbefalte innlegg

Hejhej! Jeg har nettop fådt meg en kampfisk, men det den står i er litt lite syns jeg, på butikken sa de at den var helt grei, den følte med når jeg kjøpte fisken. Den har form som en firkant og er ca : bunn: 12 cm og høyde: 11 cm. Er dette ok? elr bør jeg skaffe meg et større akvarium? og hvis d , hvor stort? og hvor mye vil dette koste? :ermm:

Fisken spiser heller ikke så mye, trur ikke han har spist i det hele tadt, har lest at jeg kan gi han ting fra kjøleskapet, hva kan dere anbefale?? vanli kjøtt? ikke stekt elr stekt? bare kom med forslag, vil så gjerne at fisken min skal bli førnøyd :yes:

Og en liten ting til, hvordan ser man forskjell på gutt og jente?? har sååå veldig lyst til å få en gutt og jente og få noen unger :!:

Tusen takk til de som svarer :grin2:Prinsen_miiin.bmp <- der er kampfisken forresten ^^ kan du se om den er gutt elr jente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fisken er nok en gutt.

Ellers støtter jeg Zaroos' forslag om å skaffe et større akvarium. Og gi den fiskemat. Det finnes vel spesielt for til kampfisker også, tror jeg.

Har ikke sjekket det så nøye, men jeg tror du kan få noen tips på www.akvaforum.no. :)

Hann-kampfisker kan være litt eh.."ustabile", så vær obs på hva slags fisker du har sammen med den.

Noe info:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Meget vanlig akvariefisk som ofte selges i veldig små akvarier eller i gullfiskbolle. Dette anbefales likevel ikke. At en fisk overlever i et akvarium er ikke det samme som at den trives og har det bra.

Den klarer seg bra i et mindre akvarium pga at den bruker labyrintorganet til å "puste". Derfor bør den altså være i et akvarium med dekkglass, slik at temperaturforskjellen mellom vannet og lufta ikke blir for stor.

Kampfisk må ikke holdes i akvarier med sterk sirkulasjon. Den trives best med veldig rolig vann.

Kampfisken er en solitær fisk som ikke liker selskap av sin egen art særlig godt. Den er svært aggressiv mot andre hanner av sin egen art og man skal ikke ha mer enn en hann i et akvarium.

Dersom man har hunner i akvariet, bør akvariet være stort! Det må til for at hunnene skal greie å rømme og komme seg langt nok unna når hannen jager dem. Når det er sagt, hender det at bordet er snudd og det er hunnen som inntar sjefsplassen og viser seg som den mest aggressive av dem. Hun i sin tur kan like gjerne finne på å skrelle finnene av hannen eller flise han kraftig opp.

Kampfisken kan også være aggressiv mot andre fisker i akvariet, spesielt fisker med lange finner og slør slik kampfisken har selv. Men vanligvis er den en fredelig fisk overfor andre arter.

Endret av Kibs
Lenke til kommentar

Kampfisken er sjeldent 'ustabil', de er heller noe roligere.

Kampfiskdamene feks går ofte løs på hannene ved å bite av slør.

Derfor bør du ikke ha hva som hels sammen med kampfisken, mange liker å øelegge de fine slørene.

Lenke til kommentar
Kampfisken er sjeldent 'ustabil', de er heller noe roligere.

Det jeg mente med "ustabil" var at det ikke er alle de går like godt sammen med. Derfor anførstelstegnene. Men dårlig valg av ord. My bad.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...